2024-11-10, 20:47
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Det är väl inte så självklart? De vill såklart ha så höga tittarsiffror som möjligt, så produktionen bestämmer, oavsett vad personen själv vill.
Jag skrev en kommentar angående detta som du kanske missat:
(FB) Förrädarna i TV4
Citera
2024-11-10, 21:36
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Får en förrädare avslöja för en trogen vem som är förrädare? Dum fråga kanske, men man har inte hört att det är förbjudet, men så borde det ju vara.
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Förrädare svär under "ed" att dom inte får avslöja en annan förrädare. Men vad skulle dom säga?

"Jag vet att NN är förrädare, för jag är det själv."

Då skjuter dom ju sig själva i foten!

Två exempel från de utländska versionerna:
Citera
2024-11-10, 21:45
Medlem
I förrädarna UK så var det också en som blev vald sent till förrädare som blev förvisad i sista rådsmötet, som sade något som gjorde att de andra fattade att han Wilf var förrädare. Dåligt förklarat men det är det jag minns. Tyckte det bröt mot eden.
Citera
2024-11-10, 21:49
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag skrev en kommentar angående detta som du kanske missat:
(FB) Förrädarna i TV4

Men frågan är vad som händer om vederbörande säger nej, men produktionen ändå vill ha personen som förrädare?!?
Citera
2024-11-10, 21:53
Medlem
Såg precis finalen av finska "Förrädarna". Där vann de trogna, kul, har inte sett det förut.
Det är alltid förrädaren/förrädarna som vunnit i andra länders "Förrädarna".
Citera
2024-11-10, 21:57
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Förrädare svär under "ed" att dom inte får avslöja en annan förrädare. Men vad skulle dom säga?

"Jag vet att NN är förrädare, för jag är det själv."

Då skjuter dom ju sig själva i foten!

Det är inget som visats i programmet?!? Det kan ju vara så att personen vet att han/hon ändå är på väg att röstas ut eller känner mer för de trogna och inte trivs i rollen som lögnare, så det inte spelar någon roll om han/hon skulle lämna.
Citera
2024-11-11, 01:57
Medlem
Är det någon mer än jag som tycker att Anna är en grymt vacker tjej?

Nu är jag 61år och tycker i princip att alla tjejer under 40 ser bra ut och tjejer i min ålder är grymt oattraktiva... :-)
Citera
2024-11-11, 04:31
Medlem
RoyRoevmunds avatar
Citat:
Det är inget som visats i programmet?!? Det kan ju vara så att personen vet att han/hon ändå är på väg att röstas ut eller känner mer för de trogna och inte trivs i rollen som lögnare, så det inte spelar någon roll om han/hon skulle lämna.

Jo de får lova det precis innan de får sina svarta förrädarkläder
Citera
2024-11-11, 11:29
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Men frågan är vad som händer om vederbörande säger nej, men produktionen ändå vill ha personen som förrädare?!?

Fast varför skulle man från produktionens sida vilja det? Om en person inte vill bli förrädare så känns det inte som rätt förutsättningar för att personen ska bli en bra förrädare. Dömt att misslyckas på förhand. Det bör ju vara i produktionens intresse att få fram bra förrädare för spelets skull.
Sen kan ju folk som sagt överskatta sina egna talanger och tro sig bli bättre förrädare än vad som visar sig vara faktum men där bär ju även produktionen ansvar att försöka sålla fram rätt och ha lite omdöme gällande valen. Men om någon absolut inte vill själv så tyder det på självinsikt och då verkar det konstigt om produktionen skulle gå rakt emot det.
Citera
2024-11-11, 11:31
Medlem
Retsinas avatar
Vad menar han skäggiga när han säger att "klockan klämtar"?
Citera
2024-11-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Vad menar han skäggiga när han säger att "klockan klämtar"?

Tiden håller på att ta slut. Döden närmar sig.
Senast redigerad av Zebrima 2024-11-11 kl. 13:29.
Citera
2024-11-11, 17:16
Medlem
I år kommer en trogen, eller iaf en som började som trogen, att vinna.
Det finns inte en chans i helvetet att någon av de ursprungliga fyra klåparna klarar sig kvar till finalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in