Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Vad är det för grupp?
Och vem är uppfödaren av hans hundar?
Gruppen heter Vetbase (örn som bild). Det finns massor med grupper med liknande namn. Jag gissar de skapats av de som blivit utkastade (det blir man godtyckligt).
Jag har egentligen inte velat dra in uppfödarna i detta då de handlat i god tro (jag fattade inte att namnet var så unikt så att folk skickat dem info om denna tråd), Men då det vid försäljningen av D*zz fanns en polisdom fanns lättillgängligt online och 13 anmälningar på Länsstyrelsen så hade de kunnat förstå att något var fel. (Den polisdom som syntes då var för snatteri, de äldre är bortgallrade).
Nu är de indragna av annat folk och de har dessutom agerat helt förkasligt. De har uttalat sig UTAN att ha läst hela FUPen eller ens hela tråden här. De tar P-S helt i försvar. De stryker kommentarer av folk som har EGNA upplevelser av hur dels PS är mot hundarna men även sina grannar. Han använder hundarna för att utöva ett terrorvälde i trakten
Vad uppfödarna inte heller vet är att han är okänd i trakten såväl bland hundklubbar som hunduppfödare. Ingen lokal uppfödare hade sålt till honom.
Det värsta är att uppfödarna vägrar ta del av de källor som VISAR P.S andra sida - den de inte känner till.
Här har du Kenneln
https://www.facebook.com/groups/439582416210315
På hennes sida finns en kommentar som är öppen för publika kommentarer (med städas så fort något skrivs mot P.S). På hans sida finns samma inlägg men ingen kan kommentera - endast (ursäkta) rövslickade vänner kan göra det. En vän till L*rs skrev att de var lite väl godtrogna och tagit parti innan anda sidan var känd. Denna kommentar togs också bort.
Deras varumärke har tagit stryk pga P.S men det är faktiskt deras eget fel.
- De borde kollat Länsstyrelsen innan försäljning
- De bord läst hela FUPen innan de uttalade sig
- De censurerar folk som har egenupplevda trakasserier från P.S som ryktesspridande - DET STOD KLART OCH TYDLIGT att det var en egenupplevd händelse. Dessa personer blir blockade i samma sekund även på messagern
Mitt intryck är att kenneln vill äga storyn men det är som att försöka äga en tryckkokare med trasigt lock. När sprinten lossnar och locket åker av så blir det katastrof. Hunduppfödarna i trakten garvar åt dem rent ut sagt men tycker förfärligt syns om hundarna.