2024-02-21, 09:39
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Per S har lämnat in några skriftliga redogörelser för hur bra hans hundar är mentalt. Troligen för att bevisa att hundarna ”inte är farliga”. Han måste vara urblåst i skallen som inte fattar att han åtalas för att ha varit elak mot sina snälla hundar och dessutom för att han har hetsat sina snälla, och tydligen också lydiga, hundar mot människor och att han har hundarna lösa där de inte får vara lösa.
Nej han fattar inte att det är han själv som är problemet. Undra om uppfödaren ens förstått detta...
Citera
2024-02-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Nej han fattar inte att det är han själv som är problemet. Undra om uppfödaren ens förstått detta...

Troligen inte då han precis fått en valp från samma ställe.
Citera
2024-02-21, 17:49
Medlem
Mopsans avatar
Vilken vidrig jävel. Hoppas han får djurförbud och aldrig mer kommer i närheten av ett djur. Finns det bild på svinet?
Citera
2024-02-22, 01:57
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Vilken vidrig jävel. Hoppas han får djurförbud och aldrig mer kommer i närheten av ett djur. Finns det bild på svinet?

I FUPen i mitt inlägg (nr 204) några steg här ovanför finns en hyfsad bild på den gamle galtgubben, scrolla ner till sid 42 så ser du honom.

Tyvärr tror jag att han bara blir dömd för ringa djurplågeri men eftersom han inte har skött sitt föreläggande om att ha hundarna kopplade med max 2 m fast koppel i tätbebyggt område så kan hundarna omhändertas. Förhoppningsvis har myndigheterna äntligen fått nog av alla hans lagbrott och tar hundarna, ev. får han (tidsbestämt?) hundförbud.
Citera
2024-02-22, 03:05
Medlem
Måtte denna jävla idiot bli dömd och hundarna omhändertagna och omplacerade så att de kan få lite kärlek i sina liv. Djurplågare har bara en plats och det är i helvetet!
Citera
2024-02-22, 08:24
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
I FUPen i mitt inlägg (nr 204) några steg här ovanför finns en hyfsad bild på den gamle galtgubben, scrolla ner till sid 42 så ser du honom.

Tyvärr tror jag att han bara blir dömd för ringa djurplågeri men eftersom han inte har skött sitt föreläggande om att ha hundarna kopplade med max 2 m fast koppel i tätbebyggt område så kan hundarna omhändertas. Förhoppningsvis har myndigheterna äntligen fått nog av alla hans lagbrott och tar hundarna, ev. får han (tidsbestämt?) hundförbud.

Föreläggandet om koppeltvång fick han efter att FUP:en var stängd. De kan inte ändra åtalspunkter pga detta. Däremot vet jag att Länsstyrelsen bevakar allt som händer i området. Då P.S alltid går fram emot den han blir arg på så funkar inte två-metersgränsen. Han själv gör så att hundarna kommer för nära.

Jag hoppas att alla de i området som råkar ut för honom gör en anmälan till polis och länsstyrelse omgående så de får "papper" på det som sker.
Citera
2024-02-22, 09:49
Medlem
Så sjukt att åtalet las ner det med de två pojkarna!
Han är ju inte klok. Vilken grupp har han? Finns vetbase och sedan vetbase 1 och 2 osv
Citera
2024-02-22, 11:20
Medlem
Citat:
Så sjukt att åtalet las ner det med de två pojkarna!
Han är ju inte klok. Vilken grupp har han? Finns vetbase och sedan vetbase 1 och 2 osv

Vetbase.

Han är ju ökänd för att ringa upp och trakassera yngre kvinnor som säger något som enligt honom är fel. Finns massvis med trådar om det beteendet i olika hundgrupper. Tror tyvärr bara en bråkdel är polisanmält, och det läggs oftast ner då det inte finns tillräckligt med bevis. Han har ringt upp folk, deras familjer, arbetsplatser osv. Utger sig också för att arbeta på diverse försäkringsbolag, fast bolagen nekar om folk kontaktar dem för att kontrollera. Finns inte många skruvar på sin plats där.
Citera
2024-02-22, 11:55
Medlem
Mopsans avatar
Citat:

Tack. Helt galet att Länsstyrelsen har lagt ner så många anmälningar. Det syns tydligt på gubben att han är en elak jävul.
Hoppas att dom tar alla djur från han.
Citera
2024-02-22, 12:05
Medlem
Hur snabbt kan man "se" vad de kom fram till idag i Tingsrätten? Spontant tänker jag att straffet (om det ens blir något) blir ganska milt sett till vad han borde få.
Citera
2024-02-22, 17:23
Medlem
I Facebook grupper försvarar uppfödaren honom fortfarande. Och sålde en ny valp till honom för nån månad sen. Fastän rättegångsdatum var satt och allt annat fanns dokumenterat.
Citera
2024-02-22, 18:08
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikkid
I Facebook grupper försvarar uppfödaren honom fortfarande. Och sålde en ny valp till honom för nån månad sen. Fastän rättegångsdatum var satt och allt annat fanns dokumenterat.
I vilka FB-grupper då försvarar uppfödaren P.S?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in