2025-03-29, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ja precis det kan vara små storlekar, kolla storlekstabell för att se måtten i cm ...tog någon större storlek men handlat mer från Shein där storlekar stämmer bättre med EU.

Enligt storlekstabellen så är tröjorna exakt lika stora som mina egna T-shirts. Sedan så läste jag i kommentarerna att en del kunder var tvungna att välja 1-2 storlekar större. Det verkar som att storlekstabellen inte stämmer med produkten.

Jag hittade en oanvänd T-shirt i storlek XXL som jag köpte för länge sedan hos Aliexpress och det verkar vara storlek small/medium.

Nu när jag provar T-shirten, så sitter den ganska tajt. Jag har en medium storlek 50 som inte sitter så där tajt.
Citera
2025-03-29, 16:09
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Enligt storlekstabellen så är tröjorna exakt lika stora som mina egna T-shirts. Sedan så läste jag i kommentarerna att en del kunder var tvungna att välja 1-2 storlekar större. Det verkar som att storlekstabellen inte stämmer med produkten.

Jag hittade en oanvänd T-shirt i storlek XXL som jag köpte för länge sedan hos Aliexpress och det verkar vara storlek small/medium.

Nu när jag provar T-shirten, så sitter den ganska tajt. Jag har en medium storlek 50 som inte sitter så där tajt.
Jämför jag med Aliexpress och Banggood m.m så har du rätt i att man behöver betydligt större storlekar till skillnad från Temu men sedan påverkar materialet samt typ av tröja också.
Vissa krymper lätt och är bara anpassade till längd vid större storlek som gör att de stramar åt i armhålan och runt halsen t.ex Piké.
Citera
2025-03-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jämför jag med Aliexpress och Banggood m.m så har du rätt i att man behöver betydligt större storlekar till skillnad från Temu men sedan påverkar materialet samt typ av tröja också.
Vissa krymper lätt och är bara anpassade till längd vid större storlek som gör att de stramar åt i armhålan och runt halsen t.ex Piké.

Tröjan från Aliexpress är inte tillverkad av bomull, men den verkar vara något töjbar så att den inte stramar åt så mycket.

Den andra tröjan i storleken 50 som jag jämförde med verkar vara tillverkad i USA och är ungefär som en large i Europa.

Tröjorna från Temu verkar identiska med de som säljs på Aliexpress och storlekarna verkar skilja mellan tillverkarna.
Citera
2025-03-29, 18:05
Medlem
Harry_s avatar
köpte shorts en gång tror den var XXXXXL
skulle motsvara C50-52
Citera
2025-03-31, 16:27
Medlem
Freebops avatar
Kineserna på temu har patchat sättet att avbeställa en order och behålla resten även om de är under 280kr, finns det andra sätt att kringgå det?
Citera
2025-03-31, 23:05
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Kineserna på temu har patchat sättet att avbeställa en order och behålla resten även om de är under 280kr, finns det andra sätt att kringgå det?

fixa bara nytt konto
byt ut bara mailen och skapa nytt konto
då kan du handla för 100:-
Citera
2025-03-31, 23:06
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
fixa bara nytt konto
byt ut bara mailen och skapa nytt konto
då kan du handla för 100:-

Hur gör man om man vill handla för mindre? Tekniken med att avbeställa har funkat ett par veckor för mig ibland vill jag beställa en sådan sak som 30-40kr
Citera
2025-04-01, 09:40
Medlem
Betalar man i förskott eller hur fungerar det?

Köper inget förutom medicin från Apoteket på nätet.
Citera
2025-04-01, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Betalar man i förskott eller hur fungerar det?

Köper inget förutom medicin från Apoteket på nätet.

På nästan alla större websiter som riktar sig till svenska konsumenter så kan man välja att betala med KLARNA, vilket gör att du får möjlighet att betala efter du fått varan.
Citera
2025-04-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
På nästan alla större websiter som riktar sig till svenska konsumenter så kan man välja att betala med KLARNA, vilket gör att du får möjlighet att betala efter du fått varan.

Okej, aldrig använt.
Måste jag ha konto på KLARNA, eller något annat trix?
Jag betalar alltid vid beställning i vanliga fall. Men det är inget bra på Temu?

Känner en kille som blivit utsatt för nätbedrägeri och förlorat miljoner, så jag är mycket restriktiv med att handla på nätet. Men ju mer jag läser om det och hur bra mina barn (vuxna nu) tycker att det är, så blir jag ju nyfiken.
Citera
2025-04-01, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Okej, aldrig använt.
Måste jag ha konto på KLARNA, eller något annat trix?
Jag betalar alltid vid beställning i vanliga fall. Men det är inget bra på Temu?

Känner en kille som blivit utsatt för nätbedrägeri och förlorat miljoner, så jag är mycket restriktiv med att handla på nätet. Men ju mer jag läser om det och hur bra mina barn (vuxna nu) tycker att det är, så blir jag ju nyfiken.

Temu i sig är en såpass stor näthandlare att du behöver inte oroa dig och det är småpengar man köper för, de allra flesta köper för under 500 kr.

Men det är bra att ha goda vanor. Man kan använda Klarna för välkända websiter och virtuella kort för siter man inte litar på och på det sättet slippa exponera sitt egna VISA/MASTER kort.
Citera
2025-04-01, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Temu i sig är en såpass stor näthandlare att du behöver inte oroa dig och det är småpengar man köper för, de allra flesta köper för under 500 kr.

Men det är bra att ha goda vanor. Man kan använda Klarna för välkända websiter och virtuella kort för siter man inte litar på och på det sättet slippa exponera sitt egna VISA/MASTER kort.

Tack så Jättemycket för Dina bra svar🙏🏼
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in