Citat:
Ursprungligen postat av
psykmys
- Spoilers - Får väl dela med mig om mina tankar... - Spoilers -
Ojojoj - äntligen är Förrädarna igång igen. Som man har väntat!
Valet av förrädare är jag tveksam till. Rent ut sagt besviken. Kelda tog 14 sekunder innan hon började ge sig efter sina "kollegor". Klart de skall backstabba - men för i helvete inte fem minuter in. Tror dock hon kan gå rätt långt. Den bästa av de som valdes. Marie fnittrar och har redan lyckats bli misstänkt. Hon är blond och söt, men skall kanske nöja sig med det. Sen har vi någon senil gammal tant som säkert kan sjunga, men som My (tanten förra året?) kommer babbla sig ur programmet inom två till tre avsnitt och så kröner vi spektaklet med Bodström. Han har väl varit advokat? Huuuuuuur kan man bete sig så märkligt. Han kan lika gärna skrika rakt ut att han är förrädare. Uselt spelat och beklämmande hanterat. Har aldrig gillat karln och nu har han lyckats stärka känslan ytterligare några nivåer. Inte en chans att någon av dem tar sig till final. Noll. Dessutom tre kvinnor... jösses snacka om att bädda för katastrof.
Som flera påpekat var Jocke bättre än jag trodde. Tror även Ronny kommer gå långt. Känns slipad och tänker själv.
Filip Dikman - måste bort asap. Får magsår, hjärtklappning och ångest varje gång han skall bröla ur sig sin meningslösa åsikt. Herre jösses vilken jobbig människa.
Sluta säg arrivederci. Det är fånigt till att börja med men när deltagarna skall säga det bara en fars.
Håller på IFK Göteborg... men fasen Bosse gjorde det bra! Hatten av. Han vill man se mer av. Han kommer gå långt!
Maria Wetterstrand - är så kluven att hon rök... Tycker hon verkar svagbegåvad och självcentrerad. Men skulle va roligt att sett lite mer.
Emelia Hult... hade nog förväntat mig mer. Kändes osynlig och kommer bli en av de där trista som ryker i mitten av säsongen utan att egentligen satt något avtryck.
Att Carl åkte var superroligt. Han är precis lika talanglös som Simon och humorn i att båda åkte direkt snackar man inte bort!
Sen var det någon "invandrartjej" med som hade cool attityd... Om hon representerar "orten" och skall vara någon framstående där så vet man ju hur det kommer gå.
Anna. Henne gillar man! Hyggligt bra på schack med...
Nadim! Fasen hade glömt honom... Har bara sett hans förvirrade uttalanden på twitter. Slipper gärna han med omgående.
Sen tror jag "killgänget" gjorde sig själva en liten otjänst att utan att vinna något med att teama upp.
Men kul att det är igång igen! Klart bästa serien just nu att följa
Folk underskattar Anna Cramling. Hon är högt uppsatt i schackvärlden, och lever av sitt schack och sociala medier runt schackspelet. Hon har nog långt mer slipad strategi än vad som syns/uttalas. Att hon röstade ut Calle tror jag inte var för att han blivit tyst/misstänkt förrädare i henne ögon (som hon lade fram det), utan för att hon läste av att folk började prata om honom. Det är bättre att inte avslöja sin egen strategi, och därmed blir det ett sätt att lösa att kunna hålla sina tankar dolda.
Dessutom är hon väldigt snygg, och socialt extremt charmig. Den tjejen är slipad, och jag hoppas inte att de andra är smarta nog att rösta ut henne för det hade varit intressant att fortsätta följa hennes väg i spelet.
Hade gärna följt Maria Wetterstrand också. Oavsett partitillhörighet så är hon en av de bästa politiker Sverige har haft. De borde ha fattat att Thomas Bodström är förrädare när hon röstades ut fort, för vem skulle annars vara orolig över just henne...