2023-10-09, 08:44
Medlem
Twizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noah12
Vad för typ av återbetalning gjorde du då? En kredit att kunna handla på nytt eller pengarna tillbaka?

Skapade precis ett returärende och valde att få tillbaka pengarna via Klarna (runt 200kr), men nu verkar det som jag måste skicka tillbaka varorna innan jag kan få nåt återbetalt.

Hade jag sluppit detta om jag valt kredit istället kanske?

Jag har fått defekta grejer men under 100 kr då har jag visat en bild och inte behövt skicka tillbaka.

Vad jag vet så funkar inte kredit när jag chattat med kundtjänst. Utan fått tillbaka direkt till kortet.
Bästa vid defekta saker är att chatta med kundtjänst mot att klicka på defekta varor. Så ta bild/video på din trasiga produkt och ladda upp till kundtjänst.
Citera
2023-10-09, 08:46
Medlem
Twizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Vilken transportör använder Temu för last mile? PostNord, DHL, Airme?

Som ovan postnord på alla utom mitt senaste där dom använder early birds. Deras pissiga chaufför lämnar längst ner i porten går inte 2 trappor upp. Postnord lämnar utanför dörren iallafall.
Citera
2023-10-09, 11:28
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Det blev earlybird på min beställning. Bara gjort en hittils

Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Har gjort två beställningar hittills och en kom med Earlybird och en med Postnord

/#LOUDmouth#

Citat:
Ursprungligen postat av Twizz
Som ovan postnord på alla utom mitt senaste där dom använder early birds. Deras pissiga chaufför lämnar längst ner i porten går inte 2 trappor upp. Postnord lämnar utanför dörren iallafall.
Tack ska ni ha. Post Nord och Early Bird, frågan är vilket som är sämst Men jag föredrar nog EB faktiskt. De gånger jag fått via dem har det ändå alltid funkat. Skulle gissa att Temu använde PN enbart initialt för att sedan gå över till EB. Sen levererar väl EB enbart i storstäder.

Favoriterna är ju annars Instabox och Budbee men de jobbar väl bara med väl etablerade firmor. AirMe är väl Amazon som kör med om jag inte minns fel.
Citera
2023-10-09, 15:39
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tack ska ni ha. Post Nord och Early Bird, frågan är vilket som är sämst Men jag föredrar nog EB faktiskt. De gånger jag fått via dem har det ändå alltid funkat. Skulle gissa att Temu använde PN enbart initialt för att sedan gå över till EB. Sen levererar väl EB enbart i storstäder.

Favoriterna är ju annars Instabox och Budbee men de jobbar väl bara med väl etablerade firmor. AirMe är väl Amazon som kör med om jag inte minns fel.

Nja, första beställningen kom med Early Bird och den andra beställningen kom i torsdags med Postnord. Positivt tänkte jag då vi har en paketbox utanför fastigheten där jag trodde att paketet skulle hamna. Det känns i.a.f. som det logiska valet i en miljonprogramskåk med massa löst folk som springer men nääää, PostNord och logik är inte kompatibla. Som tur är hade jag en granne som var hemma som kunde ta hand om paketet innan smutset i huset gjorde det.

Så näää, dom använder nog båda parallellt och det verkar vara lite av ett lotteri vem som tar hand om paketet den sista korta biten i Sverige 🤔

/#LOUDmouth#
Citera
2023-10-09, 16:36
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
I går beställde jag från Temu för första gången, har tidigare handlat mycket från Wish. Jag beställde skräp för 1800kr och efter att ha skummat igenom den här tråden följde jag tipsen att inte uppge mitt primära mobilnummer och jag använde Klarna som betalningsalternativ.

Jag har en jobbtelefon som det aldrig ringer på, alla ringer till min privata så jag uppgav jobbnumret till Temu, ska bli intressant och se om jag plötsligt får en massa skitsamtal till jobbmobilen nu.

Det tog några dagar från att jag registrerade mig tills jag skickade beställningen, i början fick jag som ny kund erbjudanden med över 90% rabatt på vissa prylar men dessa erbjudanden försvann senare och gick inte att köpa när det var dags att beställa.

I dag, 13 dagar senare kom 17 av de 47 grejerna jag beställde med Postnord, resten skickas med DHL och det paketet ankom till Malmö i dag.
Det var väldigt dåligt förpackat (allt låg i en plastpåse helt utan skydd) men ingenting var trasigt.
Senast redigerad av Lillstark 2023-10-09 kl. 16:42.
Citera
2023-10-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Nja, första beställningen kom med Early Bird och den andra beställningen kom i torsdags med Postnord. Positivt tänkte jag då vi har en paketbox utanför fastigheten där jag trodde att paketet skulle hamna. Det känns i.a.f. som det logiska valet i en miljonprogramskåk med massa löst folk som springer men nääää, PostNord och logik är inte kompatibla. Som tur är hade jag en granne som var hemma som kunde ta hand om paketet innan smutset i huset gjorde det.

Så näää, dom använder nog båda parallellt och det verkar vara lite av ett lotteri vem som tar hand om paketet den sista korta biten i Sverige 🤔

/#LOUDmouth#

Det skulle vara intressant att veta vad som avgör vem som tar hand om försändelsen sista biten till adressaten.

PostNords paketboxar är nog en premiumtjänst som enbart går att nyttja vid beställningar inom landet.
Citera
2023-10-09, 18:26
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hillared-Tarzan
Det skulle vara intressant att veta vad som avgör vem som tar hand om försändelsen sista biten till adressaten.

PostNords paketboxar är nog en premiumtjänst som enbart går att nyttja vid beställningar inom landet.
Ja, det skulle jag också vilja veta. Kan det vara mått och vikt som avgör i förhållande till pris?
Citera
2023-10-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillared-Tarzan

Jag kunde se att dom redan i Kina bestämt att Early bird skulle ta sista biten. Dom skapade ett early bird kollinummer som sedan var outnyttjat 5-8 dagar tills paketet kommit till Göteborg. Sedan lämnades det över till early bird

Jag skulle gissa på att temu skickar dessa småkollis i större säckar eller boxar till ett logistikföretag i sverige (tex early bird) som öppnar upp och skickar vidare
Citera
2023-10-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Jag kunde se att dom redan i Kina bestämt att Early bird skulle ta sista biten. Dom skapade ett early bird kollinummer som sedan var outnyttjat 5-8 dagar tills paketet kommit till Göteborg. Sedan lämnades det över till early bird

Intressant, jag som trodde att brevförsändelser hamnade automatiskt hos PostNord. Jag antar då att Early Bird är billigare än PostNord.

Citat:
Jag skulle gissa på att temu skickar dessa småkollis i större säckar eller boxar till ett logistikföretag i sverige (tex early bird) som öppnar upp och skickar vidare

Det brukar stå att en försändelse i "bulk" är på väg när jag spårar mina utlandsförsändelser från Kina.
Citera
2023-10-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tommen1
Gjorde en beställning idag på bara låga 167 kr och emotser med stor entusiasm det kinesiska skräpet om ca 2 veckor !
Tycker ni att jag ska rapportera här hur det gick eller det kvittar vilket ?
Här kommer rapporten..
Beställde 29 sep fick 9 okt..
Och varför i hela friden ska det förtullas i en hel vecka för?
Det ver ju simpla skitgrejor..
Att det varit öppnat, det märkte jag..
Det hade väl räckt att en vovve nosade på paketet för 17 !
Så vad säger ni om detta?
Citera
2023-10-09, 22:51
Medlem
Dom verkar ha lockgrejjer till nya kunder enbart på banners och som reklam i tex instagram.

Jag såg och köpte ear plugs för 12kr, värde 200kr
Sen såg jag en bluetooth högtalare för 23kr, värde 500kr
Någon som vet om dessa extra bra deals samlas någonstans?

Det är lätt att avinstallera temu appen och starta upp ett nytt konto och köra ett nykundserbjudande
Citera
2023-10-09, 23:55
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommen1
Här kommer rapporten..
Beställde 29 sep fick 9 okt..
Och varför i hela friden ska det förtullas i en hel vecka för?
Det ver ju simpla skitgrejor..
Att det varit öppnat, det märkte jag..
Det hade väl räckt att en vovve nosade på paketet för 17 !
Så vad säger ni om detta?
Förtullas i en vecka
Vad begär du egentligen? Det är skickas från utlandet så någon vecka får man räkna med minst för leveransen, har inte med tullen att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in