2024-02-23, 23:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Är mycket medveten att det förekommer vidriga metoder för att få djuren att göra som som blir tillsagda. Bara att titta på alla tävlingsstall.
Det är bra att sånt kommer fram och kan stoppas i den mån det går.
Den här dåren har sparkat på sina hundar utan anledning och gjort andra elaka saker. Det är inte okej någonstans.
Att jag tycker att han ser sjuk/elak ut i blicken är en annan femma.
Måste man misshandla någon levande individ för att få sin vilja igenom, så anser jag att det är fel på ledarskapet.
Ja, det förekommer vidriga metoder hos en del som kör sina hundar till elit (inte alla givetvis), det förekommer vidriga metoder hela vägen ner till vanliga hundägare som vill leka alfa/tarzan - och de bör åka dit varenda jävel.

Själv är jag inte för klapp och kak uppfostran och att ignorera dåligt beteende .. Jag kör på filosofin stopp och bra. Det kan ibland bli fysiskt men aldrig straffande. (Vill du ha en förklaring på det så ger jag det gärna)
Svin som aset tråden handlar om borde få smaka på sin egen medicin. Häng honom tills han svimmar, sparka på honom när han ligger ner -- sparka så han kissar på sig i skräck av att se dig.
Citera
2024-02-23, 23:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Hur utförs en hängning?
Du har hunden i koppel .. när den inte lyder så drar du den framför dig så att den i princip är mitt emot dig, sen drar du kopplet så att frambenen lyfter från backen - bakbenen står kvar, men hunden står på "tå" och tvingas bära sin egen tyngd tills den inte orkar utan svimmar av syrebrist.
Är det en mindre hund så du inte behöver hjälp av hundens vilja att leva för att orka hålla så kan du lyfta så ingen tass står i backen -- de svimmar fortare, men det blir osäkrare om du kan få liv i den genom att släppa ner den.

Att hunden själv får ha tass/klo i backen gör inte bara förloppet lite längre - utan innebär också att hunden blir medveten om din makt .. och det är det denna metod går ut på, hunden skall vara medveten om att du är liv och död. Du är allt - allt annat (inklusive hunden själv) är inget
Citera
2024-02-23, 23:58
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har hunden i koppel .. när den inte lyder så drar du den framför dig så att den i princip är mitt emot dig, sen drar du kopplet så att frambenen lyfter från backen - bakbenen står kvar, men hunden står på "tå" och tvingas bära sin egen tyngd tills den inte orkar utan svimmar av syrebrist.
Är det en mindre hund så du inte behöver hjälp av hundens vilja att leva för att orka hålla så kan du lyfta så ingen tass står i backen -- de svimmar fortare, men det blir osäkrare om du kan få liv i den genom att släppa ner den.

Att hunden själv får ha tass/klo i backen gör inte bara förloppet lite längre - utan innebär också att hunden blir medveten om din makt .. och det är det denna metod går ut på, hunden skall vara medveten om att du är liv och död.
Så fasansfullt. Vilka praktiserar detta nu för tiden?
Citera
2024-02-24, 00:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Många - dessvärre.
Citera
2024-02-24, 00:23
Avstängd
Mopsans avatar
Citat:
Ja, det förekommer vidriga metoder hos en del som kör sina hundar till elit (inte alla givetvis), det förekommer vidriga metoder hela vägen ner till vanliga hundägare som vill leka alfa/tarzan - och de bör åka dit varenda jävel.

Själv är jag inte för klapp och kak uppfostran och att ignorera dåligt beteende .. Jag kör på filosofin stopp och bra. Det kan ibland bli fysiskt men aldrig straffande. (Vill du ha en förklaring på det så ger jag det gärna)
Svin som aset tråden handlar om borde få smaka på sin egen medicin. Häng honom tills han svimmar, sparka på honom när han ligger ner -- sparka så han kissar på sig i skräck av att se dig.
Självklart så krävs det en fast hand och konsekvent uppfostran. En hund som är väluppfostrad är det bästa som finns. Det där med att slå och misshandla går bort.
Jag läste dom anmälningarna som låg här i tråden och det är fruktansvärt hur han behandlar sina djur. Hade gladeligen tvingat han att springa bredvid en cykel och sparkat på han tills han gnydde av smärta.
Målet med uppfostran måste väl ändå vara att hunden tycker att det är roligt att arbeta och man är ett team.
Citera
2024-02-24, 00:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Metoden kommer ursprungligen från Norge och var den metod den norska hundföraren använde för att få lydnad på Hassemans Axxe - sen adopterades av svenska hunddressörer och har spridit sig ner i leden -- så nu kan du se väldigt orutinerade hundförare hänga hund, och du får det som lösning från väldigt välrenommerade hunddressörer - som jag sa, jag fick det av en av Sveriges mest erkända för att få bukt min hund bara för några år sedan.

Att min hund inte vek sig och högg efter dressören för att jag avbröt fick honom bara att påstå att han "bara visat" vi skulle var mer resoluta och hänga längre (Vi gjorde inte det - vi tyckte bara han var sjuk i huvudet - och jag/vi avbröt därför övningen - att hunden högg efter honom tillskrevs också att vi avbröt, det var alltså vårt fel)
Citera
2024-02-25, 10:11
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Metoden kommer ursprungligen från Norge och var den metod den norska hundföraren använde för att få lydnad på Hassemans Axxe - sen adopterades av svenska hunddressörer och har spridit sig ner i leden -- så nu kan du se väldigt orutinerade hundförare hänga hund, och du får det som lösning från väldigt välrenommerade hunddressörer - som jag sa, jag fick det av en av Sveriges mest erkända för att få bukt min hund bara för några år sedan.

Att min hund inte vek sig och högg efter dressören för att jag avbröt fick honom bara att påstå att han "bara visat" vi skulle var mer resoluta och hänga längre (Vi gjorde inte det - vi tyckte bara han var sjuk i huvudet - och jag/vi avbröt därför övningen - att hunden högg efter honom tillskrevs också att vi avbröt, det var alltså vårt fel)
Jag förstår att ni avbröt detta "experiment". Jag förstår att ni tappade förtroendet för hunddressören. Sjukt....
Citera
2024-02-25, 14:12
Medlem
Napoleons avatar
Jobbar som brevbärare sedan några år i Kungälv. Kan upplysa om att den här "gentlemannen" är välkänd på postkontoret och att ingen frivilligt delar brev i hans uppgång. Kan inte riktigt minnas om det var 5 eller 6 brevbärare som anmält honom för hot de senaste åren.
Citera
2024-02-25, 14:40
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon
Jobbar som brevbärare sedan några år i Kungälv. Kan upplysa om att den här "gentlemannen" är välkänd på postkontoret och att ingen frivilligt delar brev i hans uppgång. Kan inte riktigt minnas om det var 5 eller 6 brevbärare som anmält honom för hot de senaste åren.
Jag har förstått detta. Ett fall finns omnämnt i föreläggandet om koppeltvång. P.S själv har skrutit på sin Facebook att hundarna skrämde bort en paketutdelare en gång.

Riktat till PS från Länsstyrelsen, ärende 287-22054-2023

Polismyndighetens ärendenummer: 5000-K165371-22
"Enligt anmälan var anmälaren på Olserödsgatan i Kungälv och delade ut reklam. Du hade sagt till anmälaren att han inte fick dela ut reklam och slog honom sedan i huvudet. Du hade en stor schäfer och en mindre schäfer med dig som du släppte på anmälaren. Anmälaren bad dig ta bort dina hundar från honom och du svarade då "Nej, för jag bestämmer det är mitt hus". Hundarna bet inte, men de hoppade och krafsade på anmälaren. Anmälaren fick märken på sina byxor från hundarna. Händelsen inträffade den 13 februari 2022 på XXXX i Kungälv. "
Senast redigerad av Teklanissen 2024-02-25 kl. 14:43.
Citera
2024-02-25, 17:28
Medlem
Citat:
Jag har förstått detta. Ett fall finns omnämnt i föreläggandet om koppeltvång. P.S själv har skrutit på sin Facebook att hundarna skrämde bort en paketutdelare en gång.

Riktat till PS från Länsstyrelsen, ärende 287-22054-2023

Polismyndighetens ärendenummer: 5000-K165371-22
"Enligt anmälan var anmälaren på Olserödsgatan i Kungälv och delade ut reklam. Du hade sagt till anmälaren att han inte fick dela ut reklam och slog honom sedan i huvudet. Du hade en stor schäfer och en mindre schäfer med dig som du släppte på anmälaren. Anmälaren bad dig ta bort dina hundar från honom och du svarade då "Nej, för jag bestämmer det är mitt hus". Hundarna bet inte, men de hoppade och krafsade på anmälaren. Anmälaren fick märken på sina byxor från hundarna. Händelsen inträffade den 13 februari 2022 på XXXX i Kungälv. "
Psykiskt sjuk är han. Konstigt ändå att han inte blivit plockad än. Så många människor han trampat på, skrämt, utnyttjat och skadat. Och Stackars djuren bor i en rökfylld lägenhet med ett monster.
Citera
2024-02-26, 07:33
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catlady81
Psykiskt sjuk är han. Konstigt ändå att han inte blivit plockad än. Så många människor han trampat på, skrämt, utnyttjat och skadat. Och Stackars djuren bor i en rökfylld lägenhet med ett monster.
Han är rejält rädd för han har skaffat sig fienden. Jag vet att ett gäng slog sönder fönsterrutorna på han lägenhet. Han ska enligt grannarna riggat sin övervakningskamera riktad ut genom fönstret mot allmän väg.

Jag vet att han "gråtit ut" hos närbelägna skolan för att eleverna är elaka mot honom. Men jag vet också två fall - en av eleverna och en gammal man - där P.S gick loco för att de råkade hälsa på honom. Han är precis hur obalanserad som helst....
Citera
2024-02-26, 09:50
Medlem
sandyhells avatar
Citat:

Att hunden själv får ha tass/klo i backen gör inte bara förloppet lite längre - utan innebär också att hunden blir medveten om din makt .. och det är det denna metod går ut på, hunden skall vara medveten om att du är liv och död. Du är allt - allt annat (inklusive hunden själv) är inget
Fruktansvärt! Vad gör såna här metoder för bandet mellan förare och hund. Går hunden och är rädd att göra fel eller skyggar och ödmjuka sig,? Vill hunden gosa och kelar med en sån person. Måste vara vidrigt att som hund vara beroende av en sån psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in