2023-07-27, 11:36
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Colalover
Rykande färska News från Norr!!!

Per har skaffat ny valp!!
Det var inte länge han sörjde Zantos
Det ska finnas en filmsnutt på hans FB sida.
Enligt en av mina källor är det D*zz som syns på hans Facebook. Dvs falsk alarm. Men jag gissar han skaffar en ny valp och då troligen återigen en från Th*rner*ds
Citera
2023-07-27, 11:58
Medlem
goosehunters avatar
Jag förespråkar då fan inte djurmisshandel. Men i dagens samhälle så kan du inte röra din hund utan att en jävla trädkramare drabbas av svårartad ångest och anmäler dig. Det ÄR okej att ge sin hund en fysisk reprimand om den är skälig efter hur illa hunden beter sig. Om du blir anmäld för att du nyper din hund i kinden så är det för fan katastrof. Om fler hundägare vågade ta i sina hundar och sätta dom på plats när dom beter sig illa så skulle vi haft betydligt mindre problem i dagens samhälle med odrägliga hundar. Oftast har dom största djurvännerna enorma problem med ledarskap med sina hundar. Dom vågar varken höja rösten eller korrigera sina hundar när dom gör fel utan står som fjollor "nämen näääeeee. Inte skälla näääääääääää" med en treårings röst medan hunden skiter i vilket ock fortsätter.

Jag skulle tveklöst nypa till min hund om den beter sig odrägligt. Sparka på hunden är däremot inte okej och tjänar knappast till något positivt i huvudtaget. Inte heller att slå hunden med knuten näve eller slå hunden i huvudtaget med stor kraft. Men att ge hunden en knäpp på nosen när den beter sig dumt skiter jag blankt i om någon gör. Allting kan inte tränas med en godisbit.
Citera
2023-07-27, 18:08
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Sparka på hunden är däremot inte okej och tjänar knappast till något positivt i huvudtaget. Inte heller att slå hunden med knuten näve eller slå hunden i huvudtaget med stor kraft. Men att ge hunden en knäpp på nosen när den beter sig dumt skiter jag blankt i om någon gör. Allting kan inte tränas med en godisbit.
I ena polisanmälan sågs Per sparka ena hunden in i entrén. Ytterligare ett vittne finns till denna incident - ett vittne som INTE är släkt med anmälaren (uppfödaren har misskrediterat anmälarna då de är mor och dotter - uppfödaren är själv en fd polis).
Senast redigerad av Teklanissen 2023-07-27 kl. 18:11.
Citera
2023-07-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Enligt en av mina källor är det D*zz som syns på hans Facebook. Dvs falsk alarm. Men jag gissar han skaffar en ny valp och då troligen återigen en från Th*rner*ds

Vi får hoppas på totalt djurförbud nu innan han får chansen att skaffa ett djur till.
Citera
2023-07-27, 18:15
Medlem
Teklanissens avatar
Uppfödarens uttalande om dessa ärenden: Uppfödarens uttalande om dessa ärenden och Per

Han misskrediterar de två anmälarna då de är mor och dotter. Vad han inte vet är att det finns fler vittnen.

Kan någon seriös uppfödare/hundmänniska med tyngd som känner till P*r kontakta uppfödaren så vore det strålande!
Jag vet att de som försökt gått bet på uppgiften. De har inte ens lyssnar på folk som själva personligen blivit trakasserade av Per. Kommentar av en sådan person togs bort på Facebook (jag hann läsa den och en timme senare var den borta). Alla som var kritiska till Per fick sina kommentarer borttagna med motivationen "hörsägen". Uppfödarna ställer lojalt upp för Pers person oavsett vad som sägs. De verkar inte ens ha läst förundersökningen vilket är anmärkningsvärt av en fd. polis.

Jag är rädd att Per får ytterligare en hund från samme uppfödare.
Senast redigerad av Teklanissen 2023-07-27 kl. 18:30.
Citera
2023-07-28, 08:44
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
I ena polisanmälan sågs Per sparka ena hunden in i entrén. Ytterligare ett vittne finns till denna incident - ett vittne som INTE är släkt med anmälaren (uppfödaren har misskrediterat anmälarna då de är mor och dotter - uppfödaren är själv en fd polis).

Hur sparkar man en hund in i entren? Jag betvivlar inte att personen i fråga är olämplig att ha hund. Men återigen, svenskar är så satans flata i hanteringen av sina hundar att det är skrämmande. Misshandlar man sin hund så ska man inte ha hund. Men kan man inte sätta gränser och vågar ta i sin hund så ska man fan inte heller ha hund. Jag är spyfärdig på alla människor med hundar som låter hundjävlarna skälla, hoppa och stöka runt och inte vågar ryta ifrån på sin hund utan bara står och glor och fjantar med hunden. Värst är småhundsägare. Det är tveklöst där man hittar dom allra sämsta hundägarna med absolut sämst pli på sina hundar.
Citera
2023-07-29, 11:27
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Hur sparkar man en hund in i entren? Jag betvivlar inte att personen i fråga är olämplig att ha hund. Men återigen, svenskar är så satans flata i hanteringen av sina hundar att det är skrämmande. Misshandlar man sin hund så ska man inte ha hund. Men kan man inte sätta gränser och vågar ta i sin hund så ska man fan inte heller ha hund. Jag är spyfärdig på alla människor med hundar som låter hundjävlarna skälla, hoppa och stöka runt och inte vågar ryta ifrån på sin hund utan bara står och glor och fjantar med hunden. Värst är småhundsägare. Det är tveklöst där man hittar dom allra sämsta hundägarna med absolut sämst pli på sina hundar.
Så du förordar hårda metoder eller?
Citera
2023-07-29, 12:42
Medlem
Citat:
Jag förespråkar då fan inte djurmisshandel. Men i dagens samhälle så kan du inte röra din hund utan att en jävla trädkramare drabbas av svårartad ångest och anmäler dig. Det ÄR okej att ge sin hund en fysisk reprimand om den är skälig efter hur illa hunden beter sig. Om du blir anmäld för att du nyper din hund i kinden så är det för fan katastrof. Om fler hundägare vågade ta i sina hundar och sätta dom på plats när dom beter sig illa så skulle vi haft betydligt mindre problem i dagens samhälle med odrägliga hundar. Oftast har dom största djurvännerna enorma problem med ledarskap med sina hundar. Dom vågar varken höja rösten eller korrigera sina hundar när dom gör fel utan står som fjollor "nämen näääeeee. Inte skälla näääääääääää" med en treårings röst medan hunden skiter i vilket ock fortsätter.

Jag skulle tveklöst nypa till min hund om den beter sig odrägligt. Sparka på hunden är däremot inte okej och tjänar knappast till något positivt i huvudtaget. Inte heller att slå hunden med knuten näve eller slå hunden i huvudtaget med stor kraft. Men att ge hunden en knäpp på nosen när den beter sig dumt skiter jag blankt i om någon gör. Allting kan inte tränas med en godisbit.

Om du behöver nypa din hund eller slå på nosen så ska du nog läsa på lite mer om hundträning eller skaffa ett gosedjur.
Varför ta till våld?
Citera
2023-08-02, 18:21
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Så du förordar hårda metoder eller?

Nej det gör jag inte. Jag förordar metoder efter situation, individ och ras. Finns ingen mirakel metod som fungerar för alla hundar och det finns nog ingen normal människa som tror att man tränar en hund med våld. Därmed inte sagt att en fysisk reprimand ibland är nödvändig. Jag har sett elittränade brukshundar (bla malinois) som fått en box på nosen av sin förare när hunden gått överstyr och nafsat/bitit. Det är bara till att kolla vilka hundägare som är absolut sämst och minst lämpliga. I den ena hörnan folk som är som idioten tråden handlar om. I den andra hörnan idioter som inte kan korrigera och tillrättavisa sina hundar när det behövs utan låter hundjävlarna leva fan och skälla, dra, göra utfall och hetsa mot andra hundar och deras ägare och inte gör ett skit för att stoppa hunden utan står som idioter och viskar eller pratar som en bebis med rösten medan hunden fortsätter och fullständigt ignorerar ägaren.
Citera
2023-08-08, 21:54
Medlem
Teklanissens avatar
Datum är ännu inte satt för rättegång. Kontakt med en åklagare på samma tingsrätt antydde att förarbetet inte är klart ännu (rätt åklagarassistent har semester)
Citera
2023-08-09, 17:31
Medlem
Citat:
Tack gode gud att det var Dezz och inte någon ny stackare
Citera
2023-08-12, 17:39
Medlem
Citat:
Datum är ännu inte satt för rättegång. Kontakt med en åklagare på samma tingsrätt antydde att förarbetet inte är klart ännu (rätt åklagarassistent har semester)

Hade man verkligen grottat ner sig så hade nog det där förarbetet blivit rätt enormt.
Människan är en ond djävul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in