2023-05-27, 18:14
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Colalover
Eller som i ditt fall så är det kanske du som är en av uppfödarna?
Du negligerar totalt det som finns skrivet förutom ang din upprepning av att cykla med hund.
Du missade helt att det rört sig om elskoter och dessa kan komma upp i rätt bra farter.
Jag är bosatt i Norrland och har hört om denne "man" de senaste tjugo åren.
Även jag har läst FUP och känner igen hans psykopatiska manupila sätt att bemöta både folk och fä.
Djur fostrar man med mjuka hjälper, uppmuntrar positivt beteende och rätt och slätt totalt struntar i det negativa.
Funkar utmärkt på alla djur, men man måste ju självklart ha kunskap och erfarenhet av att arbeta på det viset.
Nej det missade jag inte, är samma sak som en cykel för mig ingen skillnad på aktivitet. Han är ett svin inte alls manipulativ. Då skulle han uppfatts som trevlig.
För 20 årsen tränade man hundar med hårda metoder ska du veta så det där tror jag knappast på. Polis och tävlinghundar det var så man lärde sig att göra då. Om folk gör en massa anmälningar som inte stämmer blir man inte trovärdig.
Nej jag är ingen uppfödare jävla larv att påstå det.
Citera
2023-05-28, 11:23
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej det missade jag inte, är samma sak som en cykel för mig ingen skillnad på aktivitet. Han är ett svin inte alls manipulativ. Då skulle han uppfatts som trevlig.
För 20 årsen tränade man hundar med hårda metoder ska du veta så det där tror jag knappast på. Polis och tävlinghundar det var så man lärde sig att göra då. Om folk gör en massa anmälningar som inte stämmer blir man inte trovärdig.
Han är definitivt manipulativ - han har (minst) två sidor. Du ska se de goda vitsord han fått publikt från den tiden han var försäkringsförsäljare. Jag har hört folk som träffat honom på hundutställningar förr i tiden då han haft med sig fåglar. Han var supertrevlig då - de fattar inte att det är samme man (och flera av dessa personer har sett hans dåliga sidor de senare åren). Hunduppfödarna kan inte ha sett hans dåliga sidor heller med tanke på hur de sluter upp för honom. Inte heller Länsstyrelsens inspektörer som varit på plats några gånger - dem har han mer eller mindre "pratat omkull",

Jag tror han är psykopat rätt och slätt eller nära på.

Hunden som i anmälan skulle springa med husse i Scooter har artros. Detta är uppgifter jag fått från två helt olika håll. Jag tror du missat den kommentaren som en annan person skrivit.
Senast redigerad av Teklanissen 2023-05-28 kl. 11:30.
Citera
2023-05-28, 22:01
Medlem
hipsterkatts avatar
Jag fattar verkligen inte hur denna person fått hållas med tanke på att halva internet säger sig ha blivit ofredade av honom eller själva bevittnat honom misshandla sina djur. När är rättegången?
Citera
2023-05-29, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Hur vet du att anmälningarna inte stämmer? Se helheten nu och inte bara scooterincidenten.
Vet du någon annan mer person som fått lika många "okynnesanmälningar"?

Det känns som om du vore partisk men på ett rätt ostrukturerat sätt. Han är ett svin skriver du men du tar honom ändå i försvar. Är du P.S själv som försöker förvilla oss?

Citat:
Han är definitivt manipulativ - han har (minst) två sidor. Du ska se de goda vitsord han fått publikt från den tiden han var försäkringsförsäljare. Jag har hört folk som träffat honom på hundutställningar förr i tiden då han haft med sig fåglar. Han var supertrevlig då - de fattar inte att det är samme man (och flera av dessa personer har sett hans dåliga sidor de senare åren). Hunduppfödarna kan inte ha sett hans dåliga sidor heller med tanke på hur de sluter upp för honom. Inte heller Länsstyrelsens inspektörer som varit på plats några gånger - dem har han mer eller mindre "pratat omkull",

Jag tror han är psykopat rätt och slätt eller nära på.

Hunden som i anmälan skulle springa med husse i Scooter har artros. Detta är uppgifter jag fått från två helt olika håll. Jag tror du missat den kommentaren som en annan person skrivit.

Ett svin som har sysslat med grooming är manipulativ!
Citera
2023-05-29, 15:44
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Jag tar ingen i försvar. Katten påstås vara tovig och må psykiskt dåligt. Katten är inte tovig och skulle den må dåligt så skulle katten inte gå hem. Ja jag har sett hur ett drev kan gå till.
Så du har kommit nära katten. Det är ingen annan som lyckats med det tidigare vad jag vet. Jag vet flera som har försökt....

Citat:

Du verkar också förespråka hårda uppfostringsmetoder för hundar....eller hur är din text menat att uppfattas?
Senast redigerad av Teklanissen 2023-05-29 kl. 16:18.
Citera
2023-05-31, 08:04
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:

Citat:
Katten påstås vara tovig och må psykiskt dåligt. Katten är inte tovig och skulle den må dåligt så skulle katten inte gå hem.

Så fort jag ställer lite skarpare frågor så tajmar du ut. Så återigen:

1. Vad menar du med texten om hunduppfostran - är du för våldsammare metoder?
2. Du kommer nära katten - ingen annan i trakten har gjort det och flera har försökt. Hur kan det komma sig?
3. Vet du någon annan person med så många okynnesanmälningar? Du verkar ju vara påläst och borde veta.
Citera
2023-06-02, 20:01
Medlem
Jag har nu dragit i lite trådar..
Trots att jag bor uppe i Norrland så har jag hört om detta svin rent ut sagt.
Vad gäller att komma nära katten och då även se eller känna att katten ej har tovor, ja det är det enbart han själv som kan. Detta kommer från en mycket tillförlitlig källa!
Han är väl känd i sitt bostadsområde och ej i positiva ordalag.
Han drar sig tydligen inte för att tex bussa hundarna på varesig barn eller vuxna, han har dem bägge lösa, ibland en av dem, i tätbebyggt område och han har ingen kontroll över någon av dem.
Hundarna drar mycket och flera personer har vittnat om att han har tappat dem.
Strikt ägaransvar tänker ni kanske, men eftersom han inte kan kontrollera dem går det argumentet bort!
Att han är pedofil är det inte bara grannar som har vetskap om, nu är han väl för gammal för att få "ragg" och hundarna kan han inte heller locka med pga deras aggressivitet.
Jag kräks i munnen när jag läser FUP han har klarat sig från så många anmälningar så jag på riktigt undrar vad LS håller på med? Tittar de inte på de ärenden som kommer in (det är INTE okynnesanmälningar) och gör en bakgrundskontroll?
Iofs släpper han ej in LS i lgh utan de får stå i hallen. Detta har också bevittnats av boende i området.
Han måste ha en allvarlig psykisk störning och den är inget han kan vara medicinerad för..
Går det ens att medicinera psykopati, sociopati narcisst?
Grannar vittnar om (även de som ej bor kvar) att äntligen händer det något.
Äntligen kanske deras ansträngningar kommer till användning.
Jag är förvånad över att folk inte flyttar därifrån i större utsträckning, men vem fan vill bo i närheten av honom 🤢
Han är samtalet på mångas läpparna, även här uppe i norr.
Jag har hört hårresande historier om denna "man" i säkert 25 år nu och då bor jag ca 160 mil ifrån Kungälv där han bor.
Det är nog tur för mig att avståndet är såpass långt, jag hade aldrig klarat av att se honom misshandla sina hundar. Det hade slutat i egenmäktigt förfarande och stöld av två hundar för min del
Han finns i en del grupper på Facebook och han är så oerhört otrevlig mot allt och alla. Han stalkar kvinnor och är ju dömd för ofredande.
Jag ber till gudarna att detta slutar i ett djurförbud.
Jag känner med uppfödaren som blivit så förda bakom ljuset och har låtit sig bli så manipulerade.
De går just nu i försvar vilket är en naturlig reaktion, dock har svårt för att köpa argument som "det är ju en kvinna och hennes dotter som gjort anmälan och det gör det hela mindre trovärdigt"
Ursäkta, i min värld måste väl det göra det än mer trovärdigt??
Nu är jag klar, står 4 Husky här som vill ut och röra på sig.
Ha en fin fredagskväll på er!
Citera
2023-06-05, 20:39
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Så fort jag ställer lite skarpare frågor så tajmar du ut. Så återigen:

1. Vad menar du med texten om hunduppfostran - är du för våldsammare metoder?
2. Du kommer nära katten - ingen annan i trakten har gjort det och flera har försökt. Hur kan det komma sig?
3. Vet du någon annan person med så många okynnesanmälningar? Du verkar ju vara påläst och borde veta.
Vet du inte hur man uppfostrade hundar förr i tiden, Så ska du vara tyst! Man ryckte i kopplet, nöp dom i öronen rappa dem över nosen med kopplet, tog i nackskinnet osv. Känner en gammal polis som varit hundförare. Så påstå inte att det inte är sant!
Ingen kom nära katten. ÄNDÅ har den tovor och mår psykiskt dåligt enligt anmälaren. Det finns en bild på katten den har inte tovor.
Citera
2023-06-05, 23:13
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Vet du inte hur man uppfostrade hundar förr i tiden, Så ska du vara tyst! Man ryckte i kopplet, nöp dom i öronen rappa dem över nosen med kopplet, tog i nackskinnet osv. Känner en gammal polis som varit hundförare. Så påstå inte att det inte är sant!
Ingen kom nära katten. ÄNDÅ har den tovor och mår psykiskt dåligt enligt anmälaren. Det finns en bild på katten den har inte tovor.
Var har jag påstått att det inte är sant att de gjorde så förr? Jag frågade OM du ställde upp på de metoderna (du verkar ha missat detta helt). Bara för att jag inte ställer upp på de metoderna gör det så anser du att jag inte får yttra mig och ställa frågor.

Menar du att dessa gamla uppfostringsmetoder är de rätta eller vad menar du?
L.N är gammal polis - jag vet

"Härligt" aggressiv ton du använder (NOT). Jag ser den i flera andra av dina kommentarer. Den känns bekant...

I övrigt så går det inte att bedöma på ett foto om en katt har tovor eller ej. Så både du och anmälaren har fel dvs om anmälare inte kommit nära katten. Men återigen - du silar myggen och sväljer elefanterna.

1. Vet du någon annan person som fått så här många okynnesanmälningar? (tredje eller fjärde gången jag ställer denna frågan).

2. Menar du att S.A som brottades med PS då han blockerade bilen då han skulle köra från skolan också gjorde en okynnesanmälan? Menar du att PS försökte hålla undan hunden då den siktade på S.A och vid annat tillfälle barnen på skolgården? Menar du att det inte fanns fler barn på skolgården som kunde vittna och att skolsköterskan hade fel om skadorna? (Det framgår inte av FUPen om det var målsägarna själva eller polisen som lade ner ärendena och oavsett det så behöver de inte vara "okynnesanmälningar" utan helt korrekta uppgifter)

Det är en mycket "sjuk" man som agerar som han gör och undviker att agera då hundarna gör fel. Han har även setts trakassera en kvinna med båda hundarna under våren samtidigt som han gastade för full hals på henne. Det är mycket fel på den mannen...
Senast redigerad av Teklanissen 2023-06-06 kl. 00:10.
Citera
2023-06-06, 00:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Kunde inte låta bli att gå med i hans grupp på Facebook för att snoka lite.

Såväl han själv som uppfödaren av hans hund(ar) menar att allt är lögn och förtal (!) Tragiskt med tanke på vad som framkommer i åtalet och av vittnesmål
Vad är det för grupp?
Och vem är uppfödaren av hans hundar?
Citera
2023-06-06, 11:20
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är det för grupp?
Och vem är uppfödaren av hans hundar?
Gruppen heter Vetbase (örn som bild). Det finns massor med grupper med liknande namn. Jag gissar de skapats av de som blivit utkastade (det blir man godtyckligt).

Jag har egentligen inte velat dra in uppfödarna i detta då de handlat i god tro (jag fattade inte att namnet var så unikt så att folk skickat dem info om denna tråd), Men då det vid försäljningen av D*zz fanns en polisdom fanns lättillgängligt online och 13 anmälningar på Länsstyrelsen så hade de kunnat förstå att något var fel. (Den polisdom som syntes då var för snatteri, de äldre är bortgallrade).

Nu är de indragna av annat folk och de har dessutom agerat helt förkasligt. De har uttalat sig UTAN att ha läst hela FUPen eller ens hela tråden här. De tar P-S helt i försvar. De stryker kommentarer av folk som har EGNA upplevelser av hur dels PS är mot hundarna men även sina grannar. Han använder hundarna för att utöva ett terrorvälde i trakten

Vad uppfödarna inte heller vet är att han är okänd i trakten såväl bland hundklubbar som hunduppfödare. Ingen lokal uppfödare hade sålt till honom.

Det värsta är att uppfödarna vägrar ta del av de källor som VISAR P.S andra sida - den de inte känner till.

Här har du Kenneln https://www.facebook.com/groups/439582416210315
På hennes sida finns en kommentar som är öppen för publika kommentarer (med städas så fort något skrivs mot P.S). På hans sida finns samma inlägg men ingen kan kommentera - endast (ursäkta) rövslickade vänner kan göra det. En vän till L*rs skrev att de var lite väl godtrogna och tagit parti innan anda sidan var känd. Denna kommentar togs också bort.

Deras varumärke har tagit stryk pga P.S men det är faktiskt deras eget fel.
- De borde kollat Länsstyrelsen innan försäljning
- De bord läst hela FUPen innan de uttalade sig
- De censurerar folk som har egenupplevda trakasserier från P.S som ryktesspridande - DET STOD KLART OCH TYDLIGT att det var en egenupplevd händelse. Dessa personer blir blockade i samma sekund även på messagern

Mitt intryck är att kenneln vill äga storyn men det är som att försöka äga en tryckkokare med trasigt lock. När sprinten lossnar och locket åker av så blir det katastrof. Hunduppfödarna i trakten garvar åt dem rent ut sagt men tycker förfärligt syns om hundarna.
Senast redigerad av Teklanissen 2023-06-06 kl. 11:35.
Citera
2023-06-06, 12:27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Gruppen heter Vetbase (örn som bild). Det finns massor med grupper med liknande namn. Jag gissar de skapats av de som blivit utkastade (det blir man godtyckligt).

Jag har egentligen inte velat dra in uppfödarna i detta då de handlat i god tro (jag fattade inte att namnet var så unikt så att folk skickat dem info om denna tråd), Men då det vid försäljningen av D*zz fanns en polisdom fanns lättillgängligt online och 13 anmälningar på Länsstyrelsen så hade de kunnat förstå att något var fel. (Den polisdom som syntes då var för snatteri, de äldre är bortgallrade).

Nu är de indragna av annat folk och de har dessutom agerat helt förkasligt. De har uttalat sig UTAN att ha läst hela FUPen eller ens hela tråden här. De tar P-S helt i försvar. De stryker kommentarer av folk som har EGNA upplevelser av hur dels PS är mot hundarna men även sina grannar. Han använder hundarna för att utöva ett terrorvälde i trakten

Vad uppfödarna inte heller vet är att han är okänd i trakten såväl bland hundklubbar som hunduppfödare. Ingen lokal uppfödare hade sålt till honom.

Det värsta är att uppfödarna vägrar ta del av de källor som VISAR P.S andra sida - den de inte känner till.

Här har du Kenneln https://www.facebook.com/groups/439582416210315
På hennes sida finns en kommentar som är öppen för publika kommentarer (med städas så fort något skrivs mot P.S). På hans sida finns samma inlägg men ingen kan kommentera - endast (ursäkta) rövslickade vänner kan göra det. En vän till L*rs skrev att de var lite väl godtrogna och tagit parti innan anda sidan var känd. Denna kommentar togs också bort.

Deras varumärke har tagit stryk pga P.S men det är faktiskt deras eget fel.
- De borde kollat Länsstyrelsen innan försäljning
- De bord läst hela FUPen innan de uttalade sig
- De censurerar folk som har egenupplevda trakasserier från P.S som ryktesspridande - DET STOD KLART OCH TYDLIGT att det var en egenupplevd händelse. Dessa personer blir blockade i samma sekund även på messagern

Mitt intryck är att kenneln vill äga storyn men det är som att försöka äga en tryckkokare med trasigt lock. När sprinten lossnar och locket åker av så blir det katastrof. Hunduppfödarna i trakten garvar åt dem rent ut sagt men tycker förfärligt syns om hundarna.
Tack. Jag hittar inte inlägget men jag hitta de kenneln.

Ja om de var förvarnade borde de absolut kollat med länsstyrelsen innan de sålde valp.
Det är däremot inget man normalt gör om man inte har skäl att misstänka att något är fel .... Å andra sidan säljer man ju inte en valp oavsett vad länsstyrelsen säger om magkänslan är fel.

Jag får uppfattningen att han är ganska etablerad inom schäferkretsar. Det kan ju vara fel.
Tyvärr finns det en tendens både till mycket skitsnack inom olika grupperingar - och en larvigt hög tolerans för fel som görs inom respektive gruppering.

Själv känner jag inte till Kenneln mer än till namnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in