2023-04-17, 13:39
Medlem
Häktningsframställan häktnings protokollet dagboksbladet

Malmö TR 4239-23

Häktningsframställan:

https://delafil.se/d4bc669becc18893/..._-_Shawn_F.pdf

Häkningsprotokoll:

https://delafil.se/5ce842ba53699559/..._Shawn_Fru.pdf

dagboksbladet:

https://delafil.se/2e513f9b05a442aa/...2023-04-17.pdf
Senast redigerad av Doiten 2023-04-17 kl. 13:42.
Citera
2023-04-17, 13:52
Medlem
Xqizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Vet du eller någon vad som skulle kunna vara motivet bakom detta?

Många tror, ingen vet.
Citera
2023-04-17, 15:10
Medlem
Detta skedde alltså torsdag kväll, en skolvecka…var dottern närvarande i garaget?
Citera
2023-04-17, 19:37
Medlem
spoilers avatar
"Kvinnans pappa berättar att dottern hade planer på skilsmässa.

– Hon ville skiljas och han accepterade inte detta.

Någon formell skilsmässoansökan var inte inlämnad.

– Hon berättade det för mig, och hon sökte ny lägenhet, säger pappan."

https://www.expressen.se/nyheter/kvi...ville-skiljas/
Citera
2023-04-17, 20:10
Medlem
Jag kommer in med lite mer spekulationer nu, jag har sett att Shawn har varit hemma hos en annan kvinna som bor på hyllie mer exakt på Trådgränd eller Garngatan. Osäker på exakta adressen eftersom det var 1-2 månader sen.
Så är det så att Car*line har insett att han har varit otrogen och nu vill skiljas pga det? Sen vill han kanske behålla den hemligheten och mördar henne i frustration?

Men annars stämmer alla andra in med kort stubin, har spelat hockey med honom. Han blir arg och skriker "fuck" i nästan var och varannan mening så han har nog lite passivt aggressivt beteende underliggande någonstans.
Citera
2023-04-17, 22:40
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Har du upplevt "den korta stubinen" så som några i tråden beskrivit?

Psykisk ohälsa? Eller längre sjukskrivning(ar)?

Hade han mycket vänner? Umgänge? Fritidsintressen förutom padel?

Talar han svenska?

Jag har också lirat padel mot honom en gång, uppfattade honom som seriös och ville vinna. Inte aggressiv så han fick utbrott utan mer tjurskallig hur man ska kalla det, han gick in för det. Sen har säkert andra träffat på mer utbrott, erksr det som,
Citera
2023-04-18, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razoor
Detta skedde alltså torsdag kväll, en skolvecka…var dottern närvarande i garaget?

Det har jag också funderat på. Känns lite sent att åka runt med en liten tjej även vid åttatiden på kvällen. Men man kan ju undra var lilla tjejen befann sig under tiden för mordet.

Platsen känns viktig. Kan BO ha fått ett boende där i närheten?
Citera
2023-04-18, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Kvinnans pappa berättar att dottern hade planer på skilsmässa.

– Hon ville skiljas och han accepterade inte detta.

Någon formell skilsmässoansökan var inte inlämnad.

– Hon berättade det för mig, och hon sökte ny lägenhet, säger pappan."

https://www.expressen.se/nyheter/kvi...ville-skiljas/

Betalvägg. Står det något mer av intresse?
Citera
2023-04-18, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpccc
Svårt att säga vad som händer bakom stängda dörrar men dem var gifta i ca 11 år.
Hon hade varit otrogen ett längre tag och lämnade in skilsmässopapperet i tisdags.

Fanns det tecken på att det varit våldsamt (fysiskt/psykiskt) i relationen före själva mordet?
Citera
2023-04-18, 07:29
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maanoja
https://www.facebook.com/sh*wn.fr*chter

*=a u

Citat:
Ursprungligen postat av Dunch
Vi var inte fb-kompisar men var i samma jobbrelaterade Facebook grupp. Hon kommenterade då och då men var aldrig superaktiv. De flesta av hennes fb kompisar var hennes och makens släktingar. Det verkade som hennes konto var mest för att lägga upp bilder av sitt barn.

Jag vet att hon var kompisar med både män och kvinnor i verkligheten. Dessutom var hon alltid välklädd och stilig. Maken kan ha varit svartsjuk men det fanns inga tecken med hur hon betedde sig. Vissa på jobbet har sagt att hon försökte göra slut med honom men jag tror det är mer en teori än fakta.

Jag får inte ihop det. Dels är han ju ful & skallig halv-arab, dels skulle hon vara plugghäst och därefter bli tågvärd?

Jag är inte alls med på notorna, börjar väl bli för gammal eller något ...

Citat:
Ursprungligen postat av pagenfransoder
Jag kommer in med lite mer spekulationer nu, jag har sett att Shawn har varit hemma hos en annan kvinna som bor på hyllie mer exakt på Trådgränd eller Garngatan. Osäker på exakta adressen eftersom det var 1-2 månader sen.
Så är det så att Car*line har insett att han har varit otrogen och nu vill skiljas pga det? Sen vill han kanske behålla den hemligheten och mördar henne i frustration?

Men annars stämmer alla andra in med kort stubin, har spelat hockey med honom. Han blir arg och skriker "fuck" i nästan var och varannan mening så han har nog lite passivt aggressivt beteende underliggande någonstans.
... och dessutom småaggressiv

Citat:
Ursprungligen postat av Cpccc
Svårt att säga vad som händer bakom stängda dörrar men dem var gifta i ca 11 år.
Hon hade varit otrogen ett längre tag och lämnade in skilsmässopapperet i tisdags.

Hmmm hon varit otrogen? någon annan påstår att han varit otrogen? Har hon varit otrogen så skulle det ju förklarat stora delar kring mordet. Tack.
Senast redigerad av Uncorruptable 2023-04-18 kl. 07:33.
Citera
2023-04-18, 09:35
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Betalvägg. Står det något mer av intresse?

Artikeln var öppen en tid, men det stod inget särskilt intressant.
Citera
2023-04-18, 11:13
Medlem
Är det bekräftat att någon av dem varit otrogna? Eller är det bara spekulationer?
Skilsmässoansökan var alltså inte inlämnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in