• 5
  • 6
2024-01-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppdragAland
Och källan du fick säger klart och tydligt att den frågeställningen är totalt irrelevant för bedömningen om det föreligger jäv eller ej.
Jag bad om källa på att chefen på något vis begått fel. Ingenting annat och ingen annan källa är en källa på att så skett. Du har inte presenterat något dokument som styrker det du hävdar.
Citera
2024-01-13, 12:57
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Jag bad om källa på att chefen på något vis begått fel. Ingenting annat och ingen annan källa är en källa på att så skett. Du har inte presenterat något dokument som styrker det du hävdar.

Att försätta sig i en jävssituation för egen del och att försätta sina underordnade i en jävssituation är att ha begått ett fel enligt min mening.

Är du verkligen av en annan åsikt i den frågan?
Citera
2024-01-13, 20:59
Medlem
Citat:
Att försätta sig i en jävssituation för egen del och att försätta sina underordnade i en jävssituation är att ha begått ett fel enligt min mening.

Är du verkligen av en annan åsikt i den frågan?
Du ska bevisa att det du säger stämmer. Det är problemet du inte vill se här.
Citera
2024-01-14, 07:11
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Du ska bevisa att det du säger stämmer. Det är problemet du inte vill se här.

Ska jag bevisa att chefen för barnskyddet på Åland har en fosterson?

Räcker det inte med att vem hon är är offentlig uppgift, att folkbokföringsuppgifter är offentliga, och att vem som helst skulle kunna syna mig med att det inte bor något barn med efternamn tillhörande en annan familj hos henne om jag ljög?

Vill du som nyss uttryckte sådan oro för uthängningar av personer här att jag ska posta länkar till kopior av sådana dokument här i tråden?

Och om inte, vad menar du då med att med fetmarkerade text säga att jag "ska bevisa"?
Citera
2025-07-17, 16:01
Föräldrarna dömdes för en tid sedan till fängelse för att ha försökt svälta ihjäl sitt yngsta barn.
Citera
2025-08-30, 11:53
Medlem
Puppiluluss avatar
Föräldrarna som dömts för att ha svältit sitt eget barn ska inte ha hand om barn över huvudtaget.

Mitt eget syskon har vuxit upp hos dåvarande KST chefen som blev fosterfamilj.
Mycket fin och trygg uppväxt. Felet sitter i huvudet på de som inte kan ge barn en trygg uppväxt. Alla ska inte ha rätt att ha sina barn hos sig. Skrämmande att vem som helst KAN skaffa barn. Snart kommer ett nytt par med förståndshandikapp att sätta ett nytt barn till världen. Mamman kunde inte ta hand om sitt första barn som placerades i fosterfamilj.
Citera
2025-08-31, 16:59
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Hela Åland har gemensam Socialtjänst, KST. Chefen för området barnskydd, Paulina Eklund, har själv ett omhändertaget barn boende hos sig.

Hennes anställda ska alltså fatta beslut om huruvida ett barn som bor hos deras chef ska skiljas från deras chef eller ej.

Vad kan man göra åt en sådan här situation?

EDIT:
Barn A är alltså omhändertaget från föräldrarna.
Barn A är placerat i familjehem hos chefen för barnskyddet.
Föräldrarna vill ha hem barn A.
För att det ska ske måste chefen för barnskyddets personal skilja sin egen chef från dennes fosterbarn barn A.

Föredömligt agerande av chefen.
En tydlig signal till Ålänningarna om det stora behovet av stabila familjehem, hoppas fler följer hennes exempel.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in