2025-04-25, 23:14
Sjukt att just varje politiker varit förrädare i programmet
Citera
2025-04-25, 23:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderar89
Maria Wetterstrand var väl ändå inte förrädare?
Citera
2025-04-26, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Henrik Fexeus klappar ihop fullständigt. Att kalla sig kroppsspråksexpert och mentolist men bara ha fel hittills. Betvivlar att han kan sälja böcker och föreläsningar efter det här.
Det är ju bara första avsnittet, som han själv sa så skulle han hålla sig lågt och inte stå ut för mycket. Tror snarare smart att inte gå med flocken redan första avsnittet, då det ändå är mest gissning vem som är förrädare.

Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Farao verkar rätt vass.
Vad baserar du det på?

Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Farao ligger nog riktigt risigt till. Han bör absolut vara förrädarnas next target.

1. Han har blivit bästis med Maria

2. Röstade ut Amie

3. Har attackerat Isa rätt hårt

4. Hörs och syns mycket

5. Han har speciellt intresse för Skyttedal p.g.a hennes KD bakgrund - och kommer kunna hitta misstänksamma saker som kan avslöja henne.

Det gäller att de får bort honom innan det blir för uppenbart att han är just Isa och Skyttedal på spåren. Om det inte redan är försent.
Det är ju inte bra att döda sådana som har pekat ut en som förrädare, då blir det ju uppenbart att man dödar de som vill rösta på en till slut.

Citat:
Ursprungligen postat av Proumbra
Skön start på säsong 3, väldigt otippad.
+1

Citat:
Bra avsnitt!
+1

Citat:
Du menar att 2 av de 3 som varit med? ;-)

Btw, alla är så himla imponerade av Maria bara för att hon satte en. Det är ca 30 % chans att tippa rätt på en av två gissningar (för det var ju 2 hon var helt säker på) nu när det var 3 förrädare och 18 att välja på. Synd att det inte är någon matematiker/statistiker/logiskt geni med någon gång som tänker mer logiskt än emotionellt eller försöker se/tyda när folk ljuger utan istället gå på fakta/objektiva sanningar och basera på detta. Han programledarens TV-programsfråga förra säsongen till operasångerskan var ju en typisk sån grej även om man förvisso skulle kunna komma ihåg fel eller bara säga fel...
Citera
2025-04-26, 00:59
Medlem
Några spridda tankar:

* Det är störigt som alltid att de trogna är garanterade att bli av med minst en av sina smartaste på en gång. Förra säsongen var det Maria Wetterstrand som aldrig hann visa vad hon gick för
* Tyckte inte det var smart av Isa att svika en annan förrädare så tidigt. Det är viktigt att förrädarna har ett bra samarbete, att hugga varandra i ryggen kan vänta till slutet av säsongen
* Otroligt underhållande när Maria gick till attack mot Amie. Maria kommer dock få mycket hybris nu och övertro till sin magkänsla, stor risk att hon gör bort sig med en skräll. Ungefär som när Filip attackerade Carl i förra säsongen
* Det var nog ändå bra att produktionen introducerade fängelsehålan. Upplägget är vinklat till förrädarnas fördel, så det är schysst att de trogna får en hint.
* Jag hade velat se att de trogna skulle kunna köpa till sig ledtrådar, exempel att de fick veta antalet förrädare i utbyte mot lagets sköldar
Citera
2025-04-26, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ett riktigt varierat gäng som de satt ihop denna gång (även om några val är lite väl PK, tänker på muslimen i burka och transan).
Haha att Amie åkte ut direkt, när hon var så hatisk mot Sara så fort hon såg henne. Jag som trodde hon predikade tolerans
Vem är transa?
För övrigt negern i huckle hoppas jag snabbt åker ut!

Den där Elenore ser inte helt fel ut!
Citera
2025-04-26, 02:20
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Vem är transa?

Isa
Citera
2025-04-26, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Vem är transa?

Hörs tydligt på rösten att Isa i grunden är en kille. Reagerade på en gång utan att tidigare haft en aning om att hon var transa. Så fort hon öppnade munnen avslöjade hon sig. Intressant också att pokerspelaren tolkade hennes röst som någon man inte kan lita på. Onekligen rätt. Vore fantastiskt om Snickarn kunde köra på och få henne utröstad.

Förövrigt osmart PK-drag att ta in en transa som folk ogillar. Hon gör knappast bra reklam för HBTQ.
Senast redigerad av Keus 2025-04-26 kl. 02:46.
Citera
2025-04-26, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilbuono
Det är ju inte bra att döda sådana som har pekat ut en som förrädare, då blir det ju uppenbart att man dödar de som vill rösta på en till slut.

Så är det.. samtidigt måste smarta trogna också tänka ett steg längre och inse att förrädarna ibland kommer försöka mörda trogna som pekat ut en annan trogen som eventuell förrädare, således riktas uppmärksamhet bort från förrädarna och istället mot en trogen deltagare.

Trogna måste förstå att förrädarna kommer vilja luras och rikta misstankar åt annat håll helt enkelt, ibland är det som att de trogna deltagarna är så enkelspåriga och misstänker en trogen direkt som råkade vara misstänkt som förrädare av den mördade trogna.

Därför är det nog smartast att ligga lågt som trogen och inte vara så frispråkig med vad man tror. Misstänker man en trogen och kämpar för att en trogen ska röstas ut och har fel så röstar hela gruppen ut en för det, kämpar man för att en förrädare ska bli utröstad så finns det risk för att bli mördad till slut.

Så egentligen är det inte smart alls att bete sig som Montazami.

Men ja det är klurigt.. Röstar man på någon som visar sig vara trogen blir man misstänkt som förrädare, och röstar man på en förrädare så kommer förrädarna vilja ha ut en, inte lätt att veta var man ska lägga rösterna. Följ med drevet och håll låg profil är nog smartast.
Senast redigerad av torkskap1 2025-04-26 kl. 04:24.
Citera
2025-04-26, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Vore fantastiskt om Snickarn kunde köra på och få henne utröstad.

Han gjorde överlag bra ifrån sig och var helt klart MVP på lagtävlingen. Hade jag varit Isa och Sara hade jag velat rekrytera honom.
Citera
2025-04-26, 07:25
Medlem
Geniet Montazami fattar kanske inte att hon blir utskickad direkt nu av förrädarna eftersom hon inte har något syfte i spelet.
Citera
2025-04-26, 08:36
Medlem
Det är tråkigt att de som hade varit roliga att se kapaciteten hos alltid åker ut fort. Det är deprimerade att man inte fick se Maria Wetterstrand in action under förra säsongen, och denna var jag verkligen mest intresserad av vad Lena kunde åstadkomma.

För min del ville jag i denna omgång gärna se:
Lena L (åkte ut direkt)
Anders Ö
Martin J
Bosse Å
Yanjaa

Förra omgången ville jag mest se:
Maria W (som åkte ut direkt)
Jocke L (åkte ut nästan direkt)
Kelda (förrädare)
Anna Cramling (var ändå kvar länge)
Thomas Bodström (förrädare)
Gabriella
Citera
2025-04-26, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Det är tråkigt att de som hade varit roliga att se kapaciteten hos alltid åker ut fort. Det är deprimerade att man inte fick se Maria Wetterstrand in action under förra säsongen, och denna var jag verkligen mest intresserad av vad Lena kunde åstadkomma.

För min del ville jag i denna omgång gärna se:
Lena L (åkte ut direkt)
Anders Ö
Martin J
Bosse Å
Yanjaa

Förra omgången ville jag mest se:
Maria W (som åkte ut direkt)
Jocke L (åkte ut nästan direkt)
Kelda (förrädare)
Anna Cramling (var ändå kvar länge)
Thomas Bodström (förrädare)
Gabriella

Det bästa hade varit om förrädarnas första mord aldrig blev dödad, det hade kunnat bli en bra start, att visa vem de tycker är största hotet, och låta den personen överleva mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in