Citat:
Sover tills jag vaknar. Sätter på alldeles för mycket kaffe och dricker upp allt medan jag tittar på dagens börsklimat. Investerar statiskt 5% av årets utdelningar månatligen som sker per automatik den 5e och 15e. Ligger alltid med en kreditskuld på 200k och återinvesterar eller tar ut när summan trillar under. Sätter mig utomhus och röker lite pipa och funderar med anteckningsblocket redo. Därefter tränar jag (försöker ha en vilodag i veckan ungefär). Lätt att träna när man inte har något jobb att bry sig om. Läser rätt så mycket, men det blir oftast skönlitteratur och i mitt fall så är jag en fantasy-buff och är just nu på 10e boken i bokserien the sword of truth av terry goodkind.God dag alla flashback!
Precis som rubriken lyder… Vad gör ni miljonärer som vanliga svenskar inte gör?
Vad har ni för rutiner?
När går ni upp/sover?
Hur stort andel investerar ni?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta läser ni?
Hur ser en vanlig dag ut i era liv? Både innan och nu när ni är miljonärer?
Osv…
Dela gärna med er av era erfarenheter inom ämnet och “feel free” att komma med tips och råd för hur man når ett "miljonär liv"!
//Pax-klow
Precis som rubriken lyder… Vad gör ni miljonärer som vanliga svenskar inte gör?
Vad har ni för rutiner?
När går ni upp/sover?
Hur stort andel investerar ni?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta läser ni?
Hur ser en vanlig dag ut i era liv? Både innan och nu när ni är miljonärer?
Osv…
Dela gärna med er av era erfarenheter inom ämnet och “feel free” att komma med tips och råd för hur man når ett "miljonär liv"!
//Pax-klow
Innan var det jobb 7-16 som gällde där man blev totalt knullad mentalt, vilket gjorde att jag till slut fick nog och sa upp mig förra året. Miljonär har jag dock varit längre än så.
Det enda jag saknar är tillfredsställelsen jag får av att hjälpa andra människor. Visst sker det även i det vardagliga livet men det är inte samma sak att hjälpa folk du älskar. Att hjälpa främlingar känns bättre på något vis. Som om att du gör världen till en bättre plats genom lite vänlighet om du fattar vad jag menar.
Annars så, livet är gott!