2024-11-04, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Jag tänkte också att det kan vara mer vi inte sett. Men även fast det bara är på skoj så tror jag många tar det på blodigt allvar när de är där inne, jag sitter iallafall inte och tycker det är skoj hela tiden utan jag är så engagerad att jag har puls. 😂

Lyssnade på veckans avsnitt av ursäkta-podden och tydligen hade deltagare förra gången slutat äta och gått hos psykolog när de kom ut.

Ja, det där utspelet från Marie S och senare Marianne var verkligen inte på skoj. Man såg att de blev förbannade på riktigt.

Marie S ser ut att bryta ihop vilken sekund som helst. Tror hon blir glad av att bli utröstad nästa vecka. För ingen kan ju vara så blåst att de inte tar henne nu.
Citera
2024-11-04, 09:36
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weicon
Stämmer inte.
My som var förrädare förra säsongen kom sist in till frukosten ett avsnitt.
Har även sett alla utländska säsonger som finns och i flera avsnitt har förrädare kommit in sist.

Jag skrev inte att det alltid var så, utan "i regel".
Citera
2024-11-04, 09:38
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Många som påpekar att Jocke är så oerhört skarp och pricksäker, men faktum är att han har åkt ut och alltså förlorat.

Många här verkar missförstå upplägget; man får inte poäng för att man gissar rätt, utan för att man bidar sin tid och väntar på rätt tillfälle. Har du lyckats intrigera och samla ihop tillräckligt med röster, ja då är det dags att peka ut någon och hoppas att du prickar rätt med din utröstning. Annars är det bättre att vaska din röst och leka dumt får.
Tror inte folk missförstått. Jocke gjorde misstag i spelet och åkte ut. Trots det kan man imponeras av hans smarthet i Gravkammaren.
Citera
2024-11-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Tror inte folk missförstått. Jocke gjorde misstag i spelet och åkte ut. Trots det kan man imponeras av hans smarthet i Gravkammaren.

Förstår verkligen inte folk att det av karaktär-skäl är dåligt att gå emot fair play även om det är ett program som Förrädarna.

Inte ens om jag skulle varit uteliggare hade jag gjort något annat än Jocke. Vem som helst kan förstå att det spelmässigt inte är det bästa. Fast det är inte det som är prioritet. Man är människa framför Förrädarna-deltagare.
Citera
2024-11-04, 16:00
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Förstår verkligen inte folk att det av karaktär-skäl är dåligt att gå emot fair play även om det är ett program som Förrädarna.

Inte ens om jag skulle varit uteliggare hade jag gjort något annat än Jocke. Vem som helst kan förstå att det spelmässigt inte är det bästa. Fast det är inte det som är prioritet. Man är människa framför Förrädarna-deltagare.
Trams. Om du är med i Förrädarna ska du ljuga och bedra folk på ett så smart sätt om möjligt. Det är det spelet går ut på.
Citera
2024-11-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Trams. Om du är med i Förrädarna ska du ljuga och bedra folk på ett så smart sätt om möjligt. Det är det spelet går ut på.

Och jag hävdar att du har fel. Du kan inte göra det utan att det spiller över på din personlighet. Självklart har människors förtroende för Jocke ökat i och med detta. För om han nu till och med spelar schysst i ett spel som förrädarna lär han göra det annars också.
Citera
2024-11-04, 16:41
Avstängd
När runk-och-knark-jocke visar sig vara den skarpaste deltagaren någonsin så vet man att världens undergång är nära
Citera
2024-11-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
När runk-och-knark-jocke visar sig vara den skarpaste deltagaren någonsin så vet man att världens undergång är nära

Precis min tanke.

Det är något märkligt när den till synes mest dekadenta med tatueringar över hela kroppen och ett oseriöst yrke visar sig vara schyssast av alla.

Han motverkar definitivt fördomar.
Senast redigerad av Keus 2024-11-04 kl. 18:40.
Citera
2024-11-04, 21:04
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Och jag hävdar att du har fel. Du kan inte göra det utan att det spiller över på din personlighet. Självklart har människors förtroende för Jocke ökat i och med detta. För om han nu till och med spelar schysst i ett spel som förrädarna lär han göra det annars också.
Nej. Hur du agerar i ett lekprogram som detta har inget att göra med din moral i verkliga livet.
Citera
2024-11-05, 10:38
Avstängd
Citat:
Precis min tanke.

Det är något märkligt när den till synes mest dekadenta med tatueringar över hela kroppen och ett oseriöst yrke visar sig vara schyssast av alla.

Han motverkar definitivt fördomar.

Tror inte förrädarna hade hunnit inse vilket monster de gjorde sig av med. Det var ren tur från deras sida. De visste att han kunde bli ett problem genom sin killpakt men inte på de nivån. Jisses vad han klädde av hela förrädarhögen i gravkammaren. Katja ska vara glad att hon inte hamnade i hans säsong
Citera
2024-11-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Tror inte förrädarna hade hunnit inse vilket monster de gjorde sig av med. Det var ren tur från deras sida. De visste att han kunde bli ett problem genom sin killpakt men inte på de nivån. Jisses vad han klädde av hela förrädarhögen i gravkammaren. Katja ska vara glad att hon inte hamnade i hans säsong

Ingen av årets förrädare har dock spelat så smart som Katja gjorde. Ingen av förrädarna i år har kunnat hålla sig och ligga lågt. Det och att hon byggde relationer som gjorde Katja så framgångsrik ifjol.
Citera
2024-11-06, 10:09
Avstängd
Citat:
Ingen av årets förrädare har dock spelat så smart som Katja gjorde. Ingen av förrädarna i år har kunnat hålla sig och ligga lågt

Inte Marie framförallt. Trodde kriminalbruttan skulle gå under radarn bättre, men Katja var helt klart mästarinnan Nu är hon kryptkeeper istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in