2024-05-17, 17:19
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ett vettigt inlägg i en annars omogen "debatt" härinne. Det gick ändå fort och det hände mycket där med City i slutet på 00-talet, först Shinawatra och Svennis där det var ett härligt gäng spelare som Micah, Ireland och framförallt Elano. Synd att Svennis endast fick en säsong bara. 2-3 år senare med nya ägare och spelare som Nasri, Tevez, Adebayor osv på planen istället. Där antar jag att du kände positivt för framtiden? Själv kände jag tvärtom och var sur på hur många grymma spelare ni tog från Arsenal. 😛

Sen investerades det 1 miljard pund väldigt fort och det var väl då folk egentligen började uppmärksamma och ifrågasätta hur City kunde ha så jäkla mycket pengar första gången. Iaf så som jag minns det. Sen kom Pep och resten är historia, utan Pep så hade City aldrig varit så överlägsna - det vet ju alla som följt Pep. Men utan cashen och förutsättningarna det gav så hade ju Pep aldrig valt City. Både pengarna och Pep är lika viktiga för alla titlar. Känner du på något sätt att det blivit "tråkigt"? Som t.ex. några av mina vänner har börjat känna senaste åren.

Motgångarna behövs ju för att medgångarna ska kännas. Du håller säkert inte med, men jag längtar efter att Pep ska lämna City så att ligan blir jämnare/roligare.

Som jag sade tidigare så skulle det vara en lögn att säga att jag inte har njutit av framgångarna City haft det senaste decenniet. Men samtidigt så finns det en känsla någonstans långt inne att det inte riktigt är "mitt" lag längre. Att det lag som jag fastnade för för så många år sedan har ändrats oåterkalleligen. Men det är en känsla jag har angående hela fotbollsvärlden. Det är för mycket pengar i omlopp nu och det är bara business nuförtiden.
Jag hade aldrig kunnat drömma om den här typen av framgång, och det var egentligen inte heller något jag eftersträvade. Hade det varit framgång jag drogs till så hade jag knappast valt Manchester City i mitten på 80-talet....

Sen ska jag också villigt erkänna att jag hade njutit mer av framgångarna om inte alla dessa anklagelser snurrat runt klubben. Det ger definitivt en bitter bismak.
Ibland önskar jag att shejk Mansour och Abu Dhabi Group aldrig hade blivit involverade, trots alla framgångar de fört med sig.
En cuptitel eller två och en stadig plats på övre halvan av tabellen var ungefär så långt som mina drömmar sträckte sig förut. Och om jag fick välja mellan att få nöja mig med det och ha en klubb utan tveksamheter eller det nuvarande läget så är jag inte helt säker på att jag skulle välja det senare alternativet, trots att inget ännu bevisats.
Citera
2024-05-17, 17:20
Medlem
Då är Arne klar för Liverpool enligt honom själv.
Vad känner ni?
Citera
2024-05-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Då är Arne klar för Liverpool enligt honom själv.
Vad känner ni?

Att klubben inte lärt sig ett skit om att man inte ska anställa flintskalliga holländare
Citera
2024-05-17, 20:30
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Att klubben inte lärt sig ett skit om att man inte ska anställa flintskalliga holländare

Vad är du för äggstremist?
Citera
2024-05-17, 21:27
Medlem
Kval till PL nu. Southampton mot West Bromwich. 0-0 förra mötet. Vad tror vi här? Sätter på Southampton
Citera
2024-05-17, 21:40
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Är nog lite tudelat. Inte så att allmänheten skulle bry sig lika mycket om City inte varit så framgångsrika. Sedan kan man diskutera om avundsjuka är rätt ord att använda. Man nog skulle inget fan tacka nej till titlarna de tagit. Sättet de gjort det på är en annan femma och då går vi till nästa citat.

Känner direkt att jag är ute på hals is här då jag inte gillar uttryck som "riktiga fans" men vad sjutton. Tror att här ses en stor generaliserad skillnad. Fans som bryr sig om klubben (riktiga fans) och fans som till största del endast ser till framgång. Oavsett hur det går till. Också den grupp som oftast spyr galla på till höger och vänster och trakasserar spelare på sociala medier.

Jag förstår vad du menar. Du och jag känner nog likadant supportskap för våra klubbar. Sen som du säger så håller jag inte riktigt med, jag firar när Newcastle eller PSG torskar. Men sen har du såklart rätt i att fokuset i media hade inte varit så stort om inte City varit så framgångsrika.

Ja, "riktiga fans" är svårt bevisa vilka som är vilka osv. Jag bryr mig om min klubb och även att dom inte vunnit ett skit på 20 år så är det "min" klubb. Skulle en oljemiljardär köpa Arsenal så vet jag inte alls hur jag skulle reagera, men jag vet att jag inte vill att det ska hända iaf.
Citera
2024-05-17, 22:56
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Risk att samma historia upprepar sig igår. Både Norwich och West Brom hade behövt få med sig något från hemmamatcherna då man presterat i nivå med bottenlagen på bortaplan den här säsong. Men som läget är nu tar jag hellre Leeds än något annat. Annars hade Norwich-Ipswich varit häftigt och se i Premier League.
Så blev det också. Även om målen lät vänta på sig lite längre ikväll klar seger tillslut. Spelmässigt lika dominanta och West Brom chanslösa. Ärligt talat ganska trista play of semifinaler. Men det var lite väntat med kombination två lag som resultatmässigt är i botten av tabellen på bortaplan och den starkaste och klaraste toppfyran i The Championship någonsin(?). Finalen bör bli sevärd.

I samma liga fick Wagner sparken efter gårdagen. En play of plats är egentligen inom ramen vad truppen har kapacitet till. Sen var det snack redan innan uttåget att man skulle göra ändring så kanske var planerat.
Citera
2024-05-18, 13:14
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Andra må störa sig på honom men LFC och alla dess fans älskar Klopp av en orsak. Nu har han även skaffat Instagram. https://www.instagram.com/kloppo?igsh=MWlnM2lmYmE1dmQ0bg== Börjar med ett avsked.

"It's not so important what people think when you come in, it's much more important what people think when you leave."
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2024-05-18 kl. 13:18.
Citera
2024-05-18, 14:54
Medlem
Drickbacks avatar
Ställningen i tipplistan inför sista omgången.
(Tal) är tippad poäng för sitt lag.

93 p - srsbiz (91), Alex P. Keaton (80)
91 p - Ingetbranick (70), knudo (87), Drickback (78)
90 p - svearikesfaq (66) Radiopanna (72), jontepsg (84)
89 p - drhasch (72), EastClintfood (82), HycklarSverige (89)
88 p - jerre88 (85) zantera (80), JazzinForBlueJean (80), Free 12 (58), Beaver (88) Rouen (82),
87 p - Skarparattan (75), Vanstertrollet (85), kemankaret (84)
86 p - straiter (66)
84 p - MrBubs (84)

___
Om lika efter utslagsfråga lottas det med vars 5 lotter i potten. I händelse jag är med till lottning avstår jag lottningen. Hade ändå stängt av mig 7 dagar hehe
I potten ligger avstängning 0-7 dagar för Drickback med undantag för att skapa trådstart för EL, FA & CL.

Ps Om jag inte får tag i vinnaren innan 00:00 blir det 7 dagar ni slipper Drickback, passa på och njut.

Lycka till!
Citera
2024-05-18, 14:59
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback

88 p - jerre88 (85) zantera (80), JazzinForBlueJean (80), Free 12 (58), Beaver (88) Rouen (82),
86 p - straiter (66)
84 p - MrBubs (84)

___
Om lika efter utslagsfråga lottas det med vars 5 lotter i potten. I händelse jag är med till lottning avstår jag lottningen. Hade ändå stängt av mig 7 dagar hehe
I potten ligger avstängning 0-7 dagar för Drickback med undantag för att skapa trådstart för EL, FA & CL.

Ps Om jag inte får tag i vinnaren innan 00:00 blir det 7 dagar ni slipper Drickback, passa på och njut.

Lycka till!

Så om Arsenal vinner imorgon så har jag träffat helt rätt om att mitt lag får 89 poäng, men kommer säkert inte räcka för att vinna ligan ändå

Jag minns att en viss person hånskrattade åt min spådom i början av säsongen, men ser ju inte så knasigt ut nu längre hehe.
Citera
2024-05-18, 14:59
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback

86 p - straiter (66)
84 p - MrBubs (84)

___

Lycka till!
Räcker inte ens med en West Ham vinst för mig så ge titeln till City!
Citera
2024-05-18, 15:01
Medlem
HycklarSveriges avatar
Foden vinner årets spelare!

https://www.bbc.com/sport/football/articles/cy6388n2d1wo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem