Citat:
Ursprungligen postat av
jontepsg
Nu säger jag ju ingenting om hur bra han är, utan att det är väldigt dumt och rent felaktigt att kalla honom för en "sparka spring spelare". Sen så lägger jag mig inte i diskussionen om vem som är bäst eller inte, förutom att Jude är den enda som är världsklass av dom nämnda spelarna. Att jämföra spelare är alltid lika tröttsamt då alla har olika förutsättningar och roller i sina lag.
Edit: han startar varje match för att han är den viktigaste spelaren i offensiven.
Sparka spring är en spetsig formulering. Självklart. Vag beskrivning också. Men är en i raden Brittiska spelare som lever på sin speed. Tänker inte fotboll, eller har inte den tekniska bollbegåvningen nyss nämnda har. Bale var också en sparka spring spelare. Tittade man på matcherna Real spelade ( och inte bara statistiken) såg han ofta felplacerad ut. Besatt inte den tekniska eller intellektuella spelbegåvningen. Utan levde helt på sin speed och fysik. Något som avslöjas internationellt.
Men för all del kan man se spelare på olika sätt och agree to disagree är en underskattad mening. Annars fastnar man lätt i evighetsdiskussioner fram och tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Och du har (som vanligt) bra koll
Saka är bara en helt enastående spelare, och han är så definitvt "där uppe" bland Bellingham, Foden etc.
Förresten, vad tycker bavianen om Højlund i dag?
Lämna det till dig att helt random dra upp den värdelösa Dansken i United. Vad det nu hade med något och göra. Kritiserat honom i hans egna tråd hela säsongen. Ser valpig, feg, ja nästan rädx ut på planen. Spelar bara enkelt. Hade ett litet stim han kom in i och gjorde en del mål men visar nu återigen att han är ytterst medioker. 75 m pund i sjön.