2023-06-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det fyller ingen strre funktion mer n att avbryta matcher om det blir fr rkigt eller att anvndas som vapen vid bengaltennis. Ingen fotbollsintresserad kommer sakna skiten nr den frbjuds p riktigt. Bengaler bidrar p inget stt till stmningen p matchen. Smbarn som tycker det r hftigt att se rk fr flja med pappa och titta p rk ngon annanstans.
Tnker inte ta en diskussion med en som aldrig gtt p fotboll och inte r intresserad av fotboll. Ha en trevlig kvll.
Citera
2023-06-02, 18:10
Medlem
Solstol28s avatar
Skerheten p arenan var r den?? HUR i dela gr dom in prylarna man kan ju tro att arenans personal r med p att slppa igenom prylarna. Man vet ganska enkelt vilken lktare det r mest livat p. Det ska muddras/metallbge/osv fr att ens komma in speciellt p den sektionen. Att dom redan har kamera rknar jag kallt med annars r det ju rent tjnstefel. Man vet ju vilka som r p lktaren ocks via biljettinkpen. Fram fr vattenkanoner i taket riktat mot lktare, vid bengal = dusch p! Vid incident s sprra utslppet i ett par timmar och sen identifiera dom som r dr. Med tanke p huliganernas kldsel s r detta ju ingen hastigt pkommen aktion, hgst planerad.
Citera
2023-06-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
Djurgrdens muppade mlvakt har frvisso en hjlm p sig s han borde vara skyddad frn saker som bangers t.ex. Skmt o sido. Alla spelare inklusive mlvakten sprang vl till situationen efter att tacklingen sattes in och nr bengalerna brjade hagla s var han inte kvar direkt men han var sklart inte huvudmlet, det borde du ocks frst sjlv med tanke p att det klart och tydligt framgick att det var en protest s att matchen skulle kunna avbrytas.

Frvisso s sjng AIK-klacken i halvtid Ni har Sveriges smsta mlvakt s han kanske knde sig lite hotad trots allt men r ganska sker p att han rrde sig s fort det rda kortet delades ut. Men fr att besvara din frga s siktade de bara p planen till en viss brjan sklart. Bara grdarna de sjlva som kan trffa en mlvakt. Mot Hcken innan derbyt missantndes ngon form av pjs som kunde ha trffat Widell Zetterstrm.

Ja, jag var faktiskt inte dr, s kanske inte ska uttala mig om hur det utspelade sig. Men tack fr ett bra svar!
Citera
2023-06-03, 19:10
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baori
Det r "plsen" man skriver om.
Tack fr det, kollade upp snubben och herregud vilket stolpskott. Tro fan att fotbollssupportrar fr dligt rykte om det finns en enda av hans sort i de frmsta leden!
Citera
2023-06-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Fr dom har 23 personer p sina matcher och alla r feta och dricker hb. Det kan 3 vktare ta hand om.
Vad str IFK lule fr?
Exakt, ingen vet eller bryr sig.
😂😂😂 ironi r inte din starka sida...
Citera
2023-06-03, 21:32
Medlem
Ziccco3s avatar
Nr jag gick in fanns det ingen security alls. Det var bara att kliva in p arenan.
Vl inne s r det Gnaget som gller, helaa dagen r en stor protest mor manuel och styrelsen. Alla stttar klubben AIK.

Inte, vd, styrelse, trnare, spelare.
Alla ovan r betalda och har betalt fr att representera Gnaget, de har inte vi.

Vi betalar era lner, fr vi r Gnaget och vi str upp fr AIK. Klubben i vra hjrtan.
Vi kommer att finnas kvar i hundra r till.
Citera
2023-06-03, 22:13
Medlem
Helt vntat. 08as begvningsreserv.
Citera
2023-06-03, 22:25
Medlem
exe.es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"Ultras" kan inte bruka bengaler utan att missbruka dem, allts mste de frbjudas. Jag kommer inte att sakna bengaler. Kan inte tifon utfras utan bengaler s fr de frbjudas, de ocks.

Ge dig nu din jvla pajas ass. Du r emot precis allting som har att gra med supporterkultur, du sger att ultras endast missbrukar bengaler bara fr att man kr lite tennis d och d, s om det r det enda du tnker p verkar du aldrig ha sett en fotbollsmatch i ditt liv isfall! Finns en anledning att man sger no pyro, no party. Det r en stor del av lktarkulturen och ska vara kvar och f frekomma i organiserad form. Brnningar r mktiga som fan och tror inte jag r helt ensam om att ha den sikten, s du kan redan nu dra p dig nattmssan dr du kan f knna din stndiga frakt fr den svenska supporterkulturen! Men d fr du vara beredd p att du framstr nnu mer som en nolla desto mer skit du snackar.
Citera
2023-06-03, 22:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
Ge dig nu din jvla pajas ass. Du r emot precis allting som har att gra med supporterkultur, du sger att ultras endast missbrukar bengaler bara fr att man kr lite tennis d och d, s om det r det enda du tnker p verkar du aldrig ha sett en fotbollsmatch i ditt liv isfall! Finns en anledning att man sger no pyro, no party. Det r en stor del av lktarkulturen och ska vara kvar och f frekomma i organiserad form. Brnningar r mktiga som fan och tror inte jag r helt ensam om att ha den sikten, s du kan redan nu dra p dig nattmssan dr du kan f knna din stndiga frakt fr den svenska supporterkulturen! Men d fr du vara beredd p att du framstr nnu mer som en nolla desto mer skit du snackar.
Jag lskar supporterkultur, det r drfr jag hatar "ultras". Kolla andra trdar, jag r den enda som hela tiden frsker lyfta diskussioner om ramsor, stmning osv. Ni r bara korkade drgg utan smak som drar ner svensk supporterkultur till u-lands-niv. "No pyro, no party" r bara s jvla ljligt, precis som det mesta annat ni sysslar med.

Det r dags fr samhllet att ta till storslggan mot skiten nu, och jag r inte ensam om att tycka det.
Citera
2023-06-03, 23:52
Medlem
TsarNimbuss avatar
Frga till er som r mer insatta, Reinfeldt sa under sin presskonferens att ca 300 ftt tilltrdesfrbud. r det ngot som egentligen stoppad dessa individer att g in iaf? Inte som att du visar legg vid ingngen och inte som att vakterna kan hlla koll p vilka som r avstngda och inte?
Citera
2023-06-03, 23:55
Medlem
Sagodjurs avatar
Man kan vl kra AI-klackar via hgtalarsystemet p matcherna och bygga om arenorna till sittplats.

TIFO kan man skapa med hjlp av dataanimationer som visas p bildskrmar.

Tror det kan bli ett lyft fr fotbollen
Citera
2023-06-04, 00:05
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Man kan vl kra AI-klackar via hgtalarsystemet p matcherna och bygga om arenorna till sittplats.

TIFO kan man skapa med hjlp av dataanimationer som visas p bildskrmar.

Tror det kan bli ett lyft fr fotbollen

Hjrnceller det har du inte mycket av den saken r klar.

Trttsamt som fan att denna trd ska frstras med oinsatta fubbickar som tror sig veta exakt till punkt och pricka hur man ska bestraffa kollektivt pga en minoritet huliganers brottsliga handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in