Citat:
Ursprungligen postat av
RobertEriksson99
Jag anser att idén om vit makt är en missuppfattning och en myt. Jag anser att den vita rasen inte befinner sig i en överordnad position i förhållande till andra grupper, och att de som påstår detta har blivit vilseledda på grund av sin okunnighet.
Jag anser faktiskt att det är precis tvärtom, det vill säga att den vita rasen är undertryckt. Betyder det att alla vita individer upplever detta förtryck? Nej, men det betyder inte att förtryck inte existerar på en kollektiv nivå.
Nu vill jag gärna att ni vita anti-vita woke-personer utmanar mig i detta. Kom med något konkret som motbevisar min poäng så ska vi se om ni lyckas slå hål på mitt påstående.
Så om man svarar i din tråd, förkunnar man sig automatiskt till både anti-vit och Woke? Snyggt upplagt
Nu kan ju alla, precis alla, påståenden punkteras. Det har ingen giltighet i sig självt.
För det andra går 'vit ras' inte att definiera. De som tror på det, är vilseledda ja.
För det tredje, din utgångspunkt (i det här iaf) var grunden till Hitlers sociologiska världsbild; att 'Tyska rasen' är inte i den överordnade position de 'naturligt/biologiskt är', och således är germanska rasen tillbakahållna från sin sanna natur. De som håller 'de bättre' tillbaka gör det bara av rädsla/avundsjuka/fientlighet/undervärdighet. (Bara ifall du inte märkt vad du anträder).
Men on topic då. Du anser att (det du hänvisar till som) 'vita rasen' inte är överordnad någon annan 'ras'. Och du anser att 'vita rasen' är undertryckt/förtryckt? vilket även skulle kunna tolkas kuvad/proletär/tyglad/kontrollerad/nedtryckt, i värsta fall förslavad - till vissa aspekter i tillvaron?
Bilden jag får är då att 'vita rasen' skulle vara likvärdiga med alla andra 'raser', men att något eller några förnekar vita rasen att vara likvärdig med alla andra raser. Om det stämmer med vad du påstår, vad får dig då att tänka att något eller några förnekar vita rasen att vara likvärdig alla andra raser?