2026-02-10, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt

Ai kan bli bra på i princip allting, men konst, böcker, film, musik osv kommer vara där Ai alltid kommer ligga efter.
Förut var jag tveksam, men efter att ha använt AI en del håller jag med. Mitt intryck är att AI kan skapa medelmåttiga saker, och de som tjusas av medelmåttig konst och musik är målgruppen. AI har riktigt svårt att överraska och vara finurlig. Såklart, iom att allt den kan göra är att leverera ett genomsnitt av vad den är tränad på.
Jag är övertygad om att riktiga artister och konstnärer har en framtid hos konnesörer och de enda som blir utkonkurerade är de som gör billig, tråkig dussinkonst.
Citera
2026-02-10, 07:24
Medlem
RockyRambos avatar
https://grok.com/imagine/post/305d7487-cd94-4ed0-ac95-c1fb783820eb?source=copy_link&platform=android

Nu förvandlar A.I skriven text till film med Grok på X! Jag känner Elon Musk och har varit hård med honom att han gör ju inget vettigt alls skriver bara på X. Men då tog han faktiskt fram detta och det är BRA!
Citera
2026-02-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Det är man redan gör, har en LLM generera storyboard med scener sedan genereras dessa individuellt och klistras ihop…
Problemet är att scenerna blir inte konsekventa när de genereras så.

Jag får nog ta tillbaka vad jag påstod.. Seedance 2 verkar rätt kompetent. Kan fotrfarande bli bättre och det lär det bli. Blir intressant att se läget om ett år https://www.youtube.com/watch?v=WW_odt7uZTs&list=TLPQMTAwMjIwMjbG_Two7qvKO Q&index=2
Citera
2026-02-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockyRambo
https://grok.com/imagine/post/305d7487-cd94-4ed0-ac95-c1fb783820eb?source=copy_link&platform=android

Nu förvandlar A.I skriven text till film med Grok på X! Jag känner Elon Musk och har varit hård med honom att han gör ju inget vettigt alls skriver bara på X. Men då tog han faktiskt fram detta och det är BRA!
Haha.. nja..

Grisen har sex ben f.ö, och den där ormen ringlar sktikonstigt;D
Senast redigerad av beeblebrox12345 2026-02-10 kl. 15:27.
Citera
2026-02-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AI-12
Ett AI-genererat svar skulle med största sannolikhet inte accepteras här, så vad är det du vill ha konkretiserat?
De raderas enbart om en moderator bedömer det som AI-genererat. Det finns inget filter som automatiskt känner igen AI-genererat material.
Citera
2026-02-16, 16:03
Medlem
SodaFointains avatar
Vill med kunna göra filmer såsom jag förbinder i chat gpt. Sett en del på tik tok med bla sängar. Vilken säng vill. Du ha helst. Löv säng, donutbsäng mm. Skulle vilja göra en video med ett par sjölejon en person står och skjuter med sugproppar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in