Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-25, 09:00
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilen11
Det kan jag skriva under på. Han har hotat mig så till den grad att jag är rädd för att skriva här. Det är ett riktigt gubbslem av rang. Väljer ut sina kvinnliga offer. Ljuger, förtalar. De som vågar säga något är i ”maskopi” med varandra och ”hittar på”. Samma sak när det gällde pedofilhärvan. Det var inte slemmet det var fel på utan omgivningen. På riktigt är jag rädd för denna man.

Jag förstår att du är det, det är svårt att bli trodd på när den typen av män sätter igång. Dessutom ofta i lag med andra män. I Vetbase är det ju tex hunduppfödaren som håller honom om ryggen…

Blir så trött. Är alltid trött på sånt här men idag extra trött.
Citera
2023-05-25, 10:11
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Har du möjlighet att lägga ut domen här? Vet inte hur man gör för att få fram den. Jag är inte helt säker på att det handlar om samma gubbe även om allt talar för det.
Jag googlade de uppgifter som jag har tillsammans med det som du skrev så fick jag fram domens nr.
Jag ska kolla under dagen. Hann inte igår. Återkommer
Citera
2023-05-25, 10:57
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Jag ska kolla under dagen. Hann inte igår. Återkommer

Stenungsunds tingsrätt finns inte längre.
Deras område hör till Uddevalla tingsrätt numera, men vet inte var Stenungsunds tingsrätts domar m m har arkiverats.

Kan man vända sig till länsstyrelsen senare och få besked på om personen har fått djurförbud eller deras uppgifter är inte offentliga?
Citera
2023-05-25, 11:25
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvla-en-ulk
Stenungsunds tingsrätt finns inte längre.
Deras område hör till Uddevalla tingsrätt numera, men vet inte var Stenungsunds tingsrätts domar m m har arkiverats.

Kan man vända sig till länsstyrelsen senare och få besked på om personen har fått djurförbud eller deras uppgifter är inte offentliga?
Stenungsunds tingsrätts domar arkiveras på Göteborgs Tingsrätt.

Ja man ska kunna kolla hos Länsstyrelsen om det blev djurförbud. Det kommer även stå på MR-koll, Lexbase och liknande ställen
Citera
2023-05-25, 11:34
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Jag tror att jag har hittat svaret på fråga 2. Dock nämns han här som P.K, vilket gör det hela lite förvirrande. Men allt annat stämmer. Har han bytt namn sen dess tro?

P.K dömdes av Stenungsunds tingsrätt 99-04-14.
Målet heter B586-99
Jag tror jag hittat rätt - här finns hela målet och lite till https://lagen.nu/dom/rh/1999:142
Han hette Karlsson på den tiden så P.K stämmer

"I målet har framkommit att P.K. hade en häst som C-A.T. gärna red på, att de tillbringade mycket tid tillsammans samt att hon bl.a. på grund av de problem hon hade i hemmet anförtrodde sig åt honom. På grund av dessa faktorer har det växt fram ett förtroendeförhållande mellan P.K. och C-A.T. och från hennes sida i viss mån även ett beroendeförhållande. Detta förtroendeförhållande har P.K. i egenskap av vuxen missbrukat genom att vid ett stort antal tillfällen ha samlag med henne. "
Senast redigerad av Teklanissen 2023-05-25 kl. 11:45.
Citera
2023-05-25, 13:36
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Jag tror jag hittat rätt - här finns hela målet och lite till https://lagen.nu/dom/rh/1999:142

"I målet har framkommit att P.K. hade en häst som C-A.T. gärna red på, att de tillbringade mycket tid tillsammans samt att hon bl.a. på grund av de problem hon hade i hemmet anförtrodde sig åt honom. På grund av dessa faktorer har det växt fram ett förtroendeförhållande mellan P.K. och C-A.T. och från hennes sida i viss mån även ett beroendeförhållande. Detta förtroendeförhållande har P.K. i egenskap av vuxen missbrukat genom att vid ett stort antal tillfällen ha samlag med henne. "

Det är rätt dom men det är Hovrättens dom som syns i länken ovan. Jag har tagit fram motsvarande handling på Tingsrätten. Se nedan.

P*r hette Kahlson på den tiden (inte Karlsson som jag skrivit ovan och inte Sandelin som han heter idag) - därav förkortningen P.K i på lagen.nu

B262-98 Tingsrättens pedofildom
B 586-99 Hovrätten pedofildom https://lagen.nu/dom/rh/1999:142
Citera
2023-05-25, 14:14
Medlem
Citat:

Tack!
Citera
2023-05-25, 14:39
Medlem
[quote=Krokodilen11|84571354]Tack![/QUOTE

Som vidare info vad som hände efter det här; P.K sågs ofta i kontakt med flickor i åldrarna strax över 15. Om han hade sex med dem? Förmodligen. I de fallen där han konfronterades om det olämpliga… la han all krut på att spela offer och hota den som vågade stå upp för tjejerna.
Jag är inte ett skit förvånad över att Slemmet har åkt på trubbel igen. Jag är mer förvånad att han alltid lyckas skapa sig bundsförvanter som tror på honom och att omgivningen kokar komplott. Igen
Citera
2023-05-25, 16:37
Medlem
Teklanissens avatar
[quote=Krokodilen11|84571569]
Citat:
Tack![/QUOTE

Som vidare info vad som hände efter det här; P.K sågs ofta i kontakt med flickor i åldrarna strax över 15. Om han hade sex med dem? Förmodligen. I de fallen där han konfronterades om det olämpliga… la han all krut på att spela offer och hota den som vågade stå upp för tjejerna.
Jag är inte ett skit förvånad över att Slemmet har åkt på trubbel igen. Jag är mer förvånad att han alltid lyckas skapa sig bundsförvanter som tror på honom och att omgivningen kokar komplott. Igen
Jag fattar inte heller hur det går till. Jag vet folk som hatar honom nu som kan komma ihåg att för typ 10-15 år sedan så var det en trevlig prick. Jag tror inte detta beror på att han verkligen var trevligare då utan att han har två sidor han växlar mellan.

I många situationer där han varit i konflikt med folk så har den som blivit utsatt känt att "vapnet är osäkrat - vad som helst kan hända". Han kallade inte tillbaka hundarna/hunden på skolgården fastän det var barn som kunde bli bitna. Jag vet fler vassa fall där han inte kallat tillbaka hundarna eller hållt in dem med kopplet. Han verkar njuta av att skrämma folk eller fattar helt enkelt att han går för långt. (Jag har flera vänner i området och har fått massor med rapporter).

Så sent som idag såg en vän på håll att han rasta hundarna med Z*ntos lös (fastän han intygat för Länsstyrelsen att de alltid är kopplade)
Senast redigerad av Teklanissen 2023-05-25 kl. 16:58.
Citera
2023-05-25, 20:02
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Är det Hundvärldens Baksida du syftar på? Vad är Oceans för nått? Hittar ingen sådan grupp alls
Hundar ocensurerat

Citat:
Det kan jag skriva under på. Han har hotat mig så till den grad att jag är rädd för att skriva här. Det är ett riktigt gubbslem av rang. Väljer ut sina kvinnliga offer. Ljuger, förtalar. De som vågar säga något är i ”maskopi” med varandra och ”hittar på”. Samma sak när det gällde pedofilhärvan. Det var inte slemmet det var fel på utan omgivningen. På riktigt är jag rädd för denna man.

Han är sjuk i huvudet. Han skriver ju endast till kvinnor också, tar reda på var dem bor, ringer hem till dem och trackar dem för att de haft en annan åsikt i nån löjlig jävla diskussion som rör munkorg, försäkringar eller avel. En riktig jävla idiot. Hoppas att han tar reda på vem jag är och kommer hit
Citera
2023-05-27, 00:09
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Han är sjuk i huvudet. Han skriver ju endast till kvinnor också, tar reda på var dem bor, ringer hem till dem och trackar dem för att de haft en annan åsikt i nån löjlig jävla diskussion som rör munkorg, försäkringar eller avel. En riktig jävla idiot. Hoppas att han tar reda på vem jag är och kommer hit
Jag har också sett hans stalkande beteende. Såväl på nätet som IRL. Han vill absolut se till att han blir uppmärksammad genom att bete sig så man lägger märke till honom. Dvs ett äkta troll/stalker.
Citera
2023-05-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Vad är svårt att förstå? Hunden far inte illa av att springa vid en cykel. Tjuter inte för att den ogillar det. Den anmälaren har uppenbart ingen koll på hundar. Det är vad jag skriver. Skulle inte vilja bli anmäld för att människor hittar på saker.

Det det är många okynnesanmälningar som lagt ner. Tex att hunden skulle stinka vilket den inte gjorde eller kattens päls som är jätte fin. Hundarna ser ut att må bra. Finns även expertvittnen som bekräftar detta. Låter ärligt mest som en tants hetsjakt.
Eller som i ditt fall så är det kanske du som är en av uppfödarna?
Du negligerar totalt det som finns skrivet förutom ang din upprepning av att cykla med hund.
Du missade helt att det rört sig om elskoter och dessa kan komma upp i rätt bra farter.
Jag är bosatt i Norrland och har hört om denne "man" de senaste tjugo åren.
Även jag har läst FUP och känner igen hans psykopatiska manupila sätt att bemöta både folk och fä.
Djur fostrar man med mjuka hjälper, uppmuntrar positivt beteende och rätt och slätt totalt struntar i det negativa.
Funkar utmärkt på alla djur, men man måste ju självklart ha kunskap och erfarenhet av att arbeta på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in