2023-08-26, 22:28
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Salah påstås ha meddelat Liverpool att han vill flytta detta fönster. Blir kul att se om han startar imorgon.

Var kommer nyheterna ifrån? OM det stämmer så är iaf jag förvånad, hade svårt att se Salah sticka bara sådär. Han som ville spela för Liverpool resten av sin karriär, men pengar är visst viktigare än att hjälpa laget tillbaks till CL.

Edit: Saudi verkar säkra på sin sak iaf.

https://twitter.com/AnfieldEdition/status/1695530659853336802?t=EtyRycF2zjJv7LCMDh79gA&s=19
Senast redigerad av jontepsg 2023-08-26 kl. 22:31.
Citera
2023-08-26, 22:36
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Så snurrar vi flaskan idag igen då och ser vart vi hamnar. Hmm tycker mig se något blått. Everton! Ja just det gamla storlaget som går runt i en ond cirkel med att kasta tränare under bussen och tro att där problemet ligger. Allt skulle bli så bra utan den där Lampard. Och innan han tog över jagade dom bort en meriterad Portugis. För just den där Lampard man jagade bort var Engelsman och han ska gå före någon Portugis man aldrig hört talas om förut då man är så jävla instängda i sin Engelska bubbla. Och innan dess var det Marco Silva som jagades bort som efter det lyfte Fullham från Championship till en position över nyss nämnda skitgäng. Och innan dess var det Martinez. Mannen som världens näst bästa landslag tyckte var bra nog och tog en bronspeng i det finaste av mästerskap. Egentligen ett trevlig gäng men deras supporterskara och styre gör att detta gärna får bli säsongen dom tackar för sig för min del.

Nästa vecka möter man Sheffield United. Bara 4 omgången och det känns som en måstematch. Nej ingen förväntade sig något mot Villa. Men Wolves och Fullham hemma. Och favoriterna att Ryka Sheffield United. Något måste man ha med sig där annars börjar det bli dags att damma av Allardyce igen.

Ja det vet jag väl. Trodde det var själv poängen varför Arsenal plockade in snubben som gjort sig känd för att ta lag som befinner sig UNDER absoluta TOPPEN och göra dom till en kraft att räkna med. Men tyvärr fick han inte stödet den här gången.

Everton ryker i år. Det finns inte en chans att de mirakulöst räddar sig en gång till.
Citera
2023-08-26, 22:41
Bannlyst
Citat:
Salah påstås ha meddelat Liverpool att han vill flytta detta fönster. Blir kul att se om han startar imorgon.

Har raderat tre inlägg. Blir faktiskt lite lätt irriterad och genuint less.

När Salah grinade över att han blev utbytt så tänkte jag cyniskt att det är en uppenbar "flirt" till saudi, alternativt ett rop på "hjälp".

Klopp vågar inte ens byta ut honom som straffskytt, han gick istället ut och pudlade efter Salahs lipande när han blev utbytt.
"-Ingen fara, det är ett helt okej beteende och vi kommer självklart att säga nej till saudi." Sluta.

Självklart kommer inte FSG och Liverpool att göra det, saudi har vidrigt med cash och FSG gillar cash, trams Klopp.

Ville helst att han skulle krita på ett treårskontrakt istället för fem år, men stämmer det här så är det ju kanon och helt ypperligt med hans långa kontrakt. £100m är verkligen 2014, de får dega upp £2-3 miljarder, det är ändå inga pengar för dem och de får sin ultrastora muslimska superstjärna. Dega upp bara och tramsa inte.

Det var trevligt att se Hammers ikväll och Bowen genuint kyssa klubbmärket, men så ska det avrundas med den här mupp-nyheten i knät.
Citera
2023-08-26, 22:43
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha patetiskt

Dessutom inte kunna stänga matchen med en man mer!
Med en gnutta krona till och en aning mer erfarenhet till och positiv statistik så stänger de matchen 2029 annars 2030.

Imorgon väntas omgångens holmgång! Se nu till att det blir en bortavinst!
Citera
2023-08-26, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Var kommer nyheterna ifrån? OM det stämmer så är iaf jag förvånad, hade svårt att se Salah sticka bara sådär. Han som ville spela för Liverpool resten av sin karriär, men pengar är visst viktigare än att hjälpa laget tillbaks till CL.

https://twitter.com/AnfieldEdition/status/1695530659853336802?t=EtyRycF2zjJv7LCMDh79gA&s=19

Han ska inte spela någon sista match, han kan dra nu om det här stämmer. Måttet är rågat.

Är de klar sen eller ska dom återkomma om en vecka igen och nypa typ Dalglish som manager också?
Citera
2023-08-26, 23:04
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg

Svårt att tro allt är frid och fröjd med Salah, tror han känner en frustration med sin dalande kurva med att inte riktigt kunna utföra det han vill på plan. Och nu är tiden kommen med att bli lite utbytt i flertalet matcher, hans surande i premiären efter blivit utbytt är ingen höjdare att se, prestera så är du kvar på plan. (ja han jaga ett rekord så förstår han ville vara kvar)

——
Newcastle United's majority owners, the Saudi Arabia Public Investment Fund (PIF), has taken ownership of the Saudi Pro League's four leading clubs, including Al Nassr and Al Ittihad.

Lämpligt nog möts Newcastle - Liverpool imorgon, kolla med ledningen i Newcastle om det är dom dom dragit igång ryktet för att störa inför morgondagen?
Citera
2023-08-26, 23:06
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Han ska inte spela någon sista match, han kan dra nu om det här stämmer. Måttet är rågat.

Är de klar sen eller ska dom återkomma om en vecka igen och nypa typ Dalglish som manager också?

Jag har noll koll på saudis media men många tweets under påstår att dom hittar på storys nonstop, så det där ska man nog inte lita på.
Citera
2023-08-26, 23:10
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Svårt att tro allt är frid och fröjd med Salah, tror han känner en frustration med sin dalande kurva med att inte riktigt kunna utföra det han vill på plan. Och nu är tiden kommen med att bli lite utbytt i flertalet matcher, hans surande i premiären efter blivit utbytt är ingen höjdare att se, prestera så är du kvar på plan. (ja han jaga ett rekord så förstår han ville vara kvar)

——
Newcastle United's majority owners, the Saudi Arabia Public Investment Fund (PIF), has taken ownership of the Saudi Pro League's four leading clubs, including Al Nassr and Al Ittihad.

Lämpligt nog möts Newcastle - Liverpool imorgon, kolla med ledningen i Newcastle om det är dom dom dragit igång ryktet för att störa inför morgondagen?

Hmm, nä det är känsligt när ett stort(välförtjänt) ego inte länge presterar som det tidigare gjort, blir ofta svåra situationer för tränare att hantera.

Om det är helt fejk så hoppas jag Salah gör 4 mål imorgon.
Citera
2023-08-26, 23:16
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kan bara tänka mig vilket liv det blivit på Arteta och gänget om Fulham gjort liknande mål som Arsenals 2-1. Egentligen inget fel men äcklas av dubbelmoralen. Inte bara hans beteende som påminner om Pep. Hans taktiska experimenterande gör det också. Havertz ser lika lost ut i Arsenal. Helt annan spelartyp än uppställningen som var så framgångsrik förra. Ändra inte ett vinnande koncept.

Citat:
Mike Dean har varit med i en podcast, Up Front. Han kommenterar dåliga VAR-beslut han tagit, ett av dem mellan Chelsea Spurs för ett år sen, säsongens andra match.

Matchen står 2-1 när Spurs har hörna. Romero sliter tag i Cucurellas hår och drar till. Dean ser det på reprisen, men beslutar att låta det gå. Kane kvitterar kort efter, 2-2.

Här är klipp från intervjun: https://youtu.be/80cxlUu6cCY?si=IWVkAeeDHD5IB_ml&t=2960

Jag har sagt förr, jag säger igen: Tekniken gör ingen som helst nytta om domarna är för fega för att våga ta beslut.

Dean är inte ensam här. Han ser det på skärmen, inser att det blir ett jättejobbigt beslut att stå bakom eftersom det får så stora konsekvenser (Spurs kommer troligen förlora, Romero avstängd 3 matcher, redan väldigt bråkig match som blir än bråkigare). Han blundar, så hårt han bara kan.

Det förklarar en del ofattbara domslut vi ser när trots VAR tas helt fel beslut.
Ännu en anledning varför VAR inte ska skötas an en enskild domare. Har tyckt det länge nu att det ska finnas ett samlat VAR rum med 5 experter, inte bara professionella domare utan utbildade regelexperter som får överlägga beslut. Majoriteten vinner. Och då ska inte ens huvuddomaren bli inblandad utan överlåta det helt till VAR rummet. Då får man 5 olika perspektiv. Minskar risken för fel och helt eliminerar det som Riley talar om.

Spelschemat är redan så utspritt. Att två VAR händelser ska inträffas samtidigt i två matcher som spelas samtidigt är extremt sällsynt. Så ser inga problem här. Pengar är inget problem i England heller att fixa detta.

Inget perfekt system men hade funkat bra tror jag. Sen går det inte och komma ifrån supportrars gnäll oavsett.
Citera
2023-08-26, 23:26
Medlem
Härliga tider att supporta Tottenham och det är bara att njuta så länge det varar.

Bissouma är pånyttfödd under Ange och som en sprillans värvning. Maddison har levererat direkt. Sarr och Udogie, som jag hållit ögonen på sedan de köptes och haft stora förhoppningar på, har presterat över all förväntan. Även Van de Ven har varit riktigt bra.

Stort utropstecken kring floppen ingen pratar om - Richarlison. Det verkar inte alls fungera för honom oavsett motstånd. Målen måste komma.

Hoppas på en försvarare och en anfallare innan deadline day men det kan man nog glömma.

Imponerande hur Ange på så kort tid lyckats bringa harmoni i det här laget och få en nästan helt ny elva att spela så bra fotboll. Hoppas det håller i sig
Citera
2023-08-26, 23:59
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Härliga tider att supporta Tottenham och det är bara att njuta så länge det varar.

Bissouma är pånyttfödd under Ange och som en sprillans värvning. Maddison har levererat direkt. Sarr och Udogie, som jag hållit ögonen på sedan de köptes och haft stora förhoppningar på, har presterat över all förväntan. Även Van de Ven har varit riktigt bra.

Stort utropstecken kring floppen ingen pratar om - Richarlison. Det verkar inte alls fungera för honom oavsett motstånd. Målen måste komma.

Hoppas på en försvarare och en anfallare innan deadline day men det kan man nog glömma.

Imponerande hur Ange på så kort tid lyckats bringa harmoni i det här laget och få en nästan helt ny elva att spela så bra fotboll. Hoppas det håller i sig

Minns hur avis jag var på värvningen av Bissouma, ville länge ha honom till Arsenal. En spelare jag ofta köpt på FM, oavsett lag. Contes tidiga diss kändes bara trött och typiskt den surgubben, kul att Bissouma får lite revansch nu!
Citera
2023-08-27, 00:52
Medlem
City och Liverpool har chansen att passera West Ham i morgon. Bara tre omgångar, men lite oväntat att West Ham leder serien (efter att ha mött bra lag som Chelsea och Brighton)
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Livet är precis som vanligt, otuuuuuuur

West Ham leder ligan före 2 ”mindre” klubbar från London. City lär knappast tolerera ha 3 Londonlag före sig så de lär försöka göra processen kort imorgon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in