2023-04-13, 08:42
Medlem
Från omni:

HBO Max blir bara Max – inkluderar Discovery Plus
Strömningstjänsten HBO Max slås ihop med Discovery Plus och kommer från och med den 23 maj att endast kallas Max. HBO Max kommer ersättas av Max i Sverige nästa år.

Streamingtjänsten är hem för populära serier som ”Succession”, ”Game of Thrones” och ”The last of us”.

Såå... är det nu som HBO kommer hävda att vi som som skaffade HBO MAX för 50% på livstid, kommer få betala fullpris eftersom HBO MAX försvinner?
Citera
2023-04-13, 08:53
Medlem
TheJackets avatar
Frågan är om de kommer tillåtas ha det namnet i Sverige? Max hamburgare lär ju inte vara glada över det direkt. Det lär bli käbbel.

Troligen kommer 50% dealen försvinna ja, det har hänt innan för liknande saker.

Det jag helst hade velat se var att man genom denna ihopslagning kunde fått Allsvenskan+HBO i samma paket och samma app. Utöver sporten erbjuder ju Discovery+ verkligen bara skit. Appen suger dessutom på alla plattformar.
Citera
2023-04-13, 09:02
Medlem
Hackenbush55s avatar
Har HBO-max gratis via Telia idag, när bytet sker till Max kommer jag aldrig att betala för det. Ser i stort sett aldrig något på HBO-max
Citera
2023-04-13, 09:06
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Från omni:

HBO Max blir bara Max – inkluderar Discovery Plus
Strömningstjänsten HBO Max slås ihop med Discovery Plus och kommer från och med den 23 maj att endast kallas Max. HBO Max kommer ersättas av Max i Sverige nästa år.

Streamingtjänsten är hem för populära serier som ”Succession”, ”Game of Thrones” och ”The last of us”.

Såå... är det nu som HBO kommer hävda att vi som som skaffade HBO MAX för 50% på livstid, kommer få betala fullpris eftersom HBO MAX försvinner?

Självklart ska ni betala fullpris. Eller fulpris som det heter när kroknäsor är inblandade. Ny tjänst, nytt pris!
Citera
2023-04-13, 09:49
Medlem
nedboys avatar
Om jag vore en av de som tecknat erbjudandet om livstid enligt erbjudande och de skulle lura bort det från mig så skulle jag aldrig någonsin teckna med det skitföretaget igen. Jag skulle även hävda att alla som i framtiden har avtal med MAX är idioter. Förmodligen något jag kommer göra även om jag inte har det erbjudandet själv.
Citera
2023-04-13, 09:55
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Frågan är om de kommer tillåtas ha det namnet i Sverige? Max hamburgare lär ju inte vara glada över det direkt. Det lär bli käbbel.

Troligen kommer 50% dealen försvinna ja, det har hänt innan för liknande saker.

Det jag helst hade velat se var att man genom denna ihopslagning kunde fått Allsvenskan+HBO i samma paket och samma app. Utöver sporten erbjuder ju Discovery+ verkligen bara skit. Appen suger dessutom på alla plattformar.
Max hamburgare är en helt annan bransch. Det går således bra att ta det namnet om man streamar bild och ljud...
Citera
2023-04-13, 09:58
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Om jag vore en av de som tecknat erbjudandet om livstid enligt erbjudande och de skulle lura bort det från mig så skulle jag aldrig någonsin teckna med det skitföretaget igen. Jag skulle även hävda att alla som i framtiden har avtal med MAX är idioter. Förmodligen något jag kommer göra även om jag inte har det erbjudandet själv.
Fast att HBO Max skulle byta namn var givet för alla som kunde tänka. Bara en idiot skulle tro att de skulle få 50% rabatt livet ut.

De som tog erbjudandet har ju ändå gjort en bra deal under tiden.
Citera
2023-04-13, 09:58
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Max hamburgare är en helt annan bransch. Det går således bra att ta det namnet om man streamar bild och ljud...

Njaee, Max är Max. Varumärket och namnet är etablerat här redan. Tror det finns ett case. Dock så kan ju varumärket iofs vara just "Max Hamburgare", inte bara "Max". Då lär det inte spela någon roll om dom protesterar
Citera
2023-04-13, 10:18
Medlem
Citat:
Fast att HBO Max skulle byta namn var givet för alla som kunde tänka. Bara en idiot skulle tro att de skulle få 50% rabatt livet ut.

Det du säger är sant, men nu gäller det att spela dum och att andra folk också gnäller. Blir mediadrevet för stort så kan det potentiellt få företaget att tappa inkomst som är lägre än vad de har nu. Förhoppningsvis är vi en minoritet med 50% erbjudandet och att det blir billigare för HBO att låta oss ha kvar erbjudandet, istället för att vi ställer till en shitstorm som kan förstöra ännu mer.
Citera
2023-04-13, 10:28
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Har HBO-max gratis via Telia idag, när bytet sker till Max kommer jag aldrig att betala för det. Ser i stort sett aldrig något på HBO-max

Samma här

100/100 bredband, telia-TV samt HBO max för typ 349 tror jag. Skulle aldrig ha HBO annars.

Får även 40 gb mobilsurf istället för 15 på mitt telefonabonnemang som "gåva" för att jag har flera abbonemang hos Telia. Har så sjukt mycket mobilsurf sparat nu att jag funderar på att gå ned till 5gb-varianten på abbonemanget dock.
Citera
2023-04-13, 11:03
Medlem
nedboys avatar
Citat:

Fast nu handlar det inte om att företaget byter namn. Det skulle inte göra att de kunde komma undan den deal de givet.

Men visst förstod jag att det låg en hund begraven när de kom ut med dealen. Därför som jag inte ens brydde mig om att teckna skiten. Så man slipper bli besviken senare.

Men än dock så spelar dessa saker ingen roll. Vad man än tror, tänker och spår så är det en jävligt ful grej de gör om de klipper sönder avtalen för de som har tecknat avtal med dem. Det gör dem i så fall till ett bluff-företag. Ett sånt företag gör ingen begåvad människa affärer med.

Om de klipper avtalen och lurar folket så hoppas jag verkligen att folk börjar bojkotta dem. Jag som inte ens har avtal med företaget kommer att aktivt sympatisera.
Citera
2023-04-13, 11:38
Medlem
Har också 50% dealen, men har aldrig haft några illusioner om att de skulle vara för evigt. Höjer de säger jag upp tjänsten bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in