2023-04-21, 18:36
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
1.3 promille är ändå rätt mycket, tittar på tabellerna och det krävs rätt dåligt omdöme att sätta sig i en bil vid dem nivåerna.

https://www.drugsmart.se/fa-hjalp/fr...s-promilleniva

1,0 promille
Sluddrigt tal. Svårt att gå. Försämrad muskelkontroll/kroppskontroll. Känslosvall.

1,5 promille
Balans och koordination starkt påverkade. Raglande gång. Utslagen reflektion och självkritik. Känsloutbrott med aggressivitet eller plötsliga gråtattacker. Risk för kräkning.

2,0 promille
Personen har svårt att stå utan stöd och har svårt att vara upprätt. Dubbelseende. Kräkningar.
Det där stämmer möjligen på en fjortis.
Citera
2023-04-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
God morgon.Namnet kom ut redan på sidan 4.
Där står ju ett flertal namn. Att det är MFF verifierar Sydnytt precis. Kläm nu fram med namnet!
Citera
2023-04-21, 19:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Där står ju ett flertal namn. Att det är MFF verifierar Sydnytt precis. Kläm nu fram med namnet!

SP mittfält.
Citera
2023-04-21, 19:39
Medlem
VikingPoliss avatar
Ni kan sluta spekulera som tidigare nämns är det SP i MFF. Går ut och bekräftar själv i expressen.
Citera
2023-04-21, 19:40
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danskern-12
Thinnerholm saknades på träningen.....

SP. Framgår av tråden.
Citera
2023-04-21, 19:40
Medlem
Nu officiellt då Peña går ut i Expressen

https://www.expressen.se/sport/fotbo...for-rattfylla/
Citera
2023-04-21, 20:00
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Dricker några glas vin på en middag

Yeah right...

Citat:
Malmö FF spelar sin nästa match på måndag, hemma mot IFK Norrköping. Sergio Peña räknar med att vara tillgänglig för spel.

Yeah right.

Verkar inte som att Pena riktigt förstår allvaret i situationen. Svaga kräk som honom borde hängas i närmsta lyktstolpe. Visst at man kan ha problem med alkohol, men att sätta sig bakom ratten när man full är ett val av en person som fullständigt skiter i om han råkar skada någon annan människa.
Senast redigerad av trazke 2023-04-21 kl. 20:06.
Citera
2023-04-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Yeah right...

Yeah right.

Verkar inte som att Pena riktigt förstår allvaret i situationen. Svaga kräk som honom borde hängas i närmsta lyktstolpe. Visst at man kan ha problem med alkohol, men att sätta sig bakom ratten när man full är ett val av en person som fullständigt skiter i om han råkar skada någon annan människa.
Enig.
Han är inte ledsen för att han har kört grovt rattonykter.
Han är ledsen för att han blev haffad.

Citat:
Jag har en familj och jag försöker att inte tänka så mycket på det här.
Han verkar jo inte alls förstått allvaret, men bra att han stod fram för att slippa ryktesspridningen.

Svagt av Danne att inte vara tydligare med vad som menas med disciplinära åtgärder. Spelar SP på måndag så är det en skandal.

Peñ@ har högst troligt ett gravt alkoholproblem, och ska erbjudas hjälp.

Tackar han nej, så rivs kontraktet.
Senast redigerad av Norsk80 2023-04-21 kl. 20:17.
Citera
2023-04-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Han är en jävligt vass handbollsspelare! Han skulle nog kunna ge Mikkel Hansen en kamp om startplatsen i danska handbollslandslaget. Men vad fan han gör på fotbollsplaner kommer jag aldrig förstå?

on.t. Hur stor är risken att Pena döms till fängelse? Känns ganska troligt va? Jag menar rattfull och kraftig fortkörning i vad som jag antar är ett tätbebyggt område låter ganska grovt i mina öron. Oavsett utgång så lär han ju inte spela mer för MFF i år.

I mitt huvud får jag nästan lite Anne Heche-vibbar även om det kanske inte var riktigt lika illa.

Han kommer förmodligen få villkorligt, MFF har inte ens stängt av honom ännu.
Dom verkar vara okej med detta.
Citera
2023-04-21, 21:47
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Finn fem fel(passningar)!

Man kan nog inte vänta sig rockstjärneliv i Allsvenskan?

Eller? Får Lewicki axla SP-rollen nu?

Vågar man endast plocka danskar och tyskar framöver?

Nåja, Cornelius och Busanello är fantastiska värvningar.
En frisk Lewicki hade redan haft platsen. Pena gör bra grejer men är otroligt opålitlig.
Citera
2023-04-21, 22:12
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Va? Kan du ta det på svenska?
Ja och oladdat
Hur i all världen tänker karln och MFF som menar ha honom i startuppsättningen på måndag. Det ska ju bara inte vara görbart Förstå vad det isf skall buas och kastas skit på honom och inte bara verbalt.
Citera
2023-04-21, 22:23
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Va? Kan du ta det på svenska?

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja och oladdat
Hur i all världen tänker karln och MFF som menar ha honom i startuppsättningen på måndag. Det ska ju bara inte vara görbart Förstå vad det isf skall buas och kastas skit på honom och inte bara verbalt.

oladdad sen onsdags tyvärr översättning till svenska hela denna händelsen får danskarna och klubben ta på sig en ghetto kille som dessutom blivit dumpad helt utan stöttning och rådgivning eller hjälp från någon alls i ett helt nytt land kan bara sluta på ett otal dåliga sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in