2023-12-03, 14:58
Medlem
Ni gör Sverige till konkurs pga Temu Wish övriga fler sajter från KINA!!!
Citera
2023-12-03, 17:43
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Deras fejk-LEGO, är det okej?

Finns en risk för skyhöga doser bisfenol A och annat smått och gott i kinesisk lågkvalitativ plast. Tas upp genom huden. Men använder du (eller barnen) medicinska skyddshandskar så är det kanske en bra idé.
Citera
2023-12-03, 21:11
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Ni gör Sverige till konkurs pga Temu Wish övriga fler sajter från KINA!!!

Vilka är "ni"?
"Gör Sverige till konkurs pga Temu"? Vad betyder det ens?

Ingen driver vårt land till konkurs, fatta läget. Det är en öppen och fri marknad.
Vill du betala 10x mer för samma sak i Sverige, gör då det. Köp två.
Citera
2023-12-04, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Vilka är "ni"?
"Gör Sverige till konkurs pga Temu"? Vad betyder det ens?

Ingen driver vårt land till konkurs, fatta läget. Det är en öppen och fri marknad.
Vill du betala 10x mer för samma sak i Sverige, gör då det. Köp två.

Svenskar köper saker så ofta från KINA medans svenska butiker går i konkurser..
Ursäkt för min dåligt svenska grammatik och jag var trött i huvudet.. Man borde inte köpa saker från KINA och KINA blir rikast i världen...
Sluta köpa saker från KINA...
Var snäll och rädda Sveriges butiker...

Gilla inte KINA...
Citera
2023-12-04, 08:05
Medlem
Pillar43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Deras fejk-LEGO, är det okej?
När jag letade efter ett alternativ till en av ninjago city delarna (som inte säljs mer och kostar en jäkla massa på blocket begagnat) så snubblade jag över en artikel om hur någon fått betala rätt dryga böter när deras paket med en kopia fastnade i tullen. Jag vet inte var de drar gränsen för plagiat och kopior men en del av det jag sett på Temu är väldigt likt originalet så det hade gjort mig orolig. Lego har ju jagat, stämt och vunnit mot kinesiska bolag.
Citera
2023-12-04, 09:41
Medlem
Citat:
Ursäkt för min dåligt svenska grammatik och jag var trött i huvudet.. Man borde inte köpa saker från KINA och KINA blir rikast i världen...

Gilla inte KINA...

Var tror du sakerna du köper i Svenska butiker är tillverkade?
Om du vill betala tredubbelt så mycket för samma vara, för att rädda "svenska butiker" - varsågod. Själv kommer jag handla mer och mer direkt från Kina, utan mellanhänder som också ska ha betalt.
Citera
2023-12-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enpelegrut
Var tror du sakerna du köper i Svenska butiker är tillverkade?
Om du vill betala tredubbelt så mycket för samma vara, för att rädda "svenska butiker" - varsågod. Själv kommer jag handla mer och mer direkt från Kina, utan mellanhänder som också ska ha betalt.

Jag kollar alltid vars saker kommer från.. Noga med detta. Jag vill inte att KINA blir rikare än Sverige. Snart är det KINA övertag hela Sverige med KINA butiker över hela i Sverige..

Game over...

Sverige blir under KINA för alltid... Alla styr från KINA...

En bit, en bit och större bit och hela kaka inkl sjukhus skola allt hjärntvättat från KINA... Betala skatt till KINA. KINA köper hela Sverige...
Citera
2023-12-04, 10:29
Medlem
Citat:
Jag kollar alltid vars saker kommer från.. Noga med detta. Jag vill inte att KINA blir rikare än Sverige. Snart är det KINA övertag hela Sverige med KINA butiker över hela i Sverige..

Game over...

En bit, en bit och större bit och hela kaka inkl sjukhus skola allt hjärntvättat från KINA... Betala skatt till KINA. KINA köper hela Sverige...

Foliehatt på? Sätter och en arm och ett ben på att du redan har en hel massa grejer tillverkade i Kina.

Kolla upp hur stor del av världens prylar som tillverkas i Kina.
Kina är redan en stormakt, har du missat det?
Citera
2023-12-04, 11:26
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:

Game over...

Det är fint att du stödjer Sverige i detta. Men grejorna är redan som tidigare nämnts oftast tillverkade i Kina. 90% av världens vitlök odlas i Kina, tillskott, vitaminer med mera. Elektronik, smartphones, datorer, med mera innehåller oftast chips från Taiwanesiska Foxconn, även från Kina så klart. Det går inte undvika att asien går starkt uppåt och du allena som vägrar Kina kommer inte vara mer än en piss i havet, liksom Sverige för "klimathotet", där är vi redan bäst, men vi är för små.

Kina är redan rikare än Sverige men de kommer inte köpa Sverige och du behöver inte betala kinesisk skatt, ren paranoia.
Citera
2023-12-04, 12:36
Medlem
RickRozays avatar
Citat:

Gilla inte KINA...

Citat:

Game over...

Beklagar, vilket land pratar vi om nu igen?
Citera
2023-12-04, 14:08
Medlem
K-Glitchens avatar
Beställde en vara därifrån förra veckan för 89 kr som kostar 300 kr här.
Fick bekräftelse direkt och en spårbar länk på varan efter nån timme.

Får se om det kommer. är ju inte direkt några stora pengar det handlar om.
Citera
2023-12-04, 14:08
Medlem
Running_mans avatar
Har beställt 3 gånger. 2 av paketen har hamnat på villovägar och därav inte kommit fram i tid = pengarna tillbaka.

2/3 borttappade paket är inget bra betyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in