2023-04-14, 00:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Det priset var bara ett exempel. Min poäng är att folk verkar tro att de fått ett pris på 44,50kr (tror det är det priset) resten av livet. Men det stämmer inte. Erbjudandet har aldrig varit ett specifikt pris resten av livet, det har hela tiden varit 50% rabatt. Oavsett om det är 89kr i mån som då blir 44,50kr som det är idag eller om det skulle kosta en miljon i månaden och 50% av en miljon blir så klart en halv miljon. Det är massvis med korkade människor som inte verkar ha förstått erbjudandet vilket man även ser i denna tråd. Halva priset resten av livet, inte ett bundet pris. Stor skillnad.

Men då måste ordinarie alltid vara det dubbla. Svårt att se dom locka nya användare då eller om de alltid ska erbjuda rabatt. Det ska vara samma där om de sänker ordinarie ska de som har 50% få det av detta nya också.

Vi får se vart "smärtgränsen" hamnar. Som det är nu kan folk kanske bara ha 2-3 streamingtjänster samtidigt. Många kommer också få det svårare när de "fulstreamat" alltså delat konto på flera hushåll. Kommer det en bra bit över 100 kr kommer det bli svårt för bolagen. Denna nya tjänst kommer alltså köra med reklam i deras billigare variant som ändå kommer kosta en bit över 100.
Citera
2023-04-14, 00:58
Medlem
Vore bra tillfälle att ta ett ordinarie förnamn när vi ändå är inne på en stream som ska ha ett vardagligt namn.
"Knut Ingvar Adolfssons strömming":fast på engelska.vore ju bra?
Max låter bara töntigt och blygt.
Kunde hellre hetat "The Anderson c/o streaming service" än "Max" enligt mitt tycke.
Senast redigerad av Forthenord 2023-04-14 kl. 01:02.
Citera
2023-04-14, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Erbjudandet gäller för en tjänst som försvinner. Det lär upphöra. Det har det gjort innan när andra tjänster gått samman/bytt namn.

Den försvinner inte, den förändras bara. Däremot så kan det säkert påverka grundpriset och därmed även de som har 50%.
Citera
2023-04-14, 03:19
Medlem
Spelar ingen roll vad Max heter, så länge man kan titta på kanalen kan dom få heta vad dom vill
Citera
2023-04-14, 08:31
Medlem
Enda anledningen till att jag har kvar HBO max är för att jag har halva priset. Är ytterst ytterst få gånger jag tittar just på den streamingtjänsten. Så skulle de ta bort dealen drar jag som en avlöning. Och jag ANTAR de kommer tappa stort.
Citera
2023-04-14, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Kanske...
"...Oftast gäller dessa regler enbart bransch för bransch: en möbelfabrik och en pizzeria kan få heta likadant, men inte två möbelfabriker.
https://computersweden.idg.se/2.2683...r-ut-ratt-namn
Oftast.

Annars kan man öppna en möbelfabrik och kalla den Coca-Cola.

Max är ett registrerat varumärke, så någon form för rättegång lär det nog bli.
Citera
2023-04-14, 09:15
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PijtPalt
Enda anledningen till att jag har kvar HBO max är för att jag har halva priset. Är ytterst ytterst få gånger jag tittar just på den streamingtjänsten. Så skulle de ta bort dealen drar jag som en avlöning. Och jag ANTAR de kommer tappa stort.

De är de enda med riktigt bra kvalitet rakt igenom om du frågar mig. Enda stället jag kan dra på en fem år gammal serie på

Men nu för tiden kör man ju iptv, betalar fortfarande för HBO för att jag vill stödja deras utbud
Citera
2023-04-14, 09:21
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Den försvinner inte, den förändras bara. Däremot så kan det säkert påverka grundpriset och därmed även de som har 50%.

Precis. Den nya sammanslagna tjänsten skulle kunna få ett pris på tex 180kr/månaden. Om de då behåller dealen med 50% för de som ingått den så blir det ändå en rejäl prishöjning för dessa.
Citera
2023-04-14, 10:23
Medlem
Jag tittar på endel serier på HBO Max som jag ogärna missar, men om priset höjs kommer jag nog offra dom med en tår i ögat.
Citera
2023-04-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Om jag vore en av de som tecknat erbjudandet om livstid enligt erbjudande och de skulle lura bort det från mig så skulle jag aldrig någonsin teckna med det skitföretaget igen. Jag skulle även hävda att alla som i framtiden har avtal med MAX är idioter. Förmodligen något jag kommer göra även om jag inte har det erbjudandet själv.

Har länge räknat med det att de där 50kr i månaden priset inte kommer vara för evigt, men om det försvinner pga att dom slagit ihop sig med DISCOVERY PLUS som bara har skit från kanal5 då blir jag rätt sne asså.

Vi har inte bett om att få dplays skit i vårt sortiment som tecknade hbo.
Citera
2023-04-14, 11:44
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment-of-truth
Bekvämligheten med att kunna streama direkt via Chromecast existerar ju inte med nedladdade filmer

Har du en android-tv så kan du köra Kodi med tillägget Elementum för att streama torrents. Användargränssnittet är i princip lika enkelt som att använda Netflix.
Citera
2023-04-14, 11:47
Bannlyst
Härligt, då får man MILF Pernilla i utbudet, som vi längtat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in