2023-09-06, 20:12
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Antony var Ten Hags största värvning när han tillträdde. Klubben öppnade plånboken och gav Ten Hag fria händer. Prislappen hamnade på svindlande £87 miljoner med add-ons.

Jag vet inte vad marknadsvärdet skulle vara idag men allra högst £40 miljoner gissar jag, troligen mycket mindre. Om han blir fälld för misshandel så är kanske karriären slut.

Det är väldigt mycket som går Ten Hag emot nu och jag är långt ifrån säker på att han blir kvar hela året.
Hag framstår mer och mer som en inkompetent tränare. Verkar inte finnas ngt nytänkande eller förbättring av Man U. Jag tror inte han är rätt man för laget, ersättare tror jag det funderas på redan nu.
Citera
2023-09-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Hag framstår mer och mer som en inkompetent tränare. Verkar inte finnas ngt nytänkande eller förbättring av Man U. Jag tror inte han är rätt man för laget, ersättare tror jag det funderas på redan nu.
Jag tror ett av de största misstagen klubben gjort förutom Antony är att värva två ytterst skadebenägna mittbackar i Varane och Martinez. Lindelöf är i och för sig bra och kan vikariera men när båda är borta så är mittförsvaret ett stort hål. Martinez var en Ten Hag-värvning.

Nej, jag tror inte heller han är rätt man.
Citera
2023-09-06, 20:21
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Haha nej som jag förstår det så är han inte nominerad.

Hm konstigt att han inte ens var nominerad. Visst, han kanske inte gjorde sin bästa säsong, men det var egentligen mer Liverpool som inte gjorde sin bästa säsong.

Kul att Ramsdale blev nominerad, men tycker personligen att Alisson är bättre. Min teori är att han nog blev nominerad för att Arsenal gick så starkt förra året.
Citera
2023-09-06, 20:23
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Antony var Ten Hags största värvning när han tillträdde. Klubben öppnade plånboken och gav Ten Hag fria händer. Prislappen hamnade på svindlande £87 miljoner med add-ons.

Jag vet inte vad marknadsvärdet skulle vara idag men allra högst £40 miljoner gissar jag, troligen mycket mindre. Om han blir fälld för misshandel så är kanske karriären slut.

Det är väldigt mycket som går Ten Hag emot nu och jag är långt ifrån säker på att han blir kvar hela året.

Den värvningen kändes fel redan från start ärligt talat. Men vem vet det kanske lossnar för honom och han börjar ösa in poäng.
Citera
2023-09-06, 20:27
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Hm konstigt att han inte ens var nominerad. Visst, han kanske inte gjorde sin bästa säsong, men det var egentligen mer Liverpool som inte gjorde sin bästa säsong.

Kul att Ramsdale blev nominerad, men tycker personligen att Alisson är bättre. Min teori är att han nog blev nominerad för att Arsenal gick så starkt förra året.

Jag tycker nog egentligen att han gjorde sin bästa säsong. Utan honom hade Liverpool slutat betydligt lägre ner än vad han gjorde.
Din åsikt om att Allison är bättre än Ramsdale kanske är personlig men alla tänkande människor måste hålla med.
Citera
2023-09-06, 20:27
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige

Alisson gjorde väl sin bästa säsong hittills kanske? Han hade fullt upp hela säsongen och räddade en hel del poäng åt Liverpool. Men eftersom laget i sig hade en dålig säsong så dissas han, dåligt.
Citera
2023-09-06, 20:55
Medlem
Man United skulle gått all in på Kim Min-jae. Hans utköpsklausul låg på €58m vilket i dagens marknad är lite för en så pass bra mittback. Istället kör man en nödlösning och ger ett ettårskontrakt till Jonny Evans, 6-7 år för sent.

Tyvärr har de satt sig i en jobbig sits med Maguires kontrakt. Att Varane dessutom är en glaslirare är ju sen gammalt. Det är rätt sjukt att de inte lyckas få till en stabil backlinje. Man undrar om det verkligen var rätt att sälja Smalling, han hade knappast gjort det sämre än vad Maguire och Lindelöf gjort.

Som någon användare var inne på tidigare så är det väldigt uppenbart att det är fantasilöst när det kommer till spelare United köpt eller kopplats ihop med under Ten Hag.
Nästan samtliga har spelat under honom tidigare i Holland, så även Amrabat (Utrecht).

Nu avlöser skandalerna också varandra. Det är på inget sätt en välmående klubb just nu och landslagsuppehållet har kommit väldigt lägligt.
Citera
2023-09-06, 20:57
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Jag tycker nog egentligen att han gjorde sin bästa säsong. Utan honom hade Liverpool slutat betydligt lägre ner än vad han gjorde.
Din åsikt om att Allison är bättre än Ramsdale kanske är personlig men alla tänkande människor måste hålla med.

Ja sant, jag håller med. Det jag menade var dock att han inte gjorde sin bästa säsong utifrån ytlig statistik, som mer skildrar Liverpools prestation i helhet.

Ta hållna nollor som exempel. Jag tycker det är en dålig statistik att utgå ifrån, men brukar oftast se andra använda den som största meriten när man ska döma målvakter.

22/23 säsongen höll han 14 nollor, medans året innan höll han 20 nollor. Enligt den statistiken var han bättre året innan. Vad som är mer intressant enligt mig är att han gjorde fler räddningar 22/23, nämligen 108 jämfört med 76 under 21/22. Om man ställer det i proportion till hållna nollor så borde man rimligtvis dra slutsatsen att det var Liverpools försvarsspel som kostade dem matcher, inte Alisson. På så sätt var han ju faktiskt bättre som du säger.
Citera
2023-09-06, 20:58
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Alisson gjorde väl sin bästa säsong hittills kanske? Han hade fullt upp hela säsongen och räddade en hel del poäng åt Liverpool. Men eftersom laget i sig hade en dålig säsong så dissas han, dåligt.

Japp, det är riktigt dåligt faktiskt. Se inlägget ovan för mer utförligt svar.
Citera
2023-09-06, 21:13
Medlem
Generalanderssons avatar
AFCs kapten, Martin Ødegaard, nominerad till guldbollen 😀👍
Citera
2023-09-06, 21:20
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
AFCs kapten, Martin Ødegaard, nominerad till guldbollen 😀👍
WOOOOW! Kan han komma tvåa efter Håland som Norges bästa spelare?
Citera
2023-09-06, 22:12
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
WOOOOW! Kan han komma tvåa efter Håland som Norges bästa spelare?
Norges näst bästa spelare! Det är inte illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in