2023-05-15, 13:32
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Jo så är det faktiskt. Men i ärlighetens namn så tror jag inte folk hade så högt förtroende för mäklare redan innan. Detta gör det givetvis inte bättre. Jag personligen har alltid tyckt att mäklare jag har haft att göra med är rätt dryga och har en relativt falsk persona. Har aldrig stött på en jordnära mäklare.
Däremot har jag inte tänkt att de varit svindlare för den delen, det är nog en minoritet.

Det kanske är den nyare generationen som är allmänt sämre, känns som att den yngre generationen i helhet är rätt bortskämda nuförtiden. Så idag finns det definitivt förbättringspotential för branschen i helhet. Ja, det var helt enkelt bättre förr (gubbvarning jag vet).

Precis som du skriver är köpta utbildningar inte alltid toppen.

Det är ju lite udda att du har ett sådant väldigt intresse i tråden och skriver på ett positivt sätt om Unik, om hur de sålt en lägenhet åt dig osv. och agerat professionellt - samt så skriver du om mäklaryrket etc. med lite distans. Du klargör också tydligt att du själv arbetar som ekonom.

Enligt din post-historik så har du dock själv jobbat med/som eller t.o.m. chefat över mäklare?

Citat:
Vi behöver en arbetsdator till en mäklare i firman.
- Spela upp musik
- Mycket surf, lägga upp nya lägenheter osv.
- Mycket mejl

Snabbt ska det gå undan med. Alla tips mottages tacksamt!

Du har även skrivit i den här tråden om en bluffmäklare som rörde liknande bulvanaffärer för ca 2 år sedan:

Citat:
Han gjorde det nog bara lite för mycket. Har ingen aning faktiskt.

(FB) Toppmäklare misstänks ha tjänat miljoner på bluffaffärer - Stockholm - 2021.02.17

Hur förklarar du detta?
Senast redigerad av Vaxad 2023-05-15 kl. 13:36.
Citera
2023-05-15, 13:34
Medlem
Citat:
De har väll mest troligtvis en webmaster som tar ner sajterna, d.v.s. samma person som byggde dem. Inte för att vara den men tjejen verkar inte vara en programmerare så hon är det nog inte. :P

Haha sant. Men även Instagram är flera inlägg raderade. Lite icke strategiskt att göra det nu när han är under luppen 😂👏🏻
Citera
2023-05-15, 13:35
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckingking
Hur kan Adam radera hemsida, inlägg på sina Instagram är raderade. Vem är i maskopi och hjälper honom:dölja och undanröja bevis. Sådant är väl straffbart. Säkert hans pantade brud LM som tar bort o raderar. Hon om någon borde häktas. Verkar ju hjälpt Adam tidigare i härvor på sats och actic, av det jag läst i tråden.

Tänkt på samma sak. Antingen en advokat, om man har det redan i häktet, som agerar kommunikatör in-/utsida eller att de har protokoll tänkta att gås igenom vid kommande häktningar. De måste varit medvetna om sina kriminella gärningar så vore oväntat om de inte varit förberedda.
Senast redigerad av blomvattnare 2024-06-07 kl. 09:53.
Citera
2023-05-15, 13:48
Medlem
BekraftadNegers avatar
Kan för lite om jäv men kan det vara så att jäv sker först i en rättegång? Advokaten har kanske hela bilden och är med från början och mejslar ut strategin. Varför är det alltid babbeluringar? Kan det vara att de inte förstår vilket kontrollsamhälle vi har idag och att den som fuskar förr eller senare blir uppmärksammad eller är det helt enkelt så att de skiter i det?
Citera
2023-05-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Kan för lite om jäv men kan det vara så att jäv sker först i en rättegång? Advokaten har kanske hela bilden och är med från början och mejslar ut strategin. Varför är det alltid babbeluringar? Kan det vara att de inte förstår vilket kontrollsamhälle vi har idag och att den som fuskar förr eller senare blir uppmärksammad eller är det helt enkelt så att de skiter i det?

Ja detta är ingen skräll. Adam skryter mycket om sitt år 2019.. han sålde då enligt alla listor över 160 bostäder och omsatte 7 miljoner men enligt alla bolag så har han omsatt 318 000 kr år 2019? Har han alltså sålt 160 bostäder och omsatt 318 000 kr.
Fattar varför alla anlitat honom då 😂 jobbar gratis eller kan det va så att han glömt redovisa dessa miljoner för Skatteverket?!!? Och podden Sveriges bästa mäklare som bara hyllar babbar som säljer mest, de kanske kan välja ut sina gäster efter kvalitet inte bara kvantitet. Skitpodd
Senast redigerad av Fuckingking 2023-05-15 kl. 14:00.
Citera
2023-05-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är ju lite udda att du har ett sådant väldigt intresse i tråden och skriver på ett positivt sätt om Unik, om hur de sålt en lägenhet åt dig osv. och agerat professionellt - samt så skriver du om mäklaryrket etc. med lite distans. Du klargör också tydligt att du själv arbetar som ekonom.

Enligt din post-historik så har du dock själv jobbat med/som eller t.o.m. chefat över mäklare?

Du har även skrivit i den här tråden om en bluffmäklare som rörde liknande bulvanaffärer för ca 2 år sedan:

(FB) Toppmäklare misstänks ha tjänat miljoner på bluffaffärer - Stockholm - 2021.02.17

Hur förklarar du detta?

För det första behöver jag egentligen inte förklara någonting. Men jag gör det ändå.

Som sagt, är ekonom, driver eget. Har hyrt ut kontor till mäklare (tänk kontorshotell) i mindre skala så ingen av de större aktörerna som har flera kontor. Ett smart upplägg om man vill säkra framtiden med ett lite större kontor, men dra ner på kostnaderna tills man har växt in i den.

Hade du inte tyckt tråden varit intressant om du själv sålt en lägenhet via Unik och trodde så bra om dem? Saken är den att jag även hade tänkt sälja min nya lägenhet via dem tills det här kom ut.
Citera
2023-05-15, 14:05
Medlem
Nej finns endast målnummer, ingen verkar ha läckt ut den här på fb än..
Citera
2023-05-15, 14:08
Medlem
Är det verkligen hans advokat som är känd för det, eller en som jobbade på samma kontor? Det är så jag förstått det. I vilket fall som helst så bådar det ju inte gott, men exakt den tanken har slagit mig. Han tog jobbet för att försöka skydda sig själv.

Har du källa på denna affär? 12-15 miljoner kr? För i sådana fall är saken klar, då har de ju gjort en ohederlig affär och det finns på papper.

Herregud, alltså bedragare verkar inte vara så smarta, fast hade de varit det så hade de nog inte bedragit från första början ändå.
Citera
2023-05-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3m.22
En massa tjaffs bland kommentarerna på Adams instagram.
Att försöka tvätta bort det och radera är högst osmart under en pågående utredning är idiotiskt. Men han verkar ju inte allt för smart, ”mina kära vänner”.

En Annan rolig sak med UNIK är att alla deras försäljningar är rekord enligt dom 😂 stämmer ju inte alls.
Den där bruden Emilia Aspelin sålde en identisk bostad en månad tidigare högst upp i huset. Jag fick på våning 1, 650 000 kr högre i samma marknad och samma skick eftersom det va nyproduktion. Räknar man in att hennes försäljning låg på våning 6 och min på våning 1 så kan man. Säga att hon fick 1,2 millar lägre pris. Normalt för
Det området är 100 000 kr per våningsplan. Fattar inte hur hon fick säljarna att släppa på det priset. Hon skröt öm att det varit budgivning men gick ut med lockpris. Noll erfarenhet verkar inte kompetent. Jag med 15 års erfarenhet i Sthlm tycker det är skumt. De säljer till bajspriser. Men nu förstår jag bulvanerna köper billigt och sen söljer dom efter 6 månader. Win win för mäklaren som dubblar sin statistik i området… fula fiskar! Usch säger jag är så upprörd!
Citera
2023-05-15, 14:10
Medlem
Citat:
Då har du inte träffat på mig 😂 Troligen för jag är alldeles för långt ner på dessa listor. Eftersom folk verkar tro att den som säljer mest är bäst. Så är det knappast. Jag säljer dyrt men långa processer och mycket visningar. Hellre kvalitet än kvantitet om du frågar mig 👏🏻

Är helt enig med dig, ja då får man hoppas på att man träffar på dig av slump så att jag kan sälja min nya lya via dig istället.
Ja det enda jag brukar kolla på är:
1. Försäljningsstatistik
2. Recensioner.

Men precis som du säger, så säger det egentligen inte så mycket. Desto fler objekt en mäklare har, desto mindre tid har de att lägga per objekt. Jag önskar dig all lycka i din mäklarkarriär, du verkar hederlig och bra.
Citera
2023-05-15, 14:15
Medlem
Citat:
Att försöka tvätta bort det och radera är högst osmart under en pågående utredning är idiotiskt. Men han verkar ju inte allt för smart, ”mina kära vänner”.
Jag menar att folk bråkar där i kommentarerna pga denna händelse.
Citera
2023-05-15, 14:15
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3m.22
En massa tjaffs bland kommentarerna på Adams instagram.

Några guldkorn? Använder inte Instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in