Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag tror påståenden om sådana observationer nästan dagligen är kraftiga överdrifter - annars borde det rimligen finnas mängder av filmade observationer - de har ju faktiskt kameror och radar ombord. Men visst finns det piloter som har sett saker de inte kunnat identifiera - som Graves. Han beskrev det väl som tvärtom - en sfär med en kub i, vilket har lett till spekulationer om en viss typ av radarreflektorer som används till att öva målsökning. Om det var det han såg - eller något helt annat - har jag ingen aning om, men det är nog inte lätt att identifiera något man passerar i de hastigheterna.
Rimligtvis borde han väl i så fall känna till radarreflektorers förekomst under en flygövning? Föremålen ska även kunna stå helt stilla, opåverkade, i luften med vindar på ca 200km/h.
Att de dyker upp föremål i luften väldigt ofta säger väl även David F om jag inte missminner mig? Man kan tycka att de kunde filma de här kloten om de nu dyker upp så ofta, men jag antar att det känns närmast meningslöst att filma runda klot på långt håll som ingen ändå kan säga vad det är.
Jag gissar att föremålen försvinner från platsen/ur närmare synhåll om de försöker flyga närmare men det har jag inte hört något om.