2023-06-14, 18:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Inget videoklipp förvisso men tror du även det var flygplan Ryan Graves vittnar om som han var nära att krascha med? Han beskriver objektet som en halvt genomskinlig kub i luften med ett klot inuti?

Även rapporter om "metallklot" i luften, vanligt förekommande vid flygövningar. Ska tydligen dyka upp nästan dagligen vid dessa övningar.
Förflyttar sig på sätt som våra plan inte är i närheten av.

Vet att du har koll på de flesta sådana här rapporter men tror du de hittar på/konstanta synvillor eller tror du inte militären ser skillnad på flygplan och runda klot/märkliga genomskinliga kuber i luften.

Jag tror påståenden om sådana observationer nästan dagligen är kraftiga överdrifter - annars borde det rimligen finnas mängder av filmade observationer - de har ju faktiskt kameror och radar ombord. Men visst finns det piloter som har sett saker de inte kunnat identifiera - som Graves. Han beskrev det väl som tvärtom - en sfär med en kub i, vilket har lett till spekulationer om en viss typ av radarreflektorer som används till att öva målsökning. Om det var det han såg - eller något helt annat - har jag ingen aning om, men det är nog inte lätt att identifiera något man passerar i de hastigheterna.
Citera
2023-06-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tror påståenden om sådana observationer nästan dagligen är kraftiga överdrifter - annars borde det rimligen finnas mängder av filmade observationer - de har ju faktiskt kameror och radar ombord. Men visst finns det piloter som har sett saker de inte kunnat identifiera - som Graves. Han beskrev det väl som tvärtom - en sfär med en kub i, vilket har lett till spekulationer om en viss typ av radarreflektorer som används till att öva målsökning. Om det var det han såg - eller något helt annat - har jag ingen aning om, men det är nog inte lätt att identifiera något man passerar i de hastigheterna.

Rimligtvis borde han väl i så fall känna till radarreflektorers förekomst under en flygövning? Föremålen ska även kunna stå helt stilla, opåverkade, i luften med vindar på ca 200km/h.

Att de dyker upp föremål i luften väldigt ofta säger väl även David F om jag inte missminner mig? Man kan tycka att de kunde filma de här kloten om de nu dyker upp så ofta, men jag antar att det känns närmast meningslöst att filma runda klot på långt håll som ingen ändå kan säga vad det är.
Jag gissar att föremålen försvinner från platsen/ur närmare synhåll om de försöker flyga närmare men det har jag inte hört något om.
Citera
2023-06-14, 18:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ramlade över denna nu, inte hört om innan, verkar helt färsk! Typ 50 pers på en militärbas som säger
Att det helt plötsligt dök upp ljus på himlen i triangulär formation och när man tittade närmare säger de att de kunde se en trianglar "farkost", verkar som man flugit upp med helikopter för att undersöka men då försvann det.

https://www.youtube.com/watch?v=WlgD...IHVrcmFpbmU%3D

Det är bara Corbell som passar på nu när det finns intresse - klippet är från 20 april 2021 - över Camp Wilson i Kalifornien under en ”Weapons and Tactics Instructor Course (No. 2-21)”.

Verkar ha handlat om vanliga flares:
In case you missed it, in the DoD video I posted above (source: https://www.dvidshub.net/video/79178...ining-4-b-roll ) there is B-Roll of 5 aircraft flares (see the trails) shot in night vision.

These new "UAP" videos released, which is said not to be flares, consists of 5 lights which vary in configuration indicating not one solid object/craft.

och på metabunk har de fått fram fler filmklipp och stillbilder med tidstämplar som visar att ljusen rör sig inbördes och sakta sjunker.
https://www.metabunk.org/threads/twe...s.12967/page-2
Citera
2023-06-14, 19:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Rimligtvis borde han väl i så fall känna till radarreflektorers förekomst under en flygövning?
Det kan man ju tycka - i alla fall om den var där för hans skull och informationen fungerat - men som sagt säger jag inte att det var en sån, det kan ju ha varit en drönare eller inbillning eller en ballong eller en utomjording på semesterresa.

Citat:
Att de dyker upp föremål i luften väldigt ofta säger väl även David F om jag inte missminner mig? Man kan tycka att de kunde filma de här kloten om de nu dyker upp så ofta, men jag antar att det känns närmast meningslöst att filma runda klot på långt håll som ingen ändå kan säga vad det är.
Jag gissar att föremålen försvinner från platsen/ur närmare synhåll om de försöker flyga närmare men det har jag inte hört något om.
Inte jag heller.
Citera
2023-06-14, 19:41
Medlem
Fp jag mente denne
https://youtu.be/VDc9pt1Cop4
Senast redigerad av Vajana 2023-06-14 kl. 19:44.
Citera
2023-06-14, 19:46
Medlem
.
Senast redigerad av Vajana 2023-06-14 kl. 20:33.
Citera
2023-06-14, 19:47
Medlem
.
Senast redigerad av Vajana 2023-06-14 kl. 19:51.
Citera
2023-06-14, 19:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Fp jag mente denne
https://youtu.be/VDc9pt1Cop4

Varför skulle den tas bort? Har något ufopåstående censurerats någonsin?

Och det var ju dessutom bara flares - fast det har ju iofs militärt intresse så det tror jag är större risk för censur så du kan ha en poäng om det inte hade varit för att det är en så gammal händelse.
Citera
2023-06-14, 19:52
Medlem
.
Senast redigerad av Vajana 2023-06-14 kl. 20:31.
Citera
2023-06-14, 20:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Funkar igen. Copyright NewsNation. Inte konstig dom tar det när dom hinner det. https://youtu.be/VDc9pt1Cop4

Vem ”tar” vad?
Citera
2023-06-14, 20:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richie Aprile
Kan vara så att jag bara är dåligt påläst eller helt enkelt dum i huvudet… men:

Om jag nu förstått det här rätt så har David Grusch lämnat in en ansökan om att få berätta saker och där finns det en del som myndigheterna sagt nej till på grund av ”national security”. Eller så var allt okej att säga, jag har lite svårt att hänga med på det där…
Oavsett vilket: vad är det för filur som sitter och kontrollerar visselblåsnings-ansökningar och därmed känner till ALLA hemligheter som usa har och vilka som är ok att gå ut med.

Och om det nu skulle vara så att det finns någon sorts skuggmyndighet med rymdskepp och alien-lik som knappt någon vet om - hur skulle en byråkrat centralt i pentagon känna till de här uppgifterna som statshemligheter över huvud taget?

Allt det här blir någon sorts cirkel som jag inte hittar slutet på. Kan någon förklara detta för mig?
Tillägg till mitt tidigare svar -allt Grusch gått ut med har clearats av DOPSR (Defense Office of Prepublication and Security Review ) - deras uppgift är att se till att inga hemligheter släpps ut som kan hota USA. Vad de har för faktabas att luta sig mot vet jag inte men de anser tydligen att Grusch påståenden om utomjordiska material, utomjordingar som mördar människor och beslagtagna ufon är helt ok att släppa ut till allmänheten..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-06-14 kl. 20:18.
Citera
2023-06-14, 20:29
Medlem
.
Senast redigerad av Vajana 2023-06-14 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in