2023-04-13, 19:12
Medlem
laddkingens avatar
varför fimpa hbo namnet ?
Citera
2023-04-13, 19:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Vartifrån får ni att att erbjudandet kommer att tas bort? Eller killgissar ni bara?

Man kan inte »killgissa« när man lägger till ett om eller avslutar med ett frågetecken. Det urfåniga »killgissa« betyder att påstå att det är på ett visst sätt. Det som görs i tråden kallas att spekulera och att fråga.
Citera
2023-04-13, 20:02
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ultimate kanske betyder högre upplösning eller större utbud...?

Högre upplösning kan jag förstå men större utbud låter befängt
Citera
2023-04-13, 20:37
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror nog de faktiskt tjänat på det. Väldigt många tror jag har haft kvar HBO just för det varit 45 kr och avslutar man blir man av med den dealen. Så förmodligen fler som haft tjänsten och därmed mer totalt i intäkter än om det varit runt 100 kr för alla.

Jag är en av dem.

Kom på efter någon månad att jag betalade för det och började titta smått. Insåg att för under 50 lappen hade de helt ok serier vid en sjukdom eller regnig dag.
Citera
2023-04-13, 20:46
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpamTrapper
... fast det står väl precis tvärtom:
"HBO Max kommer fortsätta att vara tillgängligt i ditt land tills Max blir tillgängligt."

Dvs när Max blir tillgängligt kommer HBO Max sluta fungera. Och därmed upphör också livstids-dealen. Troligen kommer de väl i samma veva gå ut med något introduktionspris på Max till alla som har HBO Max idag för att inte göra alla alltför förbannade.

”Max samlar allt innehåll som du älskar från HBO Max tillsammans med favoriter från Discovery som Discovery, TLC och mer – allt för samma fantastiska pris.”
Samma fantastiska pris tolkar jag som att det kommer fortsätta kosta samma som idag, sen om 50% dealen är kvar är ju lite frågetecken ändå.
Citera
2023-04-13, 21:31
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Du menar att de som saknar 50% skulle betala 200 spänn för en streamingtjänst? Du tror inte att dessa kommer lämna tjänsten då?
Det priset var bara ett exempel. Min poäng är att folk verkar tro att de fått ett pris på 44,50kr (tror det är det priset) resten av livet. Men det stämmer inte. Erbjudandet har aldrig varit ett specifikt pris resten av livet, det har hela tiden varit 50% rabatt. Oavsett om det är 89kr i mån som då blir 44,50kr som det är idag eller om det skulle kosta en miljon i månaden och 50% av en miljon blir så klart en halv miljon. Det är massvis med korkade människor som inte verkar ha förstått erbjudandet vilket man även ser i denna tråd. Halva priset resten av livet, inte ett bundet pris. Stor skillnad.
Citera
2023-04-13, 21:52
Medlem
ZugMaskins avatar
Känns inte ok. Det är hamburgare. Kommer säga upp.
Citera
2023-04-13, 22:02
Medlem
gratrunkarns avatar
sa upp idag direkt inte ok att byta namn för att man ska bli av med halva priset hela livet helt skukt bojkott
Citera
2023-04-13, 22:12
Medlem
Eastwings avatar
Höjer de priset så finns det fulstream att ta till.
Citera
2023-04-13, 22:15
Medlem
Antalet uppsagda prenumerationer på bland annat HBO Max och Netflix ökade med 49 procent sedan förra året
https://www.wsj.com/articles/people-...tions-cbee7e03
Citera
2023-04-13, 22:20
Medlem
MikeFromYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Från omni:

HBO Max blir bara Max – inkluderar Discovery Plus
Strömningstjänsten HBO Max slås ihop med Discovery Plus och kommer från och med den 23 maj att endast kallas Max. HBO Max kommer ersättas av Max i Sverige nästa år.

Streamingtjänsten är hem för populära serier som ”Succession”, ”Game of Thrones” och ”The last of us”.

Såå... är det nu som HBO kommer hävda att vi som som skaffade HBO MAX för 50% på livstid, kommer få betala fullpris eftersom HBO MAX försvinner?
Jaha ja vad förvånad man blir att den där 50% pris dealen inte var ärlig. Tur att man inte signade upp sig. Dräggföretag. Alla borde stänga av alla sina tjänster och titta gratis på streaming sidor.
Citera
2023-04-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment-of-truth
HBO Max dom blir MAX i U.S kommer i olika ranges;

With Ads — $9.99
Ad-Free — $15.99
Ultimate Ad-Free — $19.99/månad

Vad fan betyder Ad-Free vs Ultimate?
Bryr mig iofs ej så länge det inte drabbar oss svenskar 🙄

Ad-Lite for $9.99/month: Includes two concurrent streams, 1080p HD resolution, no offline downloads, 5.1 surround sound quality

Ad Free for $15.99/month: Two concurrent streams, 1080p HD, up to 30 offline downloads, 5.1 surround sound quality

Ultimate Ad Free for $19.99/month (new): Four concurrent streams, up to 4K Ultra HD resolution, 100 offline downloads, Dolby Atmos sound quality

https://eu.usatoday.com/story/entert...d/11648084002/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in