2023-04-21, 11:51
Medlem
Musarms avatar
Vem har vi här då?

”En allsvensk fotbollsstjärna har åkt fast för grov rattfylla i veckan.
Nu riskerar han två års fängelse.
– Vi har vidtagit disciplinära åtgärder. Men han är inte avstängd, säger en ledande person i spelarens klubb.”

https://www.aftonbladet.se/sportblad...a-ars-fangelse
Citera
2023-04-21, 11:55
Medlem
Groggnaks avatar
Känns som det måste vara någon hyfsat anonym spelare från ett mindre lag? Tror media hade tryckt mer annars och förmodligen gått ut med klubben också..
Citera
2023-04-21, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Känns som det måste vara någon hyfsat anonym spelare från ett mindre lag? Tror media hade tryckt mer annars och förmodligen gått ut med klubben också..

"hyfsat anonym spelare" och i texten nämns denne som stjärna. Jag tror vi kan utesluta hyfsat anonym i det här fallet även om blaskor gillar att förstora saker.
Citera
2023-04-21, 12:00
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuudVanNistelrooy
"hyfsat anonym spelare" och i texten nämns denne som stjärna. Jag tror vi kan utesluta hyfsat anonym i det här fallet även om blaskor gillar att förstora saker.

Njaee. Stjärna i ett mindre lag behöver inte vara så stor bland allmänheten direkt. Sugita såg jag omnämns som "Siriusstjärnan" trots att han bara levererade en säsong i Sirius och var helt värdelös efter det fram tills han stack tillbaka till Iran nyligen.

Men det skulle vara intressant att se vem det är denna gång, är inte alltid de man tror.

Alla som har svenskafans-konto borde kolla sina forum
Citera
2023-04-21, 12:01
Pressen skriver alltid stjärna oavsett spelare så det kan vara vem som helst egentligen.
Citera
2023-04-21, 12:04
Medlem
snillet_1s avatar
Från länken i TS:

Citat:
Det var tidigare i veckan som en av fotbollsallsvenskans stjärnor stoppades av polisen i sin hemstad.

Han ska då ha kört i 70 på en 40-väg och kört över heldragen linje när han körde om en buss.

Men det stannade inte vid det.

Spelaren fick följa med till stationen där det visade sig att han hade 1,3 promille alkohol i blodet, enligt Sportbladets uppgifter.

Gränsen för grovt rattfylleri går vid 1,0 promille.

Polisen på orten bekräftar för Sportbladet att det finns en anmälan om grov rattfylla och olovlig körning tidigare i veckan.

"Polisen på orten" skriver man väl inte om det rör sig om någon av våra större städer, för mig signalerar det ett mindre ställe i alla fall. Typ Degerfors, Mjällby, Varberg, Kalmar osv.
Citera
2023-04-21, 12:05
Medlem
skvallertackas avatar
Elfsborgs svenska fans har ett inlägg om att Emanuel Boateng är avstängd.
Citera
2023-04-21, 12:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka

Ja:

https://www.svenskafans.com/fotboll/elfsborg/forum

Däremot verkar det lustigt nog röra sig om något annat i det här fallet då klubbchef Stefan Andreasson poängterar att det inte rör sig om något polisärende:

"Emmanuel Boateng saknades på Elfsborgs träning

Detta av disciplinära skäl, berättar klubbchef Stefan Andreasson som i nuläget inte vill gå in på detaljer men poängterar att polisen inte är inkopplad. Boateng kommer inte att medverka i helgens möte med Degerfors.
"

https://www.gp.se/sport/fotboll/sena...ing-1.41276942
Citera
2023-04-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Från länken i TS:

"Polisen på orten" skriver man väl inte om det rör sig om någon av våra större städer, för mig signalerar det ett mindre ställe i alla fall. Typ Degerfors, Mjällby, Varberg, Kalmar osv.

Står också i artikeln att spelaren blev omhändertagen i sin hemstad. Inte att han nödvändigtvis bor där just nu.
Citera
2023-04-21, 12:14
Medlem
theDungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja:

https://www.svenskafans.com/fotboll/elfsborg/forum

Däremot verkar det lustigt nog röra sig om något annat i det här fallet då klubbchef Stefan Andreasson poängterar att det inte rör sig om något polisärende:

"Emmanuel Boateng saknades på Elfsborgs träning

Detta av disciplinära skäl, berättar klubbchef Stefan Andreasson som i nuläget inte vill gå in på detaljer men poängterar att polisen inte är inkopplad. Boateng kommer inte att medverka i helgens möte med Degerfors.
"

https://www.gp.se/sport/fotboll/sena...ing-1.41276942

Det där är från september 2021...
Citera
2023-04-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka

Andreasson har i intervju med bt sagt att det inte rör sig om honom.

"Är polisen involverad?

– Nej, så mycket kan jag säga som att det inte är ett polisärende.

På fredagsförmiddagen publicerade Aftonbladet en artikel om att en allsvensk stjärna åkt fast och är misstänkt för grov rattfylla. Det är ett separat fall, och inte kopplat till Elfsborg.

– Nej, verkligen inte, säger Stefan Andreasson."
Citera
2023-04-21, 12:16
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theDung
Det där är från september 2021...

Nej, det är det inte. Det är en livebevakning som sattes upp med start september 2021 men det jag citerade är helt purfärska uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in