• 1
  • 2
2023-04-13, 15:01
Medlem
JustZlatans avatar
Jag tror att jag köpte min mikrovågsugn för 13 år sedan och jag har använt den max 50 gånger. Det är helt onödigt att ha en mikrovågsugn är min slutsats. En vanlig ugn är 1000 gånger bättre och maten man värmer blir 1000 gånger godare. Dessutom utsätter man inte maten för farlig strålning i en vanlig ugn.

Vilka idioter är det som köper mikrovågsugn idag? Mikrovågsugn känns så 90-tal.
Citera
2023-04-13, 15:04
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Maten blir godare i vanlig ugn = ja! Det är också trevligare att åka Rolls-Royce än Dacia...

Jag använder micron varje dag men aldrig för att laga mat.
Citera
2023-04-13, 15:05
Medlem
HerbieCars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag tror att jag köpte min mikrovågsugn för 13 år sedan och jag har använt den max 50 gånger. Det är helt onödigt att ha en mikrovågsugn är min slutsats. En vanlig ugn är 1000 gånger bättre och maten man värmer blir 1000 gånger godare. Dessutom utsätter man inte maten för farlig strålning i en vanlig ugn.

Vilka idioter är det som köper mikrovågsugn idag? Mikrovågsugn känns så 90-tal.

Nu har inte alla tid att värma upp mat i ugn, mikrovågsugn är smidigare, man kommer hem, stoppar in i mikron och efter det snabbt till träning eller föreningen.
Citera
2023-04-13, 15:09
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Maten blir godare i vanlig ugn = ja! Det är också trevligare att åka Rolls-Royce än Dacia...

Jag använder micron varje dag men aldrig för att laga mat.

Varför?
Citera
2023-04-13, 15:10
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbieCar
Nu har inte alla tid att värma upp mat i ugn, mikrovågsugn är smidigare, man kommer hem, stoppar in i mikron och efter det snabbt till träning eller föreningen.

Det tar max 10 minuter att värma upp mat i vanlig ugn. Har man inte tid till 10 minuter kanske man borde se över sitt liv.
Citera
2023-04-13, 15:11
Medlem
Citat:
Varför?
Micron är väl inte till för att laga mat i ens...man tinar ju bara i den eller..du vet det från frysen.
Citera
2023-04-13, 15:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det är väl mest för att tina upp djupfryst.
Citera
2023-04-13, 15:12
Medlem
vadsadusadus avatar
Drar mer el att använda vanlig ugn. Många tänker på elräkningen nuförtiden.
Citera
2023-04-13, 15:15
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Micron är väl inte till för att laga mat i ens...man tinar ju bara i den eller..du vet det från frysen.

Fryst mat i fryspåse går snabbt att tina i kallt vatten. Sen när maten har tinat värmer man den lite lätt i ugnen. Blir perfekt.
Citera
2023-04-13, 15:17
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
JAG använder inte *manick* därför tycker ingen annan heller att den är bra.

Därför är folk som använder *manick* idioter.

Är det ungefär så du menar?
Citera
2023-04-13, 15:18
Medlem
Citat:
Fryst mat i fryspåse går snabbt att tina i kallt vatten. Sen när maten har tinat värmer man den lite lätt i ugnen. Blir perfekt.
Så kan det va...går nog snabbare i micron...har aldrig lagat nått i den...99% är stekpannan. eller gryta.
Citera
2023-04-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard

Tror det var vanligare när mikron kom att den användes till matlagning
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in