Citat:
Ursprungligen postat av
alicia66
Vad är svårt att förstå? Hunden far inte illa av att springa vid en cykel. Tjuter inte för att den ogillar det. Den anmälaren har uppenbart ingen koll på hundar. Det är vad jag skriver. Skulle inte vilja bli anmäld för att människor hittar på saker.
Det det är många okynnesanmälningar som lagt ner. Tex att hunden skulle stinka vilket den inte gjorde eller kattens päls som är jätte fin. Hundarna ser ut att må bra. Finns även expertvittnen som bekräftar detta. Låter ärligt mest som en tants hetsjakt.
Eller som i ditt fall så är det kanske du som är en av uppfödarna?
Du negligerar totalt det som finns skrivet förutom ang din upprepning av att cykla med hund.
Du missade helt att det rört sig om elskoter och dessa kan komma upp i rätt bra farter.
Jag är bosatt i Norrland och har hört om denne "man" de senaste tjugo åren.
Även jag har läst FUP och känner igen hans psykopatiska manupila sätt att bemöta både folk och fä.
Djur fostrar man med mjuka hjälper, uppmuntrar positivt beteende och rätt och slätt totalt struntar i det negativa.
Funkar utmärkt på alla djur, men man måste ju självklart ha kunskap och erfarenhet av att arbeta på det viset.