2023-04-15, 01:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Frågan är om de kommer tillåtas ha det namnet i Sverige? Max hamburgare lär ju inte vara glada över det direkt. Det lär bli käbbel.

Troligen kommer 50% dealen försvinna ja, det har hänt innan för liknande saker.

Det jag helst hade velat se var att man genom denna ihopslagning kunde fått Allsvenskan+HBO i samma paket och samma app. Utöver sporten erbjuder ju Discovery+ verkligen bara skit. Appen suger dessutom på alla plattformar.

Var/är inte Max ett varumärke för porrfilm på VHS?
Citera
2023-04-15, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Du vill väl precis som alla andra betala så lite som möjligt för tjänsten? Då är det väl rimligare att uppröra sig över jättebolagets eventuella prisökningar än enskilda individers vilja att behålla sin låga månadskostnad som nu var ett utlovad "livstidserbjudande"? Det tycker åtminstone jag även fast jag också hade en cynisk inställning till erbjudandet och varit nyfiken att se hur de planerat att slingra sig ur det.

Det är ju ändå rätt fräckt att göra på detta sätt, för nog var det planerat. Eller?

Det är ju det jag skriver.

Helt rätt att ta erbjudandet och betala mindre.

Däremot att tro att detta var ett livstidserbjudande är dumt och naivt då det blir smått omöjligt för något bolag att hålla detta erbjudande i en ”livstid”.

Japp väldigt fräckt och även dumt av HBO att komma med detta erbjudande, gissar att detta var planerat sedan länge brukar inte göra stora sammanslagningar på 1 månad precis. Tänker väl att de vill värva många nya användare som sedan inte kan klara sig utan deras prima tjänst.
Fungerar säkert i många länder, här i Sverige tror jag mer att vi blir förbannade, knyter näven i fickan, skriver några rader på FB sen avslutar skiten pga principen.
Men säkert en del som bara låter premurationen fortsätta.

Borde ju bli ett priskrig snart, är en jävla massa tjänster att välja på nu borde ju kosta 1500-2000 om man ska ha absolut allt?
Citera
2023-04-15, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Den ständiga ommöbleringen av streaming-bolagen antyder rejäl kris för dem just nu.

Udda affärside att erbjuda Livet ut-prenumeration. Världens bästa argument för att sedan lägga ner hela företaget och starta om.

Själv använder jag bara youtube numera, och betalar 179 kr per månad för det inklusive hela familjen 5 användare.

Hade inte du typ 70 miljoner? Varför betalar du för yt?

Tycker det var en smart grej. Hur många har inte kvar prenumerationen bara för de inte vill bli av med den rabatten trots att de knappt ser på hbo?

Företaget har inte lags ner eller ens blivit uppköpt. Skulle de försöka med någon fuling så tycker jag de bör dras till domstol.
Citera
2023-04-15, 13:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Hade inte du typ 70 miljoner? Varför betalar du för yt?

Tycker det var en smart grej. Hur många har inte kvar prenumerationen bara för de inte vill bli av med den rabatten trots att de knappt ser på hbo?

Företaget har inte lags ner eller ens blivit uppköpt. Skulle de försöka med någon fuling så tycker jag de bör dras till domstol.
Självklart betalar jag 179 kr i månaden för att slippa youtube-reklamen. På dator kan jag ta bort den med adblock, men inte på TV och jag tittar mest på TV, eller lyssnar på musik och slipper då betala för spotify.

Nej, "livet ut" är inte en smart grej, för någon produkt. Det kan hända hur mycket som helst på ett år.
Citera
2023-04-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Självklart betalar jag 179 kr i månaden för att slippa youtube-reklamen. På dator kan jag ta bort den med adblock, men inte på TV och jag tittar mest på TV, eller lyssnar på musik och slipper då betala för spotify.

Nej, "livet ut" är inte en smart grej, för någon produkt. Det kan hända hur mycket som helst på ett år.

Det är inte ett fast pris livet ut utan halva priset livet ut. Så de kan ju bara höja grundpriset och därmed även för de med 50% rabatt. Jag tycker är smart då det får folk tänka efter en extra gång innan de säger upp samtidigt som de kan fortsätta höja priset för alla inkl de med rabatten.
Citera
2023-04-17, 20:57
Medlem
moment-of-truths avatar
F.ö behöver HBO verkligen åtgärda problemet med att ’minnas’ när jag slutade att casta; ser jag på två avsnitt och skall senare fortsätta där jag left off så har jag tydligen inte sett dem två avsnitten utan börjar om två avsnitt tillbaka..

Har varit prenumererant sedan launch och alltid stört mig på detta, övriga streamtjänster har ej detta problem
Citera
2023-06-13, 18:04
Medlem
Jag har halva priset ut , fick precis ett mail där det stod :

"Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023 kommer standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till: 99 kr/mån."
Kliade mig i huvudet, gick in i appen och det står att jag fortfarande har livet ut. Ringde kundtjänst eftersom mailet var väldigt otydligt. Hon förklarade att mitt halva priset livet ut gäller fortfarande, enda skillnaden är att det blir ett par spänn dyrare . Så halva priset på nya priset). Det kan jag leva med faktiskt ^^
Sa till henne att dom borde klargöra det i utskicket och hon höll med .
Citera
2023-06-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det är inte ett fast pris livet ut utan halva priset livet ut. Så de kan ju bara höja grundpriset och därmed även för de med 50% rabatt. Jag tycker är smart då det får folk tänka efter en extra gång innan de säger upp samtidigt som de kan fortsätta höja priset för alla inkl de med rabatten.

Fick precis mail om att mitt abonnemang höjdes ifrån 49 till 99, men det är inte halva priset. (sagt upp det redan)går jag in som ny kund så är det 99 som gäller även få.
Citera
2023-06-13, 18:08
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Fick precis mail om att mitt abonnemang höjdes ifrån 49 till 99, men det är inte halva priset. (sagt upp det redan)går jag in som ny kund så är det 99 som gäller även få.

Nej, det står i mailet att ordinariepriset höjs till 99. Vi som betalar hälften gör det fortfarande (höjs med 5 kr istället för 10 med andra ord).

Citat:
Ursprungligen postat av TwattieMcTwat
Jag har halva priset ut , fick precis ett mail där det stod :

"Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023 kommer standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till: 99 kr/mån."
Kliade mig i huvudet, gick in i appen och det står att jag fortfarande har livet ut. Ringde kundtjänst eftersom mailet var väldigt otydligt. Hon förklarade att mitt halva priset livet ut gäller fortfarande, enda skillnaden är att det blir ett par spänn dyrare . Så halva priset på nya priset). Det kan jag leva med faktiskt ^^
Sa till henne att dom borde klargöra det i utskicket och hon höll med .

Ja, lite oklart var det, men det står att grundpriset höjs, så jag antog att det var så och fick det verifierat när jag loggade in på hemsidan.
Citera
2023-06-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Nej, det står i mailet att ordinariepriset höjs till 99. Vi som betalar hälften gör det fortfarande (höjs med 5 kr istället för 10 med andra ord).

Ok, då missförstod jag, ska dubbelkolla

Edit

Det framgick INTE i mailet, där står det klart och tydligt att mitt nya pris är 99 kr i månaden.

När kommer mitt abonnemangspris att ändras?

Din första betalning till det nya priset på 99 kr/mån. kommer att infalla vid ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023. Om du inte vill fortsätta med ditt abonnemang till detta nya pris kan du ändra eller avsluta ditt abonnemang när som helst innan detta datum i abonnemangsinställningarna för ditt HBO Max-konto.

Skit samma, de kan behålla sin tjänst.
Senast redigerad av Wowbagger2000 2023-06-13 kl. 18:12.
Citera
2023-06-13, 18:19
Medlem
Fick samma mail. Jag blir så jävla less. Jag har precis bett Netflix dra åt helvete med deras jävla woke och allt annat jävla tjafs... Dags att bråka med HBO nu då.
Citera
2023-06-13, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000

Jag antar att du fick samma mail som jag, och i mitt så står det,

" standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till:

99 kr/mån."

Står inget om att de kommer ta bort 50% rabatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in