2024-05-21, 19:48
Medlem
kajolas avatar
Något jag inte kunnat läsa mig till...
Allt verkar ju smidigt så jag har bytt till nya appen, sen hade jag ju även Discovery + med deras underhållningspaket och ett antal kanaler att streama. Det via Discovery + har jag sagt upp för all deras reality med 90 day fiance och annat godis finns ju på max.
MEN, funktionen att streama exempelvid kanal 5 , kanal 9 mm verkar enbart finnas om man lägger till extra och då verkar min rabatt försvinna.

Vet någon hur mycket OS som kommer livesändas eller måste man kolla via streamad kanal 5 eller kanal 9 eller hur fungerar det. Och finns det något annat ställe man kan streama dessa kanaler utan att betala en njure för det. Bor på landet så kabel-tv är inte aktuellt men snabbt bredband har jag i bushen.

Edit, fick svar i chatt av max
"Ja, man kommer att kunna se OS med alla våra abonnemang. Vi kommer att streama allt via Max!"
Hatt av för det
Senast redigerad av kajola 2024-05-21 kl. 20:04.
Citera
2024-05-21, 20:10
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajola
Något jag inte kunnat läsa mig till...
Allt verkar ju smidigt så jag har bytt till nya appen, sen hade jag ju även Discovery + med deras underhållningspaket och ett antal kanaler att streama. Det via Discovery + har jag sagt upp för all deras reality med 90 day fiance och annat godis finns ju på max.
MEN, funktionen att streama exempelvid kanal 5 , kanal 9 mm verkar enbart finnas om man lägger till extra och då verkar min rabatt försvinna.

Vet någon hur mycket OS som kommer livesändas eller måste man kolla via streamad kanal 5 eller kanal 9 eller hur fungerar det. Och finns det något annat ställe man kan streama dessa kanaler utan att betala en njure för det. Bor på landet så kabel-tv är inte aktuellt men snabbt bredband har jag i bushen.

Edit, fick svar i chatt av max
"Ja, man kommer att kunna se OS med alla våra abonnemang. Vi kommer att streama allt via Max!"
Hatt av för det

Har ej kollat max så noga, såg Dune 2 innan. Stämmer det alltså att allt som finns på discovery+ nu även finns på Max, isåfall säger jag upp Discovery.
Citera
2024-05-21, 20:17
Medlem
andfrekas avatar
Hmm.
För mig kan jag inte uppgradera till t.ex "Sports" för att jag "ursprungligen köpte Max från en annan enhet". En enhet jag inte har längre kvar.

Antar att det går att lösa men ändå sån skit man egentligen inte orkar hålla på med...
Citera
2024-05-21, 22:57
Medlem
kajolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Har ej kollat max så noga, såg Dune 2 innan. Stämmer det alltså att allt som finns på discovery+ nu även finns på Max, isåfall säger jag upp Discovery.

Det jag kollade av mina favorit-reality-grejer så finns det så jag fimpade Discovery direkt
Citera
2024-05-21, 23:25
Medlem
Vad kostar det att uppgradera till sports?

Sitter också med en annan enhet.
Citera
2024-05-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Vad kostar det att uppgradera till sports?

Sitter också med en annan enhet.

260kr per månad, utöver priset för det vanliga abonnemanget som man har valt.
Citera
2024-05-22, 08:45
Medlem
Har någon listat ut ett sätt att se hela katalogen från A till Ö?

Det verkar alltid vara samma innehåll i de olika genrerna, så jag vet inte vad som är nytt. Det känns som om det finns nytt innehåll, men det är svårt att veta vad som verkligen är nytt.

Skickat ett feedback för tyckte om HBO A-Ö så kunde man scrolla igenom och verkligen kolla på själva innerhållet.

Men i Max nej, men få väl gå igenom se om något hoppar ut som man vill se.
Citera
2024-05-22, 08:50
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSPTT
Har någon listat ut ett sätt att se hela katalogen från A till Ö?

Det verkar alltid vara samma innehåll i de olika genrerna, så jag vet inte vad som är nytt. Det känns som om det finns nytt innehåll, men det är svårt att veta vad som verkligen är nytt.

Skickat ett feedback för tyckte om HBO A-Ö så kunde man scrolla igenom och verkligen kolla på själva innerhållet.

Men i Max nej, men få väl gå igenom se om något hoppar ut som man vill se.
Du kan gå in på discovery+ och se vad som finns där sen söker du på titeln på max, inte allt har blivit inlagt än, gissar att det beror på att dom har en ny typ av avsnittsinfo som måste fixas manuellt. Det är "bara" innehållet från discovery+ som är "nytt" på max jämfört med hbomax.

Du kan även gå igenom listan på https://www.justwatch.com/se/leveran...y=release_year
Citera
2024-05-22, 12:57
Medlem
Kan man lägga till och ta bort sport som man vill utan att det påverkar det vanliga abonnemanget med halva priset etc?

På vinterhalvåret finns det ju noll anledning att ha det. Ingen allsvenskan, ingen Golf etc

Jag fattar det som att man kan se samma match på två streams
Citera
2024-05-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Kan man lägga till och ta bort sport som man vill utan att det påverkar det vanliga abonnemanget med halva priset etc?

På vinterhalvåret finns det ju noll anledning att ha det. Ingen allsvenskan, ingen Golf etc

Varför skulle du det? Betala för 'sport' de månader du vill se sport.
Citera
2024-05-22, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89

Vad jag förstår på hemsidan så kan man säga upp sportillägget men behålla sitt grundabonnemang (bas, standard eller premium). Det förnyas tills man säger upp antingen sporten eller både sport och grundabonnemang.

Om du bara säger upp sporten, så borde inte ditt vanliga abonnemang med halva priset påverkas överhuvudtaget.
Citera
2024-05-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
Vad jag förstår på hemsidan så kan man säga upp sportillägget men behålla sitt grundabonnemang (bas, standard eller premium). Det förnyas tills man säger upp antingen sporten eller både sport och grundabonnemang.

Om du bara säger upp sporten, så borde inte ditt vanliga abonnemang med halva priset påverkas överhuvudtaget.

Låter vettigt. Man undrar ju hur de skall locka folk att betala för sport under November-April?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in