Citat:
Ursprungligen postat av
GormDenGamle
Jag sa upp mitt abonnemang för lite över en månad sedan. Fick då tillbudet om att ha det för 79 kr/mån. i tre månader. Tackade ja till detta. HBO är värt den summan.
När dessa tre månader är över, blir det inte mer HBO. För dyrt för vad jag får.
Streamingtjänsterna behöver tänka över sin prissättning. Folk har viktigare saker att betala.
79kr i månaden, särskilt om det är utan reklam, är prisvärt.
Jag såg inte denna delen i mejlet dock:
”Vi höjer priset med hänsyn till kostnader för förvärv, innehållsskapande och produktutveckling, för att vi ska kunna fortsätta investera i det kvalitetsinnehåll och den produktupplevelse vi strävar efter att erbjuda våra kunder” förklarar HBO i sitt mail till tittare.”
https://www.moviezine.se/nyheter/hbo...iset-i-sverige
CEO/VD David Zaslav sa förra månaden att HBO Max kan höja priset då han tycker att tjänsten erbjuder ett utbud med hög kvalitet. Så han tycker att folk betalar för lite.
Lägg till att de ska förhindra lösenordsdelning (något som de verkar ha påbörjat men inte är helt färdiga med).
Rätt likt andra streamingtjänster. Visst, jag fattar att det kostar att driva en sådan tjänst, producera nytt material etc. Zaslav har väl inte helt fel om kvaliteten, men det mesta av kvalitetsseriena tex, det är gamla serier. Det finns dock en del nyare serier som är bra. Men mycket av utbudet är antingen sådant jag redan har sett, eller sådant som jag inte är intresserad av.
Generellt sett, varje gång en streamingtjänst höjer priserna så märks det klagomål. Även på andra ställen på nätet. En del kommer fortsätta betala trots ökade priser per månad, men långt ifrån alla. Men alla gör inte det. Det finns en gräns för vad man tycker är prisvärt och är villig att betala. Och har man flera tjänster så kanske man prioriterar en och säger upp resten.
Men företagen verkar inte inse det, och Zaslav tycker som sagt att HBO Max är ’underpriced’, så vill höja priset. Många andra håller nog inte med.