2023-06-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det fyller ingen större funktion mer än att avbryta matcher om det blir för rökigt eller att användas som vapen vid bengaltennis. Ingen fotbollsintresserad kommer sakna skiten när den förbjuds på riktigt. Bengaler bidrar på inget sätt till stämningen på matchen. Småbarn som tycker det är häftigt att se rök får följa med pappa och titta på rök någon annanstans.
Tänker inte ta en diskussion med en som aldrig gått på fotboll och inte är intresserad av fotboll. Ha en trevlig kväll.
Citera
2023-06-02, 18:10
Medlem
Solstol28s avatar
Säkerheten på arenan var är den?? HUR i dela går dom in prylarna man kan ju tro att arenans personal är med på att släppa igenom prylarna. Man vet ganska enkelt vilken läktare det är mest livat på. Det ska muddras/metallbåge/osv för att ens komma in speciellt på den sektionen. Att dom redan har kamera räknar jag kallt med annars är det ju rent tjänstefel. Man vet ju vilka som är på läktaren också via biljettinköpen. Fram för vattenkanoner i taket riktat mot läktare, vid bengal = dusch på! Vid incident så spärra utsläppet i ett par timmar och sen identifiera dom som är där. Med tanke på huliganernas klädsel så är detta ju ingen hastigt påkommen aktion, högst planerad.
Citera
2023-06-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
Djurgårdens muppade målvakt har förvisso en hjälm på sig så han borde vara skyddad från saker som bangers t.ex. Skämt o sido. Alla spelare inklusive målvakten sprang väl till situationen efter att tacklingen sattes in och när bengalerna började hagla så var han inte kvar direkt men han var såklart inte huvudmålet, det borde du också förstå själv med tanke på att det klart och tydligt framgick att det var en protest så att matchen skulle kunna avbrytas.

Förvisso så sjöng AIK-klacken i halvtid ”Ni har Sveriges sämsta målvakt” så han kanske kände sig lite hotad trots allt men är ganska säker på att han rörde sig så fort det röda kortet delades ut. Men för att besvara din fråga så siktade de bara på planen till en viss början såklart. Bara gårdarna de själva som kan träffa en målvakt. Mot Häcken innan derbyt missantändes någon form av pjäs som kunde ha träffat ”Widell Zetterström”.

Ja, jag var faktiskt inte där, så kanske inte ska uttala mig om hur det utspelade sig. Men tack för ett bra svar!
Citera
2023-06-03, 19:10
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baori
Det är "plösen" man skriver om.
Tack för det, kollade upp snubben och herregud vilket stolpskott. Tro fan att fotbollssupportrar får dåligt rykte om det finns en enda av hans sort i de främsta leden!
Citera
2023-06-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
För dom har 23 personer på sina matcher och alla är feta och dricker hb. Det kan 3 väktare ta hand om.
Vad står IFK luleå för?
Exakt, ingen vet eller bryr sig.
😂😂😂 ironi är inte din starka sida...
Citera
2023-06-03, 21:32
Medlem
Ziccco3s avatar
När jag gick in fanns det ingen security alls. Det var bara att kliva in på arenan.
Väl inne så är det Gnaget som gäller, helaa dagen är en stor protest mor manuel och styrelsen. Alla stöttar klubben AIK.

Inte, vd, styrelse, tränare, spelare.
Alla ovan är betalda och har betalt för att representera Gnaget, de har inte vi.

Vi betalar era löner, för vi är Gnaget och vi står upp för AIK. Klubben i våra hjärtan.
Vi kommer att finnas kvar i hundra år till.
Citera
2023-06-03, 22:13
Medlem
Helt väntat. 08as begåvningsreserv.
Citera
2023-06-03, 22:25
Medlem
exe.es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"Ultras" kan inte bruka bengaler utan att missbruka dem, alltså måste de förbjudas. Jag kommer inte att sakna bengaler. Kan inte tifon utföras utan bengaler så får de förbjudas, de också.

Ge dig nu din jävla pajas asså. Du är emot precis allting som har att göra med supporterkultur, du säger att ultras endast ”missbrukar” bengaler bara för att man kör lite tennis då och då, så om det är det enda du tänker på verkar du aldrig ha sett en fotbollsmatch i ditt liv isåfall! Finns en anledning att man säger no pyro, no party. Det är en stor del av läktarkulturen och ska vara kvar och få förekomma i organiserad form. Bränningar är mäktiga som fan och tror inte jag är helt ensam om att ha den åsikten, så du kan redan nu dra på dig nattmössan där du kan få känna din ständiga förakt för den svenska supporterkulturen! Men då får du vara beredd på att du framstår ännu mer som en nolla desto mer skit du snackar.
Citera
2023-06-03, 22:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
Ge dig nu din jävla pajas asså. Du är emot precis allting som har att göra med supporterkultur, du säger att ultras endast ”missbrukar” bengaler bara för att man kör lite tennis då och då, så om det är det enda du tänker på verkar du aldrig ha sett en fotbollsmatch i ditt liv isåfall! Finns en anledning att man säger no pyro, no party. Det är en stor del av läktarkulturen och ska vara kvar och få förekomma i organiserad form. Bränningar är mäktiga som fan och tror inte jag är helt ensam om att ha den åsikten, så du kan redan nu dra på dig nattmössan där du kan få känna din ständiga förakt för den svenska supporterkulturen! Men då får du vara beredd på att du framstår ännu mer som en nolla desto mer skit du snackar.
Jag älskar supporterkultur, det är därför jag hatar "ultras". Kolla andra trådar, jag är den enda som hela tiden försöker lyfta diskussioner om ramsor, stämning osv. Ni är bara korkade drägg utan smak som drar ner svensk supporterkultur till u-lands-nivå. "No pyro, no party" är bara så jävla löjligt, precis som det mesta annat ni sysslar med.

Det är dags för samhället att ta till storsläggan mot skiten nu, och jag är inte ensam om att tycka det.
Citera
2023-06-03, 23:52
Medlem
TsarNimbuss avatar
Fråga till er som är mer insatta, Reinfeldt sa under sin presskonferens att ca 300 fått tillträdesförbud. Är det något som egentligen stoppad dessa individer att gå in iaf? Inte som att du visar legg vid ingången och inte som att vakterna kan hålla koll på vilka som är avstängda och inte?
Citera
2023-06-03, 23:55
Avstängd
Sagodjurs avatar
Man kan väl köra AI-klackar via högtalarsystemet på matcherna och bygga om arenorna till sittplats.

TIFO kan man skapa med hjälp av dataanimationer som visas på bildskärmar.

Tror det kan bli ett lyft för fotbollen
Citera
2023-06-04, 00:05
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Man kan väl köra AI-klackar via högtalarsystemet på matcherna och bygga om arenorna till sittplats.

TIFO kan man skapa med hjälp av dataanimationer som visas på bildskärmar.

Tror det kan bli ett lyft för fotbollen

Hjärnceller det har du inte mycket av den saken är klar.

Tröttsamt som fan att denna tråd ska förstöras med oinsatta fubbickar som tror sig veta exakt till punkt och pricka hur man ska bestraffa kollektivt pga en minoritet huliganers brottsliga handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in