2024-04-15, 23:11
Avslutad
Folk tror Cole Palmer är nya Hazard där i Chelsea men 52% av hans mål kommer från straffar han gjorde tre sådana idag bara hmmm.
Citera
2024-04-15, 23:15
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Folk tror Cole Palmer är nya Hazard där i Chelsea men 52% av hans mål kommer från straffar han gjorde tre sådana idag bara hmmm.
Ja men tittar du på matcherna och inte bara på statistik och livescore ser du hur han briljerar på planen. Framspelningar. Bollkontroll. Teknisk förmåga. Fotbollstänkande. Ingen Hazard i sin prime men på extremt hög nivå även utan målstatistik.
Citera
2024-04-15, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja men tittar du på matcherna och inte bara på statistik och livescore ser du hur han briljerar på planen. Ingen Hazard i sin prime men på extremt hög nivå även utan målstatistik.
Säger bara så folk inte får för sig något annat för tidigt angående målen. Cole Penalmer han kallas redan.
Citera
2024-04-15, 23:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Tar bort Foden för den spelaren är kvalitet rakt igenom. Saka ska inte ens nämnas i samma mening som Jude, Palmer och Foden. En i raden av simpla, fotbollsdumma sparka springa spelare. Det finns ett internationellt snitt på de tre första. Med det menar jag att sätt Bellingham, Foden eller Palmer på Real Madrids Barcas, eller valfritt Pep lags mittfält så ser dom ut att höra hemma där. Både tekniskt men också fotbollsintelligent. Sätt spelare som Saka, Rashford, Sterling eller andra liknande sparka spring mittfältare England fostrat för många av som hämmat dom så kommer dom se ut som huvudlösa kycklingar. Dom har varken tekniken eller fotbollstänkandet.

Dom snackade i Engelsk kommentering att han borde vara given för EM. Vi är långt över den diskussionen nu. Det handlar inte om trupp utan han ska starta. Punkt slut i allas hjärnor. Ja utom den viktigaste då. Southgate som vi vet kommer förpesta Englands startelva med skräp som Henderson och Rashford.

Kort om Chelsea. Best of the worst. Jämförelsen gäller bara United. Trots sämre position dominerar dom sina matcher och spelar bra fotboll oftast. Vinner Xg osv. United blir tokdominerade av bottengäng. Poch har iallafall lite och visa upp för nytt förtroende. Ten Hag ska vara tokbränd.
Och du har (som vanligt) bra koll

Saka är bara en helt enastående spelare, och han är så definitvt "där uppe" bland Bellingham, Foden etc.

Förresten, vad tycker bavianen om Højlund i dag?
Citera
2024-04-15, 23:39
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Tar bort Foden för den spelaren är kvalitet rakt igenom. Saka ska inte ens nämnas i samma mening som Jude, Palmer och Foden. En i raden av simpla, fotbollsdumma sparka springa spelare. Det finns ett internationellt snitt på de tre första. Med det menar jag att sätt Bellingham, Foden eller Palmer på Real Madrids Barcas, eller valfritt Pep lags mittfält så ser dom ut att höra hemma där. Både tekniskt men också fotbollsintelligent. Sätt spelare som Saka, Rashford, Sterling eller andra liknande sparka spring mittfältare England fostrat för många av som hämmat dom så kommer dom se ut som huvudlösa kycklingar. Dom har varken tekniken eller fotbollstänkandet.

Dom snackade i Engelsk kommentering att han borde vara given för EM. Vi är långt över den diskussionen nu. Det handlar inte om trupp utan han ska starta. Punkt slut i allas hjärnor. Ja utom den viktigaste då. Southgate som vi vet kommer förpesta Englands startelva med skräp som Henderson och Rashford.

Kort om Chelsea. Best of the worst. Jämförelsen gäller bara United. Trots sämre position dominerar dom sina matcher och spelar bra fotboll oftast. Vinner Xg osv. United blir tokdominerade av bottengäng. Poch har iallafall lite och visa upp för nytt förtroende. Ten Hag ska vara tokbränd.

🤭

Det finns en anledning att Saka är så viktig att han startar varje match, och det är inte för att han är en "sparka spring" spelare. Han är t.ex. med och styr tempot i Arsenals anfall lika mycket som Ødegaard.
Citera
2024-04-15, 23:56
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Tänkte skriva något liknande för Saka är inte på den nivån men tänkte att det inte är värt för det kommer bara komma Arsenalfans och gråta för man "hatar" på dom..

Jude är bäst med Foden strax bakom och Palmer närmar sig Foden iaf, Saka är bra men långt ifrån den nivån dom andra tre håller.
Senast redigerad av Free12 2024-04-15 kl. 23:59.
Citera
2024-04-15, 23:58
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
🤭

Det finns en anledning att Saka är så viktig att han startar varje match, och det är inte för att han är en "sparka spring" spelare. Han är t.ex. med och styr tempot i Arsenals anfall lika mycket som Ødegaard.
Saka är bra men han är inte världsklass!
Anledningen han startar varje match i Arsenal är ju också för att dom inte har några reserver.

Säger inte att Saka är dålig men för att anses vara på Judes nivå så snackar vi möjligt ballon do´r vinnare och det är långt kvar.
Senast redigerad av Free12 2024-04-16 kl. 00:00.
Citera
2024-04-16, 00:04
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Saka är bra men han är inte världsklass!
Anledningen han startar varje match i Arsenal är ju också för att dom inte har några reserver.

Nu säger jag ju ingenting om hur bra han är, utan att det är väldigt dumt och rent felaktigt att kalla honom för en "sparka spring spelare". Sen så lägger jag mig inte i diskussionen om vem som är bäst eller inte, förutom att Jude är den enda som är världsklass av dom nämnda spelarna. Att jämföra spelare är alltid lika tröttsamt då alla har olika förutsättningar och roller i sina lag.

Edit: han startar varje match för att han är den viktigaste spelaren i offensiven.
Citera
2024-04-16, 00:07
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Nu säger jag ju ingenting om hur bra han är, utan att det är väldigt dumt och rent felaktigt att kalla honom för en "sparka spring spelare". Sen så lägger jag mig inte i diskussionen om vem som är bäst eller inte, förutom att Jude är den enda som är världsklass av dom nämnda spelarna. Att jämföra spelare är alltid lika tröttsamt då alla har olika förutsättningar och roller i sina lag.

Edit: han startar varje match för att han är den viktigaste spelaren i offensiven.
Okej då ska vi inte ha en diskussion om det

Kan glädja dig med att jag inte heller ser honom som en "sparka springa spelare".
Citera
2024-04-16, 00:10
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Okej då ska vi inte ha en diskussion om det

Kan glädja dig med att jag inte heller ser honom som en "sparka springa spelare".

Nä just den diskussionen håller jag mig utanför, den sköter ju alla andra så bra ändå. 😁

Nä men du är ju trots allt vettig... eller är det något du skriver bara för att jag skrev att Jude, som du dagdrömmer om att WH ska värva, är den enda som är världsklass? 🤔
Senast redigerad av jontepsg 2024-04-16 kl. 00:36.
Citera
2024-04-16, 00:11
Moderator
zanteras avatar
Tycker Saka är snäppet under världsklass. Kan bli det om han fortsätter utvecklas såklart och sålänge han inte åker på någon allvarlig skada kommer han säkert nå dit. Håller dock med om att spelare som Foden, Palmer och Bellingham känns mer "kompletta". Dock är det ju olika spelstilar så svårt att jämföra. Känns som Saka är lite mer begränsad till vad han gör - men han gör det väldigt bra. Spelare som Foden och Palmer känns mer oförutsägbara, får de bollen så vet man inte vad de ska hitta på.
Citera
2024-04-16, 00:25
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Sparka spring är en spetsig formulering. Självklart. Vag beskrivning också. Men är en i raden Brittiska spelare som lever på sin speed. Tänker inte fotboll, eller har inte den tekniska bollbegåvningen nyss nämnda har. Bale var också en sparka spring spelare. Tittade man på matcherna Real spelade ( och inte bara statistiken) såg han ofta felplacerad ut. Besatt inte den tekniska eller intellektuella spelbegåvningen. Utan levde helt på sin speed och fysik. Något som avslöjas internationellt.

Men för all del kan man se spelare på olika sätt och agree to disagree är en underskattad mening. Annars fastnar man lätt i evighetsdiskussioner fram och tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Och du har (som vanligt) bra koll

Saka är bara en helt enastående spelare, och han är så definitvt "där uppe" bland Bellingham, Foden etc.

Förresten, vad tycker bavianen om Højlund i dag?
Lämna det till dig att helt random dra upp den värdelösa Dansken i United. Vad det nu hade med något och göra. Kritiserat honom i hans egna tråd hela säsongen. Ser valpig, feg, ja nästan rädx ut på planen. Spelar bara enkelt. Hade ett litet stim han kom in i och gjorde en del mål men visar nu återigen att han är ytterst medioker. 75 m pund i sjön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in