Citat:
EU-projektets huvudsakliga syfte kan, enl. min mening, i grova drag sammanfattas i följande tre punkter:
- Flytta pengar från norr till söder
- Flytta utomeuropeiska invandrare från söder till norr
- Undergräva de europeiska nationalstaternas suveränitet, till förmån för en framtida europeisk federation
Visst, det är lite frihandel och en hel del symboliskt tjafs inblandat också, men detta borde man absolut kunna upprätthålla utan ovanstående punkter.
Jag tycker absolut att man skall utvärdera EU-medlemskapets effekter på Sverige som nation fram till idag. Hur kan det vara en uppseendeväckande åsikt att en sådan utvärdering bör göras?
- Flytta pengar från norr till söder
- Flytta utomeuropeiska invandrare från söder till norr
- Undergräva de europeiska nationalstaternas suveränitet, till förmån för en framtida europeisk federation
Visst, det är lite frihandel och en hel del symboliskt tjafs inblandat också, men detta borde man absolut kunna upprätthålla utan ovanstående punkter.
Jag tycker absolut att man skall utvärdera EU-medlemskapets effekter på Sverige som nation fram till idag. Hur kan det vara en uppseendeväckande åsikt att en sådan utvärdering bör göras?
Ja, helt enig med din mening.
Allt pekar på det du skriver, och man behöver inte ens läsa mellan raderna.
Man genomför ”grön omställning” i syd, och sen vill man ”ha” vår el, så blir det på köpet även dyrare för oss.
Man har inte mycket skog (relativt) i syd, och nu fiskar man efter svenskt skogsbruk.
Man vill i syd se till att få ägande över exploaterbara resurser i norr så som gruvdrift. Har varit samma sen 1943.
Syd vill bygga vindkraftsparker i norr som ägs av syd, levereras av kina via syd och byggs av syd. Norr tjänar mycket lite och ger upp yta, syd blir vinnarna.
Man vill i Bryssel hindra oss från att vara restriktiva med migration. Mer folk mer problem, mindre motstånd.
Man fortsätter aktivt försöken med att indoktrinera Sverige till att ge upp kronan som valuta. År efter år.
När dom har oss i fållan så kommer vi att sitta rejält fast, oförmögna att backa.