Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-29, 10:44
Medlem
Nån som är förvånad? Bara grottfolk i dessa föreningar. Skulle aldrig hända när IFK Luleå spelar.
Citera
2023-05-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
För dom är bögar.

AIK störst bäst och vackrast!

10 år tog det för diffen att vinna på tele 2 mot oss och dom gör det när vi är sårade.

Heja AIK.

Snuskastande djurgårdssupportarar är alla små fegisar. Verkligen sveriges äckligaste och fegaste fans.
Eran huvudtränare är nazist och eran nr 10 är en tvättäkta apa. Inte hur hans er ut utan hur han är.

Har svårt att tro att dom är bögar för i sådant fall har aik fostrat dom till bögar då det är den gemena nämnaren.
Däremot skulle jag kunna tänka mig att dif som klubb är/ger ett proffsigare intryck.

Sen så håller jag inte på ngt av lagen. Jag är mer av den tanken att hatar man fotboll då kollar man allsvenskan eller engelska ligan.
Citera
2023-05-29, 10:47
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Nån som är förvånad? Bara grottfolk i dessa föreningar. Skulle aldrig hända när IFK Luleå spelar.
För dom har 23 personer på sina matcher och alla är feta och dricker hb. Det kan 3 väktare ta hand om.
Vad står IFK luleå för?
Exakt, ingen vet eller bryr sig.
Citera
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Men det var inte det frågan gällde.

Skulle det kunna vara möjligtatt bestraffa ett lag genom att klä ut sig som motståndarlagets supportrar?

Här kan man enkelt svara Ja, eller Nej.

Läste ditt inlägg i lite annan ton, sorry. My bad!

Ja det skulle det väl teoretiskt kunna? Men det blir ju snabbt komplicerat som fan eftersom det också skulle bygga på att det inte kommer fram? Men kul tankelek!
Citera
Medlem
Citat:
Det är inte försvarsbart att dribbla bort 50+ miljoner, köpa in skit och stå och döniicka i intervjuer. Dom kostar pengar vi betalar.
Det är inte okej i AIK fotboll. Det berör för många livsöden för att det ska anses som en lek med boll. Jag hoppas du kan förstå det.
Ingen dog igår. Ingen lämna med ambulans.
Men budskapet gick fram. Tydligt!

På vilket sätt har det dribblas bort 50 miljoner
Citera
2023-05-29, 10:48
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Har svårt att tro att dom är bögar för i sådant fall har aik fostrat dom till bögar då det är den gemena nämnaren.
Däremot skulle jag kunna tänka mig att dif som klubb är/ger ett proffsigare intryck.

Sen så håller jag inte på ngt av lagen. Jag är mer av den tanken att hatar man fotboll då kollar man allsvenskan eller engelska ligan.
Vad hatar du PL för?
Ogillar du farsan efter dåliga minnen?
Citera
2023-05-29, 10:50
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
För att det kostar förmycket skattepengar kanske
Så mycket kostar det inte. Fotboll drar in stora pengar till staten, större delen av spelarnas kostnader blir till skatteintäkter för staten. Många ungdomar arbetar i samband med matcherna etc. Polisen kostar men det är en rätt liten kostnad jämfört med vanlig kriminalitet där rättegångar och utredningar gör att det drar iväg.

Ska man förbjuda underhållning för att det kostar staten borde utländska artister förbjudas att uppträda, då större delen av intäkterna går utomlands istället för att stanna och fortsätta omsättas inom landet.
Citera
2023-05-29, 10:58
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
På vilket sätt har det dribblas bort 50 miljoner
Guidetti har kostat AiK runt 20milj give or take. Vissa säger 35 med signon och alla bonusar.
I affären med isak har pengar försvunnit.
I bahoiu affären har affärspapper hittas i razzior kopplade till tung kriminalitet.
Dabo affären.

Men jag har inte all info och visst det kanske inte är 50 mille jag ska prata om, men, vad jag känner är att mn inte göra bra affärer i AIK och att man är möjligen naiv och okunning än girig.

Jag har inte gillat någonting som hänt i AIK sedan Norling lämnade.

Jag var helt söker att Guidetti skulle bli en gnällig skadad flopp. Hur kan bara jag ha sett det. Kyckling virusmannen som brukade trycka upp fingarna i röven på dom han dribbla bort, han som bara gör mål på straff och bråkar med alla. Killen med damp.

Han ska vi ha?

Och durmaz ska ersätta seb?
Kommer man på det på lsd. Gammal mff lirare som är ytter och gammal ska nu vara defensiv mittfältare, bort med ceesay, är dom helt höga liksom?

Brännströms uttalanden allt från första mat hen mot hbk att han varnade för att det är en tuff match. Han hade tappat tron redan då. Jag såg att det skulle bli pajatso när durmaz våldsparkade ner en fck spelare i algarve, heöt ursync. Han var ändå bäst i gnaget igår durmaz men det beror bara på hur snyggt det ser ut, effektivt är det inte.
Citera
2023-05-29, 11:00
Medlem
Citat:
Bosse Andersson är AIKare.
Nazist tränaren är AIKare.
Lagerlöf är AIKare.
Magnus Eriksson är AIKare.
Resten är BP spelare och ledare.
DIffusa dif är ett skämt.

Står bakom ultras helt efter igår.
Hela AIKs styrelse ska gå för fansen säger det.
För i AIK är det medlemmarna som bestämmer.

Dif är en icke klubb utan själ och tillhörighet. Som blev förvisade av kungen till slöddermalm bland pundare och och sopor för att Östermalms IP ska kunna ha tränings yta till amerikansk"fotboll"
Bosse är en tjock snuthora som gillar horor tjack och ryggdunkar.

Heja AIK

..
Citera
2023-05-29, 11:01
Medlem
Snubchurps avatar
Är någon förvånad när det är Sthlmare som inte kan sköta sig? Sen ska nån annan ta hand om skiten. De kan ansluta sig till de kriminella gängen för de ligger på samma skräp-nivå.
Citera
2023-05-29, 11:03
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueSeraSera
Nej skulle jag säga. Vi har ju inte poängavdrag eller liknande i Sverige. Så för att ett par personer går på ett annat lags match och får laget bestraffat ska det till extrema saker jag har svårt att komma på vad. Man kommer få duktigt med stryk och sen skulle det ses som enskilda individers verk och vi har som sagt inte poängavdrag eller liknande i fotbollen.

Hoppas det var svar på din fråga!
Det börjar bli en lång händelsekedja nu, frågan är givetvis bara aktuell om det skulle finnas någon typ av bestraffning, i annat fall finns det inget skäl att spöka ut sig som motståndarlaget.
Citera
2023-05-29, 11:03
Medlem
Citat:
Vad hatar du PL för?
Ogillar du farsan efter dåliga minnen?

Nej då inte alls men , sen skrev jag att hatar man fotboll så kollar man etc jag skrev inte jag.

Det är actually ganska kul att fortfarande se på fotboll med honom trots han är 97 och måste sitta 1 meter från tv så man ser inte hela skärmen.

Bara ett konstaterande att av ngn förunderlig anledning så tror folk att engelska ligan är bra på ngt sätt , Englands första/största sport och dom är fn kassa i det. ”Fotball comming home again” dom skrev spalt meter på spalt meter om Svennis men faktum var att han actually hade framgång med det engelska landslaget trots att han var tvungen att lufta den , ” lika snabb som en farmor i rullstol” David Beckham. Englands meritlista i fotboll är lika knaper som svensk trots att det inte är våran första sport , störst ja men inte första.

Så det bara är ett konstaterande att ngt gör dif rätt när dom anlitat den ledning som kanske borde sitta i aik istället ,ngt gör att dom väljer det ena framför det andra så frågan är vad. Den frågan skulle aik kanske ställa sig, jag är inte för på ngt sätt den enorma inavel som finns i svenska klubbar ngt sätt utan tycker att man borde få jobb på meriter istället för på hur många gånger man drog på sig den färgade tröjan. Leksand är ett prakt exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in