Citat:
Goja? Vad respektlöst skrivet. Jag har varit gift med en person som är skrämmande lik GM i detta fallet. Som reagerade likadant som GM men i mitt fall var jag inte otrogen, jag träffade någon annan efteråt (för honom var det ändå otrohet 🙄 ) och det var först då han skulle ha ihjäl mig. Att läsa smsen i denna FUP är som att läsa smsen på min egen telefon, nästan identiska. Det här är män som är nästan omöjliga att lämna med livet i behåll. Har inte läst det i någon kurs, jag har levt med det i många år.
Jag bara hör en massa goja i din text. Gissar på att du läst någon kurs i beteendevetenskap eller nåt. Men innan du kastar ur dig en massa snack så läs FUP. Stunden han fick höra om otroheten så bestämde han sig för att ta hennes liv. Hade inget med skilsmässan att göra. Han kände sig lurad av kvinnan han trodde inte kommer göra något sådant. Hon fick gå ut och festa och klä sig vågat för att han litade på henne och inte som någon sorts trofé att han var glad över att ha en fin fru. Hon brukade gå ut ensam med sina vänner så hur ska han kunna ta åt sig äran när han är hemma med dottern? Han litade blint på henne och det skulle visa sig vara fallet för båda två. Hon lever inte längre och han är inlåst en lång tid. Den som förlorat på detta är stackars dottern. Där modern inte verkar ha haft i åtanke vad detta kan komma att göra mot hennes dotter och där fadern inte heller hade dottern i åtanke när han valde att ta moderns liv. Modern var självisk och jagade andra älskare medan hon levde och satte inte dottern först, och fadern var självisk då det var viktigare för honom att straffa sin hustru än att hans dotter ska ha en någorlunda bra uppväxt och ett försök till ett bättre liv genom att sätta henne först. Stackars barn som hade två själviska föräldrar.