2024-08-29, 21:55
Medlem
isa67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isa67
jag beställde insektsnät från Temu. Inga problem, kom fram inom ett par dagar, att hämta ut på PostNords utlämn.ställe.Jag tror de tog 59 kr för det. Nätet är bra.Nätet kostade bara runt 45 kr.Ingen gräns på minimumbelopp. Så jag är nöjd.

Vill nu 29 /8, tillägga att det var tydligen bara första köpet som gick bra.Nu måste man handla över 200 kr som minimunbelopp = Dåligt !!!!
Citera
2024-08-29, 23:19
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Vad är er minimum order value? Jag Har beställt en del från temu och min minimum order ligger på 280kr, tycker de är ganska högt

Har varit så länge för mig nu så har vägrat beställa för nästan 300 spänn... dom är så stora nu att dom kan sätta vilka gränser dom vill tydligen
Citera
2024-08-30, 15:14
Medlem
-Grillo-s avatar
Hatar Temu!

Dels gränsen på minst 280 kr, samt är dom så j-vla hetsiga o skriver typ "Endast en i lager kvar". O de menar allvar med det, då det hände mig att jag tittade runt, o sen tillbaka till nått jag hade sett, ja då var den borta, nån annan hade tagit den.

Tacka vet jag AliExpress!

Tar väl något längre tid innan man får sina varor, men de har de i lager i.a.f. Har nog beställt över 100 gånger från AliExpress o aldrig blivit missnöjd! Dock ska man vara försiktig med en hel del grejer där, inga batterier eller hårddiskar, minneskort o sånt.
Citera
2024-08-30, 15:35
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Grillo-
Hatar Temu!

Dels gränsen på minst 280 kr, samt är dom så j-vla hetsiga o skriver typ "Endast en i lager kvar". O de menar allvar med det, då det hände mig att jag tittade runt, o sen tillbaka till nått jag hade sett, ja då var den borta, nån annan hade tagit den.

Tar väl något längre tid innan man får sina varor, men de har de i lager i.a.f. Har nog beställt över 100 gånger från AliExpress o aldrig blivit missnöjd! Dock ska man vara försiktig med en hel del grejer där, inga batterier eller hårddiskar, minneskort o sånt.

fler som säljer samma
Citera
2024-08-31, 00:55
Medlem
Citat:
Hatar Temu!

Man ska undvika no-name batterier med en överdriven kapacitet. Det går bra att handla från kända fabrikat Liitokala, Varicore m.fl.

Dessa företag har egna butiker på Aliexpress och jag har aldrig fått något batteri som inte håller måttet.
Citera
2024-08-31, 08:48
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Hatar Temu!

Minneskort går också bra att köpa om man använder sunt förnuft och inte köper de som kostar 50 kr för 1 TB. Kostar de runt 1 kr per GB plus minus 50% har de alltid hållit utlovad kapacitet och jag har köpt många. Inget kort har heller gått sönder genom åren. Är man osäker kan man köpa de märkta Kodak för där har jag aldrig sett några fake. Man kan också läsa recensionerna och se om någon testat korten.
Citera
2024-08-31, 09:39
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Minneskort går också bra att köpa om man använder sunt förnuft och inte köper de som kostar 50 kr för 1 TB. Kostar de runt 1 kr per GB plus minus 50% har de alltid hållit utlovad kapacitet och jag har köpt många. Inget kort har heller gått sönder genom åren. Är man osäker kan man köpa de märkta Kodak för där har jag aldrig sett några fake. Man kan också läsa recensionerna och se om någon testat korten.

AliExpress säljarna visar org. bilder men säljer bara fake.
sen värsta är när man tar fram all bevis för att visa att man har fått fake prylar
så säger säljaren att skicka tillbaka så får du pengarna tillbaka
det är billigare att kasta sk*ten än att skicka tillbaka till Kina
självklart har man fått har man fått pengarna många gånger oxå
tråkiga är oxå att vänta 4-6v sen få sk*t

tycker Temu fungerar mkt bättre
både med frakttid och reklamation
Citera
2024-08-31, 09:57
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
AliExpress säljarna visar org. bilder men säljer bara fake.
sen värsta är när man tar fram all bevis för att visa att man har fått fake prylar
så säger säljaren att skicka tillbaka så får du pengarna tillbaka
det är billigare att kasta sk*ten än att skicka tillbaka till Kina
självklart har man fått har man fått pengarna många gånger oxå
tråkiga är oxå att vänta 4-6v sen få sk*t

tycker Temu fungerar mkt bättre
både med frakttid och reklamation

Om jag har köpt ett märkes-minneskort från Kina har det alltid kommit i en förseglad originalförpackning. Om den är fake är det iallafall väldigt bra gjort och jag hade inte kunnat se någon skillnad från bilderna. När jag testar korten med H2testw och Crystaldiskmark uppfyller korten specifikationerna.

Bara när jag medvetet köpt noname kort som jag behövt till något tillfälligt slit-och-släng projekt har de kommit lösa i ett litet plastfodral, men även då har korten uppfyllt de utlovade specifikationerna så länge som jag följer regeln i min förra post att korten ska kosta omkring en krona per GB och jag undviker kort som uppenbart är tillverkade för att vara fake, som SONY-kort med en design som inte finns i verkligheten.

Här är exempelvis ett Lexar High Endurance som jag köpte till min dashcam i bilen (64 GB versionen):
https://www.aliexpress.com/item/4000104779829.html?spm=a2g0o.order_list.order_list _main.97.21ef1802qWk4q0
Fungerar perfekt, kom i en förseglad originalförpackning som man fick klippa upp och uppfyllde specifikationerna vid tester. Ersatte ett 32 GB fake Samsung EVO-kort där det bara stod "SD Card" på kortet istället för Samsung EVO, vilket det också fungerat perfekt i kameran i 6 år utan att missa att spela in en enda sekund trots att det suttit i bilen året runt under varma sommardagar och kalla vintrar. Det fungerar fortfarande och jag bytte det bara i förebyggande syfte. Nu tjänar det i min GPS istället, till de nedladdade kartorna.

Nu handlar jag visserligen bara på Aliexpress istället för Temu på grund av det bättre utbudet, men jag antar att man kan applicera samma tänk på Temu.
Citera
2024-09-07, 17:52
Medlem
Ser ni inga problem med att köpa produkter tillverkade av giftiga och cancerframkallande material? Bryr ni inte om er hälsa eller vill ni få cancer?
Citera
2024-09-07, 20:25
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Ser ni inga problem med att köpa produkter tillverkade av giftiga och cancerframkallande material? Bryr ni inte om er hälsa eller vill ni få cancer?

vad vet du om allt du köper
handla du på NK så kommer du säkert leva tills du är 120år
Citera
2024-09-11, 15:03
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Hatar Temu!

Finns garanterat fler om du kollar andra säljare, eller kollar igen imorgon.

"Bara 1 kvar!" och "Superpris" med en klocka som räknar ned är en klassiska metoder för att trigga impulsköp.
Citera
2024-09-11, 16:35
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Finns garanterat fler om du kollar andra säljare, eller kollar igen imorgon.

"Bara 1 kvar!" och "Superpris" med en klocka som räknar ned är en klassiska metoder för att trigga impulsköp.

100%
kan det va så att allt hänger ihop med kontot man har för att dom ska luras ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in