2024-02-22, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
I vilka FB-grupper då försvarar uppfödaren P.S?

Olika forum, olika trådar. Men bl.a Hundar-ocensurerat.
Senaste tråden;
https://www.facebook.com/share/p/bh4VHFZQQYVZJBx1/
Citera
2024-02-22, 19:53
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikkid
Olika forum, olika trådar. Men bl.a Hundar-ocensurerat.
Senaste tråden;
https://www.facebook.com/share/p/bh4VHFZQQYVZJBx1/
Jag får väl gå med i denna grupp då. Tack
Hittar du fler trådar så säg till snälla
Citera
2024-02-22, 20:04
Medlem
Citat:
Jag får väl gå med i denna grupp då. Tack
Hittar du fler trådar så säg till snälla

Sök på hans namn på Facebook så kommer nig trådar fram. Funnits äldre i detta forum. Sen även Hundvärldens baksida. Nån schäfer-grupp. Har nog stått i många. Vet att folk lagt upp i Vetbase men där raderas dom oftast direkt.
Citera
2024-02-22, 20:09
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Sök på hans namn på Facebook så kommer nig trådar fram. Funnits äldre i detta forum. Sen även Hundvärldens baksida. Nån schäfer-grupp. Har nog stått i många. Vet att folk lagt upp i Vetbase men där raderas dom oftast direkt.
Jo jag känner till sökfunktionen men man får ju inte träff på de grupper som är slutna. Hundar - ocensurerat exempelvis. Tack ändå
Citera
2024-02-22, 20:12
Medlem
Citat:
Jo jag känner till sökfunktionen men man får ju inte träff på de grupper som är slutna. Hundar - ocensurerat exempelvis. Tack ändå
Nähä, det visste jag inte. Sorry
Citera
2024-02-23, 11:13
Medlem
Nu har uppfödaren raderat alla sina inlägg i den tråden.
Citera
2024-02-23, 11:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Tack. Helt galet att Länsstyrelsen har lagt ner så många anmälningar. Det syns tydligt på gubben att han är en elak jävul.
Hoppas att dom tar alla djur från han.
Fast det går ju knappast att döma eller göra en myndighetsåtgärd mot någon baserat på dennes utseende.
Citera
2024-02-23, 17:29
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Nu har uppfödaren raderat alla sina inlägg i den tråden.
Undra om det beror på ånger eller på att rädda sitt eget skinn...
Citera
2024-02-23, 19:46
Avstängd
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det går ju knappast att döma eller göra en myndighetsåtgärd mot någon baserat på dennes utseende.
Han kan se ut hur fan som helst. Djur ska han inte ha när han plågar dom. Det finns en speciell plats i helvetet för djurplågare.
Citera
2024-02-23, 21:10
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Han kan se ut hur fan som helst. Djur ska han inte ha när han plågar dom. Det finns en speciell plats i helvetet för djurplågare.
Det håller jag med om - däremot är hans utseende av noll betydelse.
Många djurplågare ser ut som kompetenta änglar - men när du synar vad de sysslar med och hur de pushar hunden fram till tävling så är det resultatet av rent djurplågeri du ser.
Jag har varit i schäfer världen länge och vet att några (kanske alla) av de högst rankade schäfrarna tidigare var fostrade med hängning ... Det har under en lång tid ansetts vara en okej metod efter att elen förbjöds i Sverige.

Jag hade själv en problematisk schäfer 2014 - 2017 där en av de främsta hundtränarna i Sverige utförde och rekommenderade hängning vid olydnad.
Det är ett utbrett fenomen.
Jag hänger inte hundar och lämnade tillbaka hunden till uppfödaren när jag kände att han gick mig ur händerna.
Citera
2024-02-23, 23:13
Avstängd
Mopsans avatar
Citat:
Många djurplågare ser ut som kompetenta änglar - men när du synar vad de sysslar med och hur de pushar hunden fram till tävling så är det resultatet av rent djurplågeri du ser.
Jag har varit i schäfer världen länge och vet att några (kanske alla) av de högst rankade schäfrarna tidigare var fostrade med hängning ... Det har under en lång tid ansetts vara en okej metod efter att elen förbjöds i Sverige.

Jag hade själv en problematisk schäfer 2014 - 2017 där en av de främsta hundtränarna i Sverige utförde och rekommenderade hängning vid olydnad.
Jag hänger inte hundar och lämnade tillbaka hunden till uppfödaren när jag kände att han gick mig ur händerna.
Är mycket medveten att det förekommer vidriga metoder för att få djuren att göra som som blir tillsagda. Bara att titta på alla tävlingsstall.
Det är bra att sånt kommer fram och kan stoppas i den mån det går.
Den här dåren har sparkat på sina hundar utan anledning och gjort andra elaka saker. Det är inte okej någonstans.
Att jag tycker att han ser sjuk/elak ut i blicken är en annan femma.
Måste man misshandla någon levande individ för att få sin vilja igenom, så anser jag att det är fel på ledarskapet.
Citera
2024-02-23, 23:47
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:

Hur utförs en hängning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in