2023-09-18, 14:22
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilen11
Någon som vet hur det har gått för aset? Någon dom än?
Dom lär inte vara klar då jag veta att Länsstyrelsen fortfarande väntar på utfallet. Jag tror inte ens att rättegångsdatum spikats.

(Jag har en prenumeration på Kungälvsområdet så jag ser när en dom fastställs. Jag orkar inte ringa Tingsrätten och fråga igen och igen. )
Citera
2023-09-19, 22:34
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Någon som vet hur det har gått för aset? Någon dom än?
Nej rättegången har inte hållits ännu fick jag reda på idag. Den är i februari 2024.
Citera
2023-09-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Dom lär inte vara klar då jag veta att Länsstyrelsen fortfarande väntar på utfallet. Jag tror inte ens att rättegångsdatum spikats.

(Jag har en prenumeration på Kungälvsområdet så jag ser när en dom fastställs. Jag orkar inte ringa Tingsrätten och fråga igen och igen. )

Aha. Så länstyrelsen kommer agera utifrån dom?
Citera
2023-09-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Nej rättegången har inte hållits ännu fick jag reda på idag. Den är i februari 2024.

Tack!
Citera
2023-09-20, 20:45
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Aha. Så länstyrelsen kommer agera utifrån dom?
Jag gissar det.
Citera
2023-09-21, 21:37
Medlem
Teklanissens avatar
Per S. har nyligen fått ett beslut från Länsstyrelsen 287-22054-2023 som innebär att han måste hålla sin schäfer kopplad med fast koppel på maximalt två meters längd. Skälet är att ett otal incidenter har hänt där hundarna (de var två förr i tiden) bitit eller skrämt såväl vuxna som barn.

Länsstyrelsen: ”I vissa av anmälningarna har du skrämt anmälarna när hundarna varit kopplade. Du har flera gånger blivit anmäld för att ha bussat eller släppt dina hundar på människor. Sådana tillfällen bedöms vara en avsevärd olägenhet.”

Det är INTE enstaka individer som anmält. Det är INTE heller en sammansvärjning av grannar vilket såväl Per som Dezz uppfödaren Lars Neij hävdat för åtalet i denna trådstart

”Länsstyrelsen och Polismyndigheten har sedan 2021 tagit emot 12 anmälningar gällande bristande tillsyn av dina hundar. I två av anmälningarna nämns flera händelser och datum gällande dina hundar.
Om man bortser från de tre anonyma anmälningarna samt de två anmälningarna där det råder förundersökningssekretess, så har Länsstyrelsen utrett totalt sju anmälningar, gjorda av sju olika personer. Dessa sju anmälningar involverar 12 separata händelser där du brustit i tillsynen över dina hundar."

Polismyndighetens ärendenummer: 5000-K541859-23 (se trådstarten) och 5000-K669437-23
har båda förundersökningssekretess hos Polismyndigheten och ingår inte i beslutet.

"Enligt de 12 händelserna har dina hundar antingen varit lösa och skrämt anmälarna på olika sätt, eller har de varit kopplade och du har sedan släppt dem lösa. I vissa av anmälningarna har du skrämt anmälarna när hundarna varit kopplade. Du har flera gånger blivit anmäld för att ha bussat eller släppt dina hundar på människor. Sådana tillfällen bedöms vara en avsevärd olägenhet.”

I P.S försvarstal missar han helt poängen med ärendet. Han skriver om hur fina och välskötta hans hundar är och har visat upp intyg från mentaltestare mm. Han missar att det är P.S själv som är problemet.

Han klarar inte av eller vill inte hantera sina hundar på ett säkert sätt. Han låter dem medvetet gå fram och bita folk eller gå upp med framtassarna skällande (samtidigt som han skäller själv dvs hetsar hundarna om än kanske omedvetet)

Läs allt här. Jag har maskat hemadressen, mellannamn och Länsstyrelsen chipnumret
https://drive.google.com/file/d/1OZn...ew?usp=sharing

NOTERA! Mitt enda syfte med denna tråd är att få P.S att sluta agera som han gör mot såväl sina medmänniskor som djur. Det är inte OK på något som helst sätt.

Citat:
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Fler okynnesanmälningar då?
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Do tell more!
Citat:
Vågar inte
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
man kanske måste vara medlem i gruppen.
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Ja lägre kräk än folk som slår och skadar djur har jag svårt att finna.
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Colalover
.
Citat:
Ursprungligen postat av aurorasangel
.
Senast redigerad av Teklanissen 2023-09-21 kl. 22:35.
Citera
2023-11-29, 21:47
Medlem
Teklanissens avatar
P.S verkar ha lugnat ner sig rejält. Det är lugnare än någonsin i området. Jag undrar vad som kan ha hänt? Har han kommit till vissa insikter? Eller inser han att för många felsteg i hundhållningen kan förvärra läget för honom?

Har ni övriga sett eller hört något?
Citera
2024-01-20, 10:20
Medlem
Teklanissens avatar
P.S bussade Dezz på en äldre man för att par veckor sedan. Vittnen på plats såg och hörde "scenen" och pratade med den gamle mannen efteråt. Han hade hälsat på P som blev skogstokig och skickade fram Dezz. Nu vet jag ärligt talat inte hur illa biten den gamle mannen blev, men han rekommenderades av vittnena att göra både polisanmälan och anmälan till Länsstyrelsen.

Egentligen ska det räcka med att göra polisanmälan vid sådana här incidenter. Men polisen glömmer ofta att kryssa i den rutan som gör att ärendet med automatik går till länsstyrelsen. Polisen har missat detta vid flera tillfällen där P.S blivit anmäld, men länsstyrelsen har begärt ut handlingarna i efterskott efter att de blev varse om detta.

Så anmäl till både polis och länsstyrelse vid fall som P.S
Citera
2024-01-21, 16:18
Medlem
Nu ska han skaffa en till schäfer...

Vetbase
Per Sandelin ·
4 tim
·
Två år idag med ett energiknippet. 21 januari 2022 landade Torneryds Dezz i Kungälv.
Hade beställt en svart schäferhane av Lars o Lena 😀 Så kan det gå.
Inatt bestämde Dezz och jag att vi beställer en grå tik så kanske det blir en svart hane denna gång. Arbetsnamn är "Hatchi" på valpen.
Nu ska vi bara få två veckor att gå så fort som möjligt. Leverans 7/2
Ps Vetbase fyller tio år den 5/2.
(Bild 4 o 5 är på H-Kullen Torneryd. Födda 2023-12-13)
Citera
2024-01-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.nnan
Nu ska han skaffa en till schäfer...

Vetbase
Per Sandelin ·
4 tim
·
Två år idag med ett energiknippet. 21 januari 2022 landade Torneryds Dezz i Kungälv.
Hade beställt en svart schäferhane av Lars o Lena 😀 Så kan det gå.
Inatt bestämde Dezz och jag att vi beställer en grå tik så kanske det blir en svart hane denna gång. Arbetsnamn är "Hatchi" på valpen.
Nu ska vi bara få två veckor att gå så fort som möjligt. Leverans 7/2
Ps Vetbase fyller tio år den 5/2.
(Bild 4 o 5 är på H-Kullen Torneryd. Födda 2023-12-13)
Jag undra vilken dag Lars Neij och Lena Isacsson kommer vakna upp (Dezz uppfödare). Rättegången är den 22/2. Han har redan blivit dömd till koppeltvång av Länsstyrelsen pga Pers bristande hantering av hund(arna). Men koppeltvång räcker inte då han går nära nog med Dezz.
Citera
2024-02-20, 21:53
Medlem
hipsterkatts avatar
Något nytt kring denna röra?
Citera
2024-02-21, 01:49
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Något nytt kring denna röra?

Per S har lämnat in några skriftliga redogörelser för hur bra hans hundar är mentalt. Troligen för att bevisa att hundarna ”inte är farliga”. Han måste vara urblåst i skallen som inte fattar att han åtalas för att ha varit elak mot sina snälla hundar och dessutom för att han har hetsat sina snälla, och tydligen också lydiga, hundar mot människor och att han har hundarna lösa där de inte får vara lösa.

Hundrädda människor är rädda för lösa hundar även om de är snälla och ”bara vill hälsa” när de hoppar upp mot folk. Det begriper inte den pinsamme Per Snille. Han har tyvärr också svårt att förstå både skrivna och talade ord, svårt att följa lagar och bestämmelser samt svårt att visa normal hänsyn.

Föreläggandet från september i fjol:

https://drive.google.com/file/d/1OZn...epeu_9JIW/view

FUP avseende målet i Göteborgs Tingsrätt nu i övermorgon den 22 februari:

https://drive.google.com/file/d/1V6Q...HRWdOJlXF/view
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här