Citat:
Ursprungligen postat av
ville91
Komiskt detta. När Bajen fans försöker storma familjeläktare ifjol så blev det ingen tråd på Flashback eller när Mjällby supportrar försökte storma planen i cupfinalen så blir det ingen tråd men när AIK falanger gör något då jäklar blir det en tråd.... Och folk här tror ju att bara AIK falanger är inblandade i publikskandaler. Jag försvarar inte AIKs ultrasgrupper. De gjorde bort sig rejält. Men att påstå att det händer endast bland AIK anhängare är noll kunskap..... Ta reda på fakta innan ni skriver.
Jag tror inte många av dem som är kritiska till beteendet hos de här "ultras" bryr sig det minsta om huruvida de tillhör AIK eller något annat lag. Vi vet att det här efterblivna och kriminella beteendet ligger inneboende i själva "ultras"-kulturen, och att alla "ultras" är medskyldiga. De säger det alltid själva som nån sorts löjlig ursäkt! "Man får ta det goda med det onda, det här ingår i "ultras"-kulturen likväl som mäktiga tifon och bra stämning". Fine, dags att ta töntarna på orden: Dags att krossa "ultras"-kulturen rakt av. Vi kan inte ha såna här kriminella dårar fria på offentliga arenor landet runt, oavsett om de tillhör AIK eller något annat lag, och eftersom vi aldrig slipper undan problemet så länge "ultras"-kulturen existerar (de säger det alltså själva, inte jag) så bör vi stämpla "ultras"-grupperingar som kriminella organisationer eller terrorgrupper och förbjuda dem. På köpet slipper vi trummor, bengaler och all annan skit och riktig, cool, vuxen supporterkultur kan blomstra i dess ställe. Win - win - win -win i all oändlighet.