2023-08-13, 11:28
Medlem
Teklanissens avatar
Har någon sett D*zz det sista? Ni som bor i området? Jag har inte sett henne på snart en vecka men däremot P*r själv.
Citera
2023-08-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Har någon sett D*zz det sista? Ni som bor i området? Jag har inte sett henne på snart en vecka men däremot P*r själv.

Fortfarande inte sett någon hund?
Citera
2023-08-26, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kompisvan
Fortfarande inte sett någon hund?
Två ggr har han synts med Dezz, en gång vid SKK Kungälv (där han inte är välkommen) för ca 2 veckor sedan, han gjorde sig då ovän (oväntat..) med någon som inte hade med SKK att göra. Han var i sitt essä och situationen ska vara polis anmält.
Andra gången för ca 1 vecka sedan utanför Munkegärde skolan på bilvägen.
Min /mina källor har inte sett honom ute med Dezz öht, förutom vid skolan.
Datum för rättegång är ej satt än.
För ca 3-4 veckor sedan hoppade Dezz rakt upp i ansiktet på en tonåring som fick en rispa på hakan.
Samma tillvägagångssätt som vanligt, han börjar på håll att vråla om de är hund rädda för att vid mötet gapa och skrika. Dezz var trots koppel tvång som det fortfarande var då, som vanligt lös.
Det här är en "never ending story"
I en grupp på Facebook som heter " Hundar ocensurerat" finns en del att läsa om honom om man söker på hans namn i gruppen.
Minst 6 år bak i tiden.

Hälsningar från norr
Citera
2023-08-28, 23:40
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramaticqueen1999
https://anonfiles.com/
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
https://anonfiles.com/ZdXbR5razf/G_teborgs_TR_B_7593_23_Aktbil_2_F_runders_kningspr otokoll_23_pdf
Hela tre månader innan bortstädad, 404 Not Found
Senast redigerad av avc 2023-08-28 kl. 23:46.
Citera
2023-08-28, 23:40
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Jag förespråkar då fan inte djurmisshandel. Men i dagens samhälle så kan du inte röra din hund utan att en jävla trädkramare drabbas av svårartad ångest och anmäler dig. Det ÄR okej att ge sin hund en fysisk reprimand om den är skälig efter hur illa hunden beter sig. Om du blir anmäld för att du nyper din hund i kinden så är det för fan katastrof. Om fler hundägare vågade ta i sina hundar och sätta dom på plats när dom beter sig illa så skulle vi haft betydligt mindre problem i dagens samhälle med odrägliga hundar. Oftast har dom största djurvännerna enorma problem med ledarskap med sina hundar. Dom vågar varken höja rösten eller korrigera sina hundar när dom gör fel utan står som fjollor "nämen näääeeee. Inte skälla näääääääääää" med en treårings röst medan hunden skiter i vilket ock fortsätter.

Jag skulle tveklöst nypa till min hund om den beter sig odrägligt. Sparka på hunden är däremot inte okej och tjänar knappast till något positivt i huvudtaget. Inte heller att slå hunden med knuten näve eller slå hunden i huvudtaget med stor kraft. Men att ge hunden en knäpp på nosen när den beter sig dumt skiter jag blankt i om någon gör. Allting kan inte tränas med en godisbit.
Instämmer 100%. Katter är ännu värre, där förväntas du enligt "kunniga" skänka ditt hem till kattjäveln och underkasta dig varje impuls. Inte konstigt att folk inte har pli på sina husdjur (eller ungar, som också får härja allt friare med exakt samma resultat).

Inför husdjurskörkort (och IQ-test på rösträtt). Folk är inte lämpliga att ha djur, barn eller någonting annat heller för den delen.

Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Om du slår och straffar din hund och trycker ner den psykiskt så skulle man ju lätt kunna tro att den hunden skulle dra som en avlöning om man gick ut med den okopplad, det skulle den inte göra, den skulle trycka sig mot sin husse och följa husses varje steg.
Om du låter hunden härja fritt kommer den ta befälet över husse. Det kan jag lova, är en situation du inte vill uppleva.
Senast redigerad av avc 2023-08-28 kl. 23:47.
Citera
2023-08-29, 02:16
Medlem
BackOnCracks avatar
Förstår inte hur folk kan försvara honom? Jag har varit hundägare det Per gör är ju helt galet!

Man misshandlar dem psykiskt och fysiskt.

Hundarna blir ju därefter - traumatiserade, rädda och aggressiva.

Han borde absolut få djurförbud!
Citera
2023-08-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Hur sparkar man en hund in i entren? Jag betvivlar inte att personen i fråga är olämplig att ha hund.
Du är så värst fantasibegåvad?
Ytterdörr ca 25 cm öppnad, dörr till lgh ca 20 cm öppen.
Han sparkade bägge på utsidan, på insidan ser en/ett av mina källor hur det gick till men denna händelse kommer ev att höras i rätten.
Jasså vi Svenskar är flata??
Jag har ett gäng draghundar och alla är uppfostrade med mjuka hjälper. Är jag flat, säger det om dig än om mig!!
För den flata djurägaren Per verkar du otäck lik honom...
Citera
2023-09-04, 14:33
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Colalover
Du är så värst fantasibegåvad?
Ytterdörr ca 25 cm öppnad, dörr till lgh ca 20 cm öppen.
Han sparkade bägge på utsidan, på insidan ser en/ett av mina källor hur det gick till men denna händelse kommer ev att höras i rätten.
Jasså vi Svenskar är flata??
Jag har ett gäng draghundar och alla är uppfostrade med mjuka hjälper. Är jag flat, säger det om dig än om mig!!
För den flata djurägaren Per verkar du otäck lik honom...

Försök vara nykter när du skriver så man förstår vad du menar? Jag hoppas personen tråden handlar om beläggs med djurförbud. Man ska aldrig slå eller sparka en hund. Min kritik riktade sig mot de hundägare som har ofostrade hundar som beter sig illa och tillåts bete sig illa därför att husse/matte är totalt oförmögna att sätta sina hundar på plats.
Citera
2023-09-05, 08:10
Medlem
Kan någon sätta dit aset på riktigt? Minst djurförbud på honom!!
Citera
2023-09-05, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Vad är svårt att förstå? Hunden far inte illa av att springa vid en cykel. Tjuter inte för att den ogillar det. Den anmälaren har uppenbart ingen koll på hundar. Det är vad jag skriver. Skulle inte vilja bli anmäld för att människor hittar på saker.

Det det är många okynnesanmälningar som lagt ner. Tex att hunden skulle stinka vilket den inte gjorde eller kattens päls som är jätte fin. Hundarna ser ut att må bra. Finns även expertvittnen som bekräftar detta. Låter ärligt mest som en tants hetsjakt.

Du VET inte om dom var uppspelta.
Du TROR dom var det.
Men visst kan åskådare utan vana av det, missta förväntansgnäll för rädsla..
Citera
2023-09-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Colalover
Eller som i ditt fall så är det kanske du som är en av uppfödarna?
Du negligerar totalt det som finns skrivet förutom ang din upprepning av att cykla med hund.
Du missade helt att det rört sig om elskoter och dessa kan komma upp i rätt bra farter.
Jag är bosatt i Norrland och har hört om denne "man" de senaste tjugo åren.
Även jag har läst FUP och känner igen hans psykopatiska manupila sätt att bemöta både folk och fä.
Djur fostrar man med mjuka hjälper, uppmuntrar positivt beteende och rätt och slätt totalt struntar i det negativa.
Funkar utmärkt på alla djur, men man måste ju självklart ha kunskap och erfarenhet av att arbeta på det viset.

Att strunta i oönskat beteende funkar inte på alla hundar...
Citera
2023-09-18, 07:57
Medlem
Någon som vet hur det har gått för aset? Någon dom än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in