2024-11-03, 08:43
Medlem
Dom borde ju ganska enkelt kunna räkna ut att Bodström är en förrädare. Han är den första man hade mördat om han vore trogen
Citera
2024-11-03, 09:35
Medlem
Marie S är körd, ska bli kul å se filips min och kommentar när hon åker
Citera
2024-11-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Eller så kan man tänka att en förrädare hade mördat Filip för att misstankarna ska riktas mot dom han pekat ut

Ja i och för sig, första säsongen tyckte jag dock inte att de tänkte så långt utan mördad = pekat ut förrädare.

Sen är ju både Marianne och Marie redan misstänkta av så många att det knappt spelar någon roll. Tror Marie åker nästa.
Citera
2024-11-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Jag var förvånad att Marie S hade ett sådant temperament för det har jag aldrig sett hos henne eller trott om henne innan.

Jag kan förstå att hon sa ifrån under tävlingen men när Filip gick upp för att trösta henne och skåla förstår jag inte varför hon sa ”Filip jag vill inte skåla med dig nu”. Var hon fortfarande arg på honom från tävlingen eller varför ville hon inte skåla?

Han flinade ju direkt när Filip vände ryggen till.

Vi ser inte allt som filmas. Det är mycket skådespelande. Dom vet ju att detta bara är på skoj.
Citera
2024-11-03, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Marie i nattlinne var inte trist.
Hade gärna slickat det jag såg hon e söt!
Citera
2024-11-03, 09:49
Medlem
Tror de tar ut den andra Marie sen röstas Marie s ut, så dubbelt Marie ryker på fredag är min gissning
Citera
2024-11-03, 09:51
Medlem
Bästa förädaren är helt klart Bodström, han vet hur man spelar o pratar.
Citera
2024-11-03, 10:34
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlizar
Sju personer röstade ut Shervin. Där har de trogna något att gå på då de kan utgå från att förrädarna finns i denna grupp i och med att Marianne och Marie är starkt misstänkta redan. Tror denna grupp förrädare får det tufft att hänga kvar.

Ja där finns facit. Den enda av förrädarna som tänkt till litegrann är ju den blåhårige. Rest3n av förrädarna blev ju mer eller mindre avslöjade direkt. Nä, usel säsong.
Citera
2024-11-03, 10:51
Medlem
Shattereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Marianne sålde ju ut Bosse, som hon fått kemi med, inför livsfarliga Filip. Bosse blev med all rätta upprörd över Mariannes svek och valde att blåljuga för Filip och övriga närvarande. Eftersom Marianne är förrädare kunde hon inte fortsätta kasta Bosse under bussen, utan hävdade att hon ljugit, vilket såklart framstod som väldigt udda och misstänkligjorde henne.

Jo så kanske man kan tolka han då(?), men för hennes skull så skulle hon sagt att hon tolkade Bosses svar som att Filip var en av de som misstänker henne.
Hon måla ju in sig i ett hörn, och om relationen med Bosse nu var "förstörd" är det ju skitsamma för spelmässigt var det kanske enda chansen att rädda henne, om alla tankar pekade mot Bosse istället 🤪
Citera
2024-11-03, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Jag var förvånad att Marie S hade ett sådant temperament för det har jag aldrig sett hos henne eller trott om henne innan.

Jag kan förstå att hon sa ifrån under tävlingen men när Filip gick upp för att trösta henne och skåla förstår jag inte varför hon sa ”Filip jag vill inte skåla med dig nu”. Var hon fortfarande arg på honom från tävlingen eller varför ville hon inte skåla?

Hon har lite svårt att hantera situationer där hon blir överraskad. Såklart borde hon ha agerat annorlunda uppe på vinden. Är man trogen vill man ha en sköld! Något annat är bara jättekonstigt. Hon kunde ha kontrat mot Filip redan där uppe och sagt något om att han var igång med ett drev igen och hur gick det förra gången när han fick med sig folk på att kasta ut en trogen. Det hade fått honom att framstå som icke trovärdig och kanske fått folk att lyssna mindre på hans utfall.
Citera
2024-11-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Jocke är otroligt smart i spelet

Förklara gärna!
Citera
2024-11-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Förklara gärna!

Han drog en analys i "sidoserien" gravkammaren där han satte alla fyra förrädare och beskrev sin tankegång. Även jag blev imponerad. Jag har tänkt att killen är blåst med tanke på den historia han har. Det verkar han inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in