2023-04-14, 12:51
Medlem
p5ys avatar
Blir nog bra, hoppas många hoppar av och att dom inte flyttar över allt automatiskt. Får bli att hålla koll på google pay 🙃
Citera
2023-04-14, 14:57
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Har du en android-tv så kan du köra Kodi med tillägget Elementum för att streama torrents. Användargränssnittet är i princip lika enkelt som att använda Netflix.

Skall kolla upp det 🤓
Citera
2023-04-14, 15:09
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Den ständiga ommöbleringen av streaming-bolagen antyder rejäl kris för dem just nu.

Udda affärside att erbjuda Livet ut-prenumeration. Världens bästa argument för att sedan lägga ner hela företaget och starta om.

Själv använder jag bara youtube numera, och betalar 179 kr per månad för det inklusive hela familjen 5 användare.
Citera
2023-04-14, 15:33
Medlem
Gick in på deras FAQ och skrev även ett pm till dom där jag fick automatiskt svar om att dom ej hade så mkt mer info än den dom gått ut med alltså inget svar på om det blir en prishöjning eller ej.
Citera
2023-04-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Från omni:

HBO Max blir bara Max – inkluderar Discovery Plus
Strömningstjänsten HBO Max slås ihop med Discovery Plus och kommer från och med den 23 maj att endast kallas Max. HBO Max kommer ersättas av Max i Sverige nästa år.

Streamingtjänsten är hem för populära serier som ”Succession”, ”Game of Thrones” och ”The last of us”.

Såå... är det nu som HBO kommer hävda att vi som som skaffade HBO MAX för 50% på livstid, kommer få betala fullpris eftersom HBO MAX försvinner?

Som många andra säger förstår jag själv att vi som tog 50% livet ut inte skulle få det just livet ut. Däremot blir man lite nyfiken om man genom denna kantboll av HBO kan nyttja det? Jag menar, är det falsk marknadsföring? Kan vi kräva något i gengäld? Man blir ju lite sugen att djävlas, helt klart.
Citera
2023-04-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Om jag vore en av de som tecknat erbjudandet om livstid enligt erbjudande och de skulle lura bort det från mig så skulle jag aldrig någonsin teckna med det skitföretaget igen. Jag skulle även hävda att alla som i framtiden har avtal med MAX är idioter. Förmodligen något jag kommer göra även om jag inte har det erbjudandet själv.

Jag tecknade "livstidserbjudandet" för XX:- per månad

Jag gissar de behåller HBO MAX men gör det sämre och sämre för att tvinga folk över till "max". Således har de inte gjort något fel. Jag kan stanna på HBO max och betala XX (59:-?) men får endast se gammalt material...... Snyggt försök, tror jag ska säga upp all min streaming och istället laddar ner illegalt.
Citera
2023-04-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Var inte Max ett produktionsbolag för porrfilm på 90-talet?

Max vision! Legenden Mike Beck släppte klassiker som Ridskolan och Skidskolan där.
Citera
2023-04-14, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Njaee, Max är Max. Varumärket och namnet är etablerat här redan. Tror det finns ett case. Dock så kan ju varumärket iofs vara just "Max Hamburgare", inte bara "Max". Då lär det inte spela någon roll om dom protesterar

Jag tror inte det blir några problem pga olika bransch. Dessutom heter de nog inte endast Max.

Jag tänker på Apple och Beatles ( Apple corps ) med liknande namn och äpple. Då beslutade de först att det var ok då det var två olika branscher. Men sen när Apple gav sig in i musikbranschen blev de stämda (och vann).
Citera
2023-04-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Vilket idiotdrag att inte använda varumärket HBO och skapa något helt nytt och oklart som "Max"

HBO är otroligt inarbetat för min del.

"Han Tony du vet, HBO-serien".

HBO-serien och Netflix-serien ligger bra på tungan, men helvete vad "Max-serien" ligger illa, eller: "filmen finns på Max". För att inte tala om varumärket kring HBO...

Idiotdrag som du säger.
Citera
2023-04-15, 00:49
Medlem
otellos avatar
Det kan väl knappast vara lagligt att som företag byta namn på en tjänst och således ogiltigförklara alla lifetime-deals?
Citera
2023-04-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
Jag tecknade "livstidserbjudandet" för XX:- per månad

Jag gissar de behåller HBO MAX men gör det sämre och sämre för att tvinga folk över till "max". Således har de inte gjort något fel. Jag kan stanna på HBO max och betala XX (59:-?) men får endast se gammalt material...... Snyggt försök, tror jag ska säga upp all min streaming och istället laddar ner illegalt.

Eller gör det detta sämre och höjer priset så 50% av priset blir sämre än det andra och ganska nära priset även men 50%.

Aldrig gillat de här livstidserbjudandena, nu är de inte särskilt vanliga men blir ju omöjligt att hålla vid liv under en längre period.
Samtidigt är det ju inte fel att gå med, är ju ganska enkelt att gå ur och kan man få det billigare priset i ett antal månader/år så är det värt det.
Det enda jag kan störa mig på är de som blir upprörda när avtalet ändras 😂

Livstid vem fan tror på detta ??
Citera
2023-04-15, 01:29
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Eller gör det detta sämre och höjer priset så 50% av priset blir sämre än det andra och ganska nära priset även men 50%.

Aldrig gillat de här livstidserbjudandena, nu är de inte särskilt vanliga men blir ju omöjligt att hålla vid liv under en längre period.
Samtidigt är det ju inte fel att gå med, är ju ganska enkelt att gå ur och kan man få det billigare priset i ett antal månader/år så är det värt det.
Det enda jag kan störa mig på är de som blir upprörda när avtalet ändras 😂

Livstid vem fan tror på detta ??

Du vill väl precis som alla andra betala så lite som möjligt för tjänsten? Då är det väl rimligare att uppröra sig över jättebolagets eventuella prisökningar än enskilda individers vilja att behålla sin låga månadskostnad som nu var ett utlovad "livstidserbjudande"? Det tycker åtminstone jag även fast jag också hade en cynisk inställning till erbjudandet och varit nyfiken att se hur de planerat att slingra sig ur det.

Det är ju ändå rätt fräckt att göra på detta sätt, för nog var det planerat. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in