2024-11-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Jocke är otroligt smart i spelet

Jag håller med. Han hade full koll på vilka bedragarna var – helt klart den skarpaste av dem.
Citera
2024-11-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marty78
Jag håller med. Han hade full koll på vilka bedragarna var – helt klart den skarpaste av dem.

Vi vet inte om han är den skarpaste av dem ännu. Det verkar ju som om det finns ett antal deltagare som sätter inget på vissa förrädare, men som inte blir intervjuade. Vi visste inte jättemycket om Jockes tankar innan han hamnade i gravkammaren.
Tänker här främst på Anna C, Marie (ej S) och Gabriella/om hon heter så hon som läser kroppsspråk.
Men jag tror att Filip tänker och ser mycket också, vilket delvis döljs av att han pratar mycket. Jocke uttalade att Filip är lika analytisk som han, men pratar mer.
Tror fortsatt att Anna Cramling iakttar mer än vi tror, men att hon uttalar det som många andra uttalar, dvs Marie S. Hon misstänker säkert fler, men uttalar det inte, och blir inte intervjuad i kameran.
Citera
2024-11-03, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Vi vet inte om han är den skarpaste av dem ännu. Det verkar ju som om det finns ett antal deltagare som sätter inget på vissa förrädare, men som inte blir intervjuade. Vi visste inte jättemycket om Jockes tankar innan han hamnade i gravkammaren.
Tänker här främst på Anna C, Marie (ej S) och Gabriella/om hon heter så hon som läser kroppsspråk.
Men jag tror att Filip tänker och ser mycket också, vilket delvis döljs av att han pratar mycket. Jocke uttalade att Filip är lika analytisk som han, men pratar mer.
Tror fortsatt att Anna Cramling iakttar mer än vi tror, men att hon uttalar det som många andra uttalar, dvs Marie S. Hon misstänker säkert fler, men uttalar det inte, och blir inte intervjuad i kameran.

Sätter fingret på menade jag att skriva (inte sätter inget)
Citera
2024-11-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Bästa förädaren är helt klart Bodström, han vet hur man spelar o pratar.
Advokat och politiker, det ligger i hans DNA att slingra sig och fara med osanning.

Annars brukar det i alla sociala spel med utröstningar vara bästa strategin att vara lagom, inte utmärka sig, hålla sig vän med alla, spela oskyldig och kanske lite dum.
Ända fram till slutet, då man hugger till.
Så som Katia Mosally gjorde förra året.
Citera
2024-11-03, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Han drog en analys i "sidoserien" gravkammaren där han satte alla fyra förrädare och beskrev sin tankegång. Även jag blev imponerad. Jag har tänkt att killen är blåst med tanke på den historia han har. Det verkar han inte vara.

Okej, får väl kika på det då och hoppas att inte tv-teamet skvallrat för honom innan sändningen.

Det verkar ju ganska korkat att ge skölden till någon annan och varför just Laila Bagges son?

Man kan ju undra om han hade något annat jobb samtidigt med inspelningen som gjorde att han var tvungen att "bli utröstad"?
Senast redigerad av AlmaTor3 2024-11-03 kl. 16:58.
Citera
2024-11-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73

Förrädarna nämnde väl både Marie O och Anna som tänkbara mordoffer i senaste avsnittet, så de har nog redan förstått att de är farliga
.
Gabriella tror jag inte ett dugg på, hon har bara gissat fel hela tiden hittills.
Citera
2024-11-03, 20:04
Medlem
Många som påpekar att Jocke är så oerhört skarp och pricksäker, men faktum är att han har åkt ut och alltså förlorat.

Många här verkar missförstå upplägget; man får inte poäng för att man gissar rätt, utan för att man bidar sin tid och väntar på rätt tillfälle. Har du lyckats intrigera och samla ihop tillräckligt med röster, ja då är det dags att peka ut någon och hoppas att du prickar rätt med din utröstning. Annars är det bättre att vaska din röst och leka dumt får.
Citera
2024-11-03, 20:22
Medlem
Om Jocke visste vilka som var förrädare, då borde han ju ha bondat med förrädarna och låtsats som att han inte hade den blekaste att de är förrädare. Istället var han med och startade ett killgäng dör ingen förrädare ingick som gav varann sköldar.. Således ansågs dom som ett hot av förrädarna = självmord.

Han borde ha hållit sig mer neutral från början och inte gått med ett jävla coolt killgäng.
Citera
2024-11-03, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Om Jocke visste vilka som var förrädare, då borde han ju ha bondat med förrädarna och låtsats som att han inte hade den blekaste att de är förrädare. Istället var han med och startade ett killgäng dör ingen förrädare ingick som gav varann sköldar.. Således ansågs dom som ett hot av förrädarna = självmord.

Han borde ha hållit sig mer neutral från början och inte gått med ett jävla coolt killgäng.

Jocke säger i programmet att hans initiala tanke var att någon i grabbgänget borde vara förrädare och därmed trodde att han var safe. Men förstod under första tävlingen att han hade fel när han såg hur alla killarna kämpade för sina sköldar.
Citera
2024-11-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M19283
Jag har en teori: Är det inte så att det aldrig är en förrädare som kommer ner sist till frukosten, för då skulle det inte bli spännande för tittarna vem som är mördad? Hade varit kul att kolla igenom alla säsonger som finns och se om det stämmer. Nån som vet på rak arm nåt tillfälle då det inte stämt?

Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Detta gäller för alla länders produktioner: Förrädarna väljer alltid ut tre potentiella offer. Sen blir de en cliffhanger till början på nästa avsnitt under frukosten för att se vem som blev mördad.

Du har rätt i att dessa tre potentiella offer i regel kommer in sist till frukosten. Så deltagarna borde kunna lista ut att de som kommer in sist ligger i farozonen för att bli mördade.

Stämmer inte.
My som var förrädare förra säsongen kom sist in till frukosten ett avsnitt.
Har även sett alla utländska säsonger som finns och i flera avsnitt har förrädare kommit in sist.
Citera
2024-11-04, 05:26
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigra2005
Han flinade ju direkt när Filip vände ryggen till.

Vi ser inte allt som filmas. Det är mycket skådespelande. Dom vet ju att detta bara är på skoj.

Jag tänkte också att det kan vara mer vi inte sett. Men även fast det bara är på skoj så tror jag många tar det på blodigt allvar när de är där inne, jag sitter iallafall inte och tycker det är skoj hela tiden utan jag är så engagerad att jag har puls. 😂

Lyssnade på veckans avsnitt av ursäkta-podden och tydligen hade deltagare förra gången slutat äta och gått hos psykolog när de kom ut.
Citera
2024-11-04, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1

Vissa bryr sig mer om att spela schysst än att vinna. Heder åt honom!

Som han säger. Han förstår att det inte är en smart strategi men han vill vara sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in