Citat:
Ursprungligen postat av
Planka7
På dagens pressträff (jag tänkte länka till den men jag kan inte hitta den) så kom det fram en del.
Våldtäkten anmäldes i februari och innehöll vaga uppgifter. Inte ens namnet på den misstänkta fanns med utan det var hans namn från Snapchat. De la den på is.
Polisen på pressträffen sa själv att det absolut inte borde gå till så att saker läggs på is, men att det helt enkelt inte finns resurser till allt som händer.
Bröderna nekar fortfarande men det verkar finnas DNA som binder dom till bilen, kläderna och repet han hängde i.
J*lia (*=u) har pratat lite. Åklagaren sa att det var hon som lockade honom till platsen. De har inte kunnat hitta om, när och var, hon och den mördade bo träffades tidigare, till exempel när den påstådda våldtäkten ska ha ägt rum. Förutom att de träffade varandra 18 mars, samt kvällen för mordet.
De åtalade har troligen mest pratat muntligen med varandra när de har planerat dådet, då de inte kunde hitta så mycket digitala spår kring själva planeringen.
Den yngsta brodern var J*lias pojkvän.
Som jag förstod det på pressträffen så fördes det över pengar från den mördades konto efter att han dött. Men jag kan ha hört fel.
Men hur fan prioriterar polisen? Barnvåldtäkter borde ju vara högprioriterat?
Nu fick ungdomarna ta lagen i egna händer eftersom polisen uppenbarligen inte brydde sig.