Citat:
Ursprungligen postat av
Saxofonjude
Du vill väl precis som alla andra betala så lite som möjligt för tjänsten? Då är det väl rimligare att uppröra sig över jättebolagets eventuella prisökningar än enskilda individers vilja att behålla sin låga månadskostnad som nu var ett utlovad "livstidserbjudande"? Det tycker åtminstone jag även fast jag också hade en cynisk inställning till erbjudandet och varit nyfiken att se hur de planerat att slingra sig ur det.
Det är ju ändå rätt fräckt att göra på detta sätt, för nog var det planerat. Eller?
Det är ju det jag skriver.
Helt rätt att ta erbjudandet och betala mindre.
Däremot att tro att detta var ett livstidserbjudande är dumt och naivt då det blir smått omöjligt för något bolag att hålla detta erbjudande i en ”livstid”.
Japp väldigt fräckt och även dumt av HBO att komma med detta erbjudande, gissar att detta var planerat sedan länge brukar inte göra stora sammanslagningar på 1 månad precis. Tänker väl att de vill värva många nya användare som sedan inte kan klara sig utan deras prima tjänst.
Fungerar säkert i många länder, här i Sverige tror jag mer att vi blir förbannade, knyter näven i fickan, skriver några rader på FB sen avslutar skiten pga principen.
Men säkert en del som bara låter premurationen fortsätta.
Borde ju bli ett priskrig snart, är en jävla massa tjänster att välja på nu borde ju kosta 1500-2000 om man ska ha absolut allt?