Citat:
Ursprungligen postat av
Liljor
Jag har aldrig observerat om de sänkt eller höjt priserna med några kronor när de väl ligger i kundkorgen. Men varför är priserna flyktiga? Det är konstigt.
Du har rätt i att det ofta men inte alltid finns flera leverantörer som säljer samma vara, vad som ser ut att vara exakt samma vara i samma kvalitet. Undrar om det finns svenska butikskedjor som köper in samma produkter från Kina och att det är den kvalitén man får men till ett högre pris.
Jag har märkt det flera gånger. Oftast höjs/sänks det bara med några kronor och då reagerar man kanske inte men jag har sett att det höjts med flera tior eller en hundring. Ibland får man tillbaka summan som höjts i "prisjustering". Kanske tänker dem att man inte märker det eller köper ändå? Ibland (eller kanske t.o.m ofta) så är det inte officiella höjningar utan just för dig.
Om de höjs för mycket så låter jag bli att köpa det och ofta sänks det ner till ordinariepris efter några dagar.
Temu har en del korkade idéer som säkert gör att flera inte genomför köpet pga minsta köpsumma och rejält höjda priser.
Nästan varje gång man går in i appen får man ett exklusivt erbjudande om man godkänner att de får skicka erbjudanden till mobilen. Helt desperat och jag antar att det är för att de vill att man ska tröttna och godkänna det. Så många skräpmeddelanden man får varje dag i appen. Aldrig att jag godkänner att de får skicka till mobilen.
Vissa varor säljs även på fyndiq, cdon, amazon fast (ibland mycket) dyrare än hos Temu. Finns säkert mindre butiker som köper in och säljer här. De stora/kända kedjorna tror jag skulle få mycket skit om de köpte därifrån och sen sålde dyrt här.
Har för mig att Samir Badran (tror han heter så) fick skit för att ha köpt in billiga kinabyxor och sen sålt som sitt egna märke eller något sånt.