Förmögenhet: mellan 16.000.000 och 20.000.000 SEK.
Jobbar med: e-handel
Jag vaknar ofta runt kl 10, men ibland så sent som 14 (dock inte ofta). Duschar. Äter inte frukost. Brukar kolla mina mail och något på TV eller YouTube fram t.om. kl 12. Just nu följer jag Robinson.
Efter det blir det lunch, antingen hemma om jag förberett något, men inte sällan blir det någon takeaway. Käkade burgare idag. Tar med maten hem och äter.
Ser över mina e-handelssidor, kundtjänst och sociala mediekonton för företagen fram t.om 15.30 ungefär.
Går ut på promenad med sambon, om det är bra väder drar vi och badar. Ibland drar vi bara och handlar också. Vi ser iaf till att gå ut iaf en gång per dag.
Kommer hem mellan 16.30-17.00. Hanterar ordrar som kommit in under dagen. Gör en del marknadsföring via email eller sociala medier.
Klockan 18 blir det middag, slänger ihop något enkelt, typ pasta, tacos eller någon kycklingwok. Äter fram t.om 18.20 typ.
Spelar en del spel, kollar lite videos fram t.om. kl 22.00. Efter det blir det ibland film, eller att man kollar lite resemål, eller letar saker att köpa (kläder, möbler, m.m.). Lite av allt möjligt.
Lägger mig någon gång mellan 01.00-02.00.
Så kan en vanlig dag se ut i Sverige. Men försöker resa utomlands så mycket det går, helst iaf en resa varannan månad. Allt mellan weekendresor till 30-dagars resor.
Investerar nästan ingenting i aktier, är dålig på det. Har runt 300k jag investerar, resten sitter bara på kontot. Bor i en billig bostadsrätt som kostar mig runt 5k per månad, billig bil och har låga utgifter. 99% av allt jag köper är utemat, vilket blir runt 2500 i månaden. En genomsnittslig månad spenderar jag runt 8000kr med ally inkluderat (boende, bil, m.m.). Blir det resor, upp emot 25k per månad.
Är ganska nöjd som det är men planerar utlandsflytt, för tråkigt här i Sverige och har tur att mitt jobb är platsoberoende . Gillar inte svenskar eller Sverige i allmänhet. Tråkigt och osocialt folk. Vill ha mer action, liv, bättre mat och mer saker att göra. Så blir utlandsflytt detta eller nästa år.
Jobbar bara runt 10h per vecka (aktivt arbete).
Inte en enda krona i skuld, inte ens något gammalt CSN.
Stressar aldrig och har det relativt skönt.
Är runt 30 år gammal.
Mitt "tidigare liv" var väldigt likt detta, fast jag jobbade hemifrån som systemutvecklare på den tiden. Gick över till e-handel och startade eget. Har inte ångrat det en sekund.
Lättare än jag trodde. Så önskar jag hade börjat med detta tidigare.
Jobbar med: e-handel
Jag vaknar ofta runt kl 10, men ibland så sent som 14 (dock inte ofta). Duschar. Äter inte frukost. Brukar kolla mina mail och något på TV eller YouTube fram t.om. kl 12. Just nu följer jag Robinson.
Efter det blir det lunch, antingen hemma om jag förberett något, men inte sällan blir det någon takeaway. Käkade burgare idag. Tar med maten hem och äter.
Ser över mina e-handelssidor, kundtjänst och sociala mediekonton för företagen fram t.om 15.30 ungefär.
Går ut på promenad med sambon, om det är bra väder drar vi och badar. Ibland drar vi bara och handlar också. Vi ser iaf till att gå ut iaf en gång per dag.
Kommer hem mellan 16.30-17.00. Hanterar ordrar som kommit in under dagen. Gör en del marknadsföring via email eller sociala medier.
Klockan 18 blir det middag, slänger ihop något enkelt, typ pasta, tacos eller någon kycklingwok. Äter fram t.om 18.20 typ.
Spelar en del spel, kollar lite videos fram t.om. kl 22.00. Efter det blir det ibland film, eller att man kollar lite resemål, eller letar saker att köpa (kläder, möbler, m.m.). Lite av allt möjligt.
Lägger mig någon gång mellan 01.00-02.00.
Så kan en vanlig dag se ut i Sverige. Men försöker resa utomlands så mycket det går, helst iaf en resa varannan månad. Allt mellan weekendresor till 30-dagars resor.
Investerar nästan ingenting i aktier, är dålig på det. Har runt 300k jag investerar, resten sitter bara på kontot. Bor i en billig bostadsrätt som kostar mig runt 5k per månad, billig bil och har låga utgifter. 99% av allt jag köper är utemat, vilket blir runt 2500 i månaden. En genomsnittslig månad spenderar jag runt 8000kr med ally inkluderat (boende, bil, m.m.). Blir det resor, upp emot 25k per månad.
Är ganska nöjd som det är men planerar utlandsflytt, för tråkigt här i Sverige och har tur att mitt jobb är platsoberoende . Gillar inte svenskar eller Sverige i allmänhet. Tråkigt och osocialt folk. Vill ha mer action, liv, bättre mat och mer saker att göra. Så blir utlandsflytt detta eller nästa år.
Jobbar bara runt 10h per vecka (aktivt arbete).
Inte en enda krona i skuld, inte ens något gammalt CSN.
Stressar aldrig och har det relativt skönt.
Är runt 30 år gammal.
Mitt "tidigare liv" var väldigt likt detta, fast jag jobbade hemifrån som systemutvecklare på den tiden. Gick över till e-handel och startade eget. Har inte ångrat det en sekund.
Lättare än jag trodde. Så önskar jag hade börjat med detta tidigare.
__________________
Senast redigerad av Rocinha 2023-05-11 kl. 15:57.
Senast redigerad av Rocinha 2023-05-11 kl. 15:57.
