2023-05-28, 19:35
Medlem
Citat
"Skandalscener i derbyt mellan Djurgården och AIK.

Matchen bröts efter att knallskott och brinnande bengaler kastats mot såväl spelare som åskådare.

Polis med hundar stormade planen för att mota inrusande publik – som svarade med slag.
– De skämmer ut sig fullständigt. Det här är den största skandalen som jag har upplevt, säger Djurgårdens sportchef Bosse Andersson."

https://www.expressen.se/sport/fotbo...mal-med-polis/

Åker dessa luffare som förstör matcherna såhär, fast någon gång?
Sjukt tråkiga scener i dagens match

Vet inte vilken tråd den ska ligga i
Citera
2023-05-28, 20:06
Medlem
Duvlorts avatar
Är det något man inte förknippar fotboll med, så är det AIK.
Citera
2023-05-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Något kvinnor gör bättre än män: inte kaosar sönder en fotbollsarena.

Va på ett derby för ett tag sen och där stod tjejerna och hetsade på sina killarna! Visserligen mot vraken men ändå! Nu vågade ingen närma sig men de som var aggressiva var vrakens kvinnor!
Citera
2023-05-28, 20:13
Medlem
IceEyess avatar
Att det blir stökigt under ett Stockholmsderby är väl knappast en sensation. Kanske blir det färre sådana scener nästa säsong då AIK har åkt ur Allsvenskan.
Citera
2023-05-28, 20:25
Medlem
norther1s avatar
Fan va dessa idioter skämmer ut sig. Riktigt svaga individer som skyler sig och gömmer sig bland massorna. Avskräden mitt i bland oss. Har vi namn på några av dessa mongoloider som blev tagna?
Citera
2023-05-28, 20:33
Medlem
Så länge detta tillåts av våra styrande så kommer det få fortgå. Mig veterligen är det lag på maskeringsförbud men det verkar inte gälla inom fotbollen. Går du så in på ICA el ett bankkontor med maskering så lär du få problem.

Är bara att gripa dessa o straffa dom. Som England en gång gjorde när dom hade problem. Då var du tvungen att inställa dig på en polisstation utanför staden där ditt lag spelade vid matchstart o va du inte där då åkte du rätt i fängelse.
Men förmodar det e för hårt för här skall man ju hellre prata prata prata med brottslingarna.
Man spyr på denna flatheten i samhället, det e dom kriminella som bestämmer o inte polisen
Citera
2023-05-28, 20:44
Medlem
Tja är AIK eller deras fans inblandade i något, räkna med att det går åt helvete!
Citera
2023-05-28, 20:51
Medlem
ChiefenKings avatar
AIKs anhängare är bedrövliga och vet förmodligen ingenting om fotboll
Citera
2023-05-28, 22:05
Medlem
triptykens avatar
Kul! Jag menar ffs - jag måste ju betala för att en massa folk ska se på fotboll hela tiden på mina skattepengar så NÅN form av avkastning måste jag väl få ha!

Finns det filmer?
Citera
2023-05-28, 22:11
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Är bara att gripa dessa o straffa dom.
Sjukt bra idé, kan du inte ringa polisen och tipsa om att dom borde gripa folk som sätter eld på arenor och kastar farliga saker på människor?

Meddela gärna hur det gick, dom kanske får sig en rejäl "Ahaaaa"-upplevelse, dom kanske helt enkelt inte tänkt på det?
Citera
2023-05-28, 22:30
Medlem
PerniWhas avatar
Tror rubriken behöver justeras en smula, hade helt fel ingång i tråden via rubriken.
Citera
2023-05-28, 22:31
Medlem
mikkelbergs avatar
Är det vaccinet eller ngt annat mysko som gjort att folk plötsligt reagerar starkt på ngt som pågått sedan 60-70 talet i samband med och på derbymatcherna i Stockholm?

Personligen har det alltid sugit med eldandet, men det har varit så jäkla "ok" förrut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in