2024-11-10, 11:47
Medlem
Filip är 100% gay.
Har sagt det i flera år. Överdrivet tydligt att han är det.

Sjukt jobbig människa på det. Han är drömmen för förrädarna så som han falskt anklagar fel personer och startar drev mot dom.

Edit: förövrigt sjukt skumt att ingen misstänker Bodström. Politiker är luriga jävlar, advokater likaså.

Hela hans sätt att bete sig ändrades drastiskt när han blev vald som förrädare.

Han ska också alltid flika in i perfekta lägen med väl valda ord vid bordet.

När någon nämnde dom trogna så sa han "det är vi alla". Bara den kommentaren känns jävligt märklig att fälla och som något en förrädare skulle säga.

Tror att han kommer gå långt (Kelda likaså). Marianne och Marie har turligt nog snott all uppmärksamhet med deras sjukt dåliga skådespeleri.
Senast redigerad av DazeHereToAmaze91 2024-11-10 kl. 11:52.
Citera
2024-11-10, 12:31
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Självklart är det lättare att ljuga i Förrädarna om man är van att göra det i verkliga livet.

Ja det borde vara lättare, men det finns inte ett direkt samband som säger att man ljuger i privata relationer eller i det verkliga livet för det. Konsten att förställa sig kan man ha utan att man nyttjar det till att bedra människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Jag förstår vad du menar, men tycker ändå det är viss skillnad. Här finns inget förutbestämt manus hur varje deltagare ska agera och de är sig själva i spelet, inte en rollkaraktär på det sättet som i en film. Den enda roll de har är att de är antingen trogna eller förrädare. Hur de väljer att spela och agera bestämmer de helt själva.

Ja de väljer själva hur de vill spela, men det verkar ju osedvanligt korkat att välja spela dåligt om man har förmågan att spela bra. Sen står det ju alltid i relation till hur bra eller dåligt motståndarna spelar också. Det är en tvåstegs historia.
Citera
2024-11-10, 13:24
Medlem
buhbyes avatar
Roligt program. Garvade nu i sista avsnittet (avsnitt 3) där Filip gick runt med armarna bakom ryggen och domderade som om han vore Hitler. I en vinkel kunde man riktigt se honom stå och hytta med näven när han blir arg och utbrista Verdammt...!

Är mördarna riktigt smarta nu så tar dom in både Thomas och Kelda in i listan tillsammans med Filip och Anna..
(tror dock ingen kommer göra det för ingen av de vill bli offrad.)

Anledningen är dock att då får de garanterad kill på en av dom. Båda starka, och överlevarna kommer bara att kunna rädda en enda dom skriver på den där.

Marianne är redan misstänkt, och blir Filip kvar ensam och Anna ryker så kommer han att flippa då dom är bra vänner nu som fan. Och han är redan helt övertygad om att Nadim är en av mördarna. Så han kommer börja härja om att det är dom som vill få ut han och jävlas bara för att dom tog Anna.

Dom skulle tagit ut Anna något avsnitt tidigare så hade det gått fortare. För precis som Kelda sa så är det bra att han är kvar.
Senast redigerad av buhbye 2024-11-10 kl. 13:32.
Citera
2024-11-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det borde vara lättare, men det finns inte ett direkt samband som säger att man ljuger i privata relationer eller i det verkliga livet för det. Konsten att förställa sig kan man ha utan att man nyttjar det till att bedra människor.

Ja de väljer själva hur de vill spela, men det verkar ju osedvanligt korkat att välja spela dåligt om man har förmågan att spela bra. Sen står det ju alltid i relation till hur bra eller dåligt motståndarna spelar också. Det är en tvåstegs historia.

Självklart finns det ett samband. Frågan är hur starkt sambandet är. Din slutsats är ologisk. De som ljuger ofta i verkliga livet kommer precis som användaren epadator hävdar, också generellt att ha lättare att göra det i det här formatet.

Att spela spel eller involvera pengar är förövrigt ett mycket bra sätt att få lära känna en person. Om en person börjar spela fulspel i monopol eller rörande pengar så är det absolut en fingervisning om vem det är man har att göra med. Det måste inte vara det men det är en indikation.

Detta är en orsak till varför folk kan bli ovänner efter 40 år. Inte sällan i situationer när stora summor pengar kommer in i bilden. När det väl kommer till kritan finns det människor som bara tänker på sitt ego. De sätter inget värde på lojalitet eller andra människor.
Senast redigerad av Keus 2024-11-10 kl. 14:25.
Citera
2024-11-10, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Såg den säsongen och jag tror nog att jag höll på att få en stroke. Maken till idioter har jag nog aldrig sett!

Ja jag såg den också, väldigt frustrerande men också underhållande!

Det värsta är ju de korkade trogna som "är så stolta över sig själva att de har klarat sig ända till finalen". Men enda anledningen till att de är i finalen är för att de är så dåliga så det är ingen poäng för förrädarna att döda dem.
Citera
2024-11-10, 17:39
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Självklart finns det ett samband. Frågan är hur starkt sambandet är. Din slutsats är ologisk. De som ljuger ofta i verkliga livet kommer precis som användaren epadator hävdar, också generellt att ha lättare att göra det i det här formatet.

Att spela spel eller involvera pengar är förövrigt ett mycket bra sätt att få lära känna en person. Om en person börjar spela fulspel i monopol eller rörande pengar så är det absolut en fingervisning om vem det är man har att göra med. Det måste inte vara det men det är en indikation.

Detta är en orsak till varför folk kan bli ovänner efter 40 år. Inte sällan i situationer när stora summor pengar kommer in i bilden. När det väl kommer till kritan finns det människor som bara tänker på sitt ego. De sätter inget värde på lojalitet eller andra människor.

Jag sa ju att det borde vara lättare att framgångsrikt ljuga i spelet om man är bra på att ljuga generellt i sitt privata liv också.
Däremot är det inte lika med att man faktiskt ljuger och bedrar folk privat. Inget ologiskt i det alls.

Vänd på det om du vill och säg så här;
De som ljuger dåligt i spelet brukar ljuga privat också men är tyvärr lika dåliga på det där med och blir ständigt avslöjade av sina medmänniskor.

Mitt resonemang är alltså att det inte går att säga huruvida folk ljuger i sitt privata liv eller inte, baserat på vad som händer i den här leken.
Senast redigerad av Addhoc 2024-11-10 kl. 17:42.
Citera
2024-11-10, 18:09
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasjeh
Det var någon som skrev här i tråden att någon från en utländsk säsong hade blivit grillad vid runda bordet och utvisad (som förrädare) och därför ”blinkade” på en annan förrädare som hade vänt sig mot honom. Vart kan jag se detta? Googlat som en galning
Som sagt, det var i Nya Zealand säsong 1. Blinkningen skedde i slutet på avsnitt 6.

Citat:
Ursprungligen postat av norfolk
Var kan man lättast se säsonger från USA, Australien och NZ?
Man får leta. Streamingsajter tas ofta mer, men just nu kan jag rekommendera HydraHd [punkt] cc
Citera
2024-11-10, 18:14
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
... Kelda (vilket j-a namn, döpt efter en mejeriprodukt).
Kelda är ett fornnordiskt flicknamn som betyder "källa".
Citera
2024-11-10, 18:16
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Får en förrädare avslöja för en trogen vem som är förrädare? Dum fråga kanske, men man har inte hört att det är förbjudet, men så borde det ju vara.
Förrädare svär under "ed" att dom inte får avslöja en annan förrädare. Men vad skulle dom säga?

"Jag vet att NN är förrädare, för jag är det själv."

Då skjuter dom ju sig själva i foten!
Citera
2024-11-10, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Ja jag såg den också, väldigt frustrerande men också underhållande!

Det värsta är ju de korkade trogna som "är så stolta över sig själva att de har klarat sig ända till finalen". Men enda anledningen till att de är i finalen är för att de är så dåliga så det är ingen poäng för förrädarna att döda dem.

Ja. Eller så har det varit deras strategi hela tiden
Citera
2024-11-10, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Ja. Eller så har det varit deras strategi hela tiden
Varför skulle man ha en strategi att stå ensam med 3 förrädare i finalen?
Citera
2024-11-10, 19:47
Medlem
Var det någon som åkte hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här